Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 90 Sonnet 16

Waarom gebruik je niet het grof geschut? Ja, goede vraag, ben immer te coulant. Dat soort behoeft een fikse uppercut waar mogelijk ongenadig choquant Maar wat te doen met aangericht verdriet? het leed een ander zo maar aangedaan. Van huis uit ben ik niet zulk een bandiet, ben eerder met iemands kommer begaan Och, vooruit, laat ik het eens proberen: ik walg al jaren van zijn gore kop zijn valse grijns en gemene sneren. Zijn mededogen? Och flikker toch op. Excuses, dat ik me even liet gaan nog wel over mijn getrouwe kompaan

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, wat een feest, je bent er weer. Ik vind dit heerlijk mannelijk, met geschut en uppercuts in het eerste kwatrijn, een broodnodige variatie op het gezemel over liefde die de vrouwelijke sonnetschrijvers plaatsten. ;) Dan word je in het tweede kwatrijn een softie om vol in het derde terug te komen. Je slotzinnen klinken beteuterd, ontkrachtend. Ik stel me iets voor als een mannengesprek, eerst vol de registers open en dan zand erover.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hp is inderdaad een softie. Dat grof geschut wordt hem voor het moment aangepraat. Hij laat zich even gaan en betuigt dan zijn spijt. Dat komt in de mannenwereld ook voor. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos! Fijn je weer te lezen,dit sonnet staat zijn mannetje, wat ik overigens altijd een vreemde uitdrukking vind. Je gekozen woorden, zulk, choquant, zijn fraai. Krachtige taal, ik vond t goed klinken!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het grove geschut tegenover het fijnzinnige van het sonnet maakt dit sonnet bevrijdend. Het einde vind ik meer een pointe dan een algemene wijsheid.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker de beuk erin en dan spijt? Gewoon doorrammen. O nee, zo ben je niet.
Tja, we moesten er toch een wending in aanbrengen, vandaar. Anders was ik er met gestrekt been ingegaan.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, ik snap er niet veel van, van die mannenwereld, maar vind je inzending heel intrigerend. :p
Blavatski, ik snap van die mannenwereld evenmin als jij. Zo ook van een vrouwenwereld. Beide moet je op de tast betreden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos! Fijn je weer te lezen,dit sonnet staat zijn mannetje, wat ik overigens altijd een vreemde uitdrukking vind. Je gekozen woorden, zulk, choquant, zijn fraai. Krachtige taal, ik vond t goed klinken!
Maddy, die uitdrukking stamt uit de tijd voor de vrouwenemancipatie. Jij als vrouw zou hem eigenlijk niet moeten gebruiken. Ons soort heeft nog heel wat te leren. Jullie vrouwen zijn er nog niet helemaal. Als er een vrouwelijke paus komt verandert dat wel. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het grove geschut tegenover het fijnzinnige van het sonnet maakt dit sonnet bevrijdend. Het einde vind ik meer een pointe dan een algemene wijsheid.
Had het moeten eindigen op een wijsheid? Niet goed gelezen. Ik zal kijken of ik van de laatste twee regels een aforisme kan maken. Dank voor je commentaar, Odile.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die innerlijke strijd vind ik heel Shakespeariaans. En ik vind de twee vraagzinnen heel mooi contrasteren, zo aan het begin van de eerste kwatrijnen. Genista

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die innerlijke strijd vind ik heel Shakespeariaans. En ik vind de twee vraagzinnen heel mooi contrasteren, zo aan het begin van de eerste kwatrijnen. Genista
Genista, ook jij bedankt voor het lezen en je reactie.