Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#91- Ochtendrit

Ochtendrit Opkloppende knoppen kleuren het grauwe greige in. O-ver-trek-kend Windmolens zwaaien naar de rijzende zon.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik wil je graag van een reactie voorzien zoals ik altijd doe. Ik ben eerlijk, ik vind het lelijk. Opkloppende knoppen vind ik bij elkaar gezocht en wat is het in godsnaam? Moest aan tepels denken. Greige zocht ik op en blijkt een kleur in de verfhandel te zijn. Als je een grauwe hemel bedoelt, hoe komt het dan dat de wieken van de molen bewegen? Of staan die knoppen voor rukwinden? En leg me uit waarom je streepjes zet tussen overtrekkend. :{}

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, wat ben je toch een heerlijk eerlijk mens en wat zitten we soms mijlenver van elkaars schrijfpad. Altijd boeiend om jouw reactie te lezen want het houdt me scherp. :thumbsup: Hier volgt mijn uitleg: Opkloppen als synoniem voor verdikken maar de wens van de coach was een rijm en ik voldoe graag aan andermans wensen. ;) Ken je dat beeld van de knoppen aan de takken die verdikken/ opzwellen om vervolgens open te barsten en daarmee kleur te geven aan de natuur in de lente? Dat dus. Met greige bedoel ik de honderden grijze en beige tinten die je in de winter terug ziet. Kale bomen, kale grond. Kleurloos greige. Zelfs bij een blauwe hemel met zon. De wind zorgt dat de windmolens draaien en ze zwaaien de zon een welkom. Door streepjes te zetten bepaal ik het langzame ritme waarmee ik aan wil geven het lang-za-me besef dat de winter voorbij is en de lente eraan komt. Het werkwoord overtrekken staat voor de lente die met haar kleuren de winter overtrekt. En meteen voor de overtrekkende vogels. Het is zoals het is: zo ervaar ik de lente nu ik elke morgen voor zevenen in mijn auto over het platteland en over de Haringvlietbrug langs de windmolens naar mijn werk rijd. Bedankt voor je reactie. :{}

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, het moet mooi en boeiend zijn jouw ochtendrit. Ik draai me dan nog eens om..... Ik mis dus wat jij ziet en beschrijft, veel schoons dus. Na de uitleg aan Mili werd je inzending begrijpelijker. :o Ik wens je een rustig weekend toe.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, je blijft de knoppen opkloppen, verdikken als slagroom. :) Ja, we schrijven heel anders en blijven elkaar vinden. Ik wil je hartelijk bedanken voor je spontane reactie. Ben je blij in je nieuwe huis en onze postduif uit een verhuisdoos gehaald? :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Jij ziet iets wat ik niet zie. Bij mij blijft een hardnekkig beeld hangen van takken, met knoppen, die slagroom opkloppen. Wel een intrigerend beeld maar de poëzie schiet er m.i. een beetje bij in :confused:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opkloppend en overtrekkend halen mij uit de beleving maar hoe dan ook, zo voel en schrijf jij jouw lentegevoel in de vroege morgen. Om zeven uur is het ochtendlicht het mooiste vind ik. Greige vind ik mooi klinken, alsof beige en grijs vermengd worden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allen dank voor jullie reactie. :) Een volgende opdracht hoop ik weer voldoende tijd te hebben om op jullie invullingen te kunnen reageren. :nod: Ps. @Mili- Mijn nieuwe job is in een steriele omgeving waar ik onze postduif helaas niet mee naar toe mag nemen. In zijn duiventil vermaakt hij zich goed totdat ik ben uitgezwaaid door de windmolens. ;)