Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nespresso drinkende maniak #89

‘Haha, hahaha.’ Zijn grijns is immens. Indringende, rood doorlopen ogen. Die gast heeft iets te veel nespresso’s gehad. Het is te merken aan zijn gedrag. Hij staat voor me, wilt me verleiden. Zijn hand valt op mijn schouder, de klamheid voel ik door mijn hemd. Met woorden die hij elke morgen voor de badkamerspiegel oefent, probeert hij me over te halen. Langs zijn mondhoek zijn nog kruimels van gebak zichtbaar. Wellicht een verjaardag of een meer sinistere achtergrond. Hij verzoekt me om plaats te nemen. Ik twijfel nog. Voorzichtig zak ik in de leren bekleding, terwijl hij vliegensvlug naast me gaat zitten. Zijn zweetvlekken groeien met de voorbij tikkende secondes. Het zal snel moeten gebeuren, dat weet hij maar al te goed. Als hij me niet overhaalt en met lege handen komt te zitten, zal hij zijn gezond verstand verliezen. Elke beweging die ik maak, het oogcontact dat we hebben, wordt tot op het bot geanalyseerd. Zijn ademhaling is onregelmatig. Als een hongerige wolf staart hij me aan. Ik zeg dat ik er nog over wil nadenken. De hongerige wolf verandert in een aangereden hert. Met smekende ogen kijkt hij naar me. Ze lijken te zeggen; “Schiet me nu hier ter plekke kapot, mijn leven heeft geen doel meer.” In een laatste stuiptrekking steekt hij zijn bloedend pootje uit en verzekert met dat hij mijn leven zal veranderen. Het begint een beetje eng te worden en ik besluit er een eind aan te maken. ‘Ik adviseer je echt een andere carrière te zoeken. Je lijkt me een aardige gast Jean-Pierre, maar dit is niets voor jou. Het is trouwens een mooie auto, maar ik moet de financiën nog met mijn vrouw overleggen. Echt Jean-Pierre, sterkte.’

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een slechte verkoper? Het is een griezelig verhaal. Spannend. Dit is geweldig: Langs zijn mondhoek zijn nog kruimels van gebak zichtbaar. Wellicht een verjaardag of een meer sinistere achtergrond :)

Rol

  • Anoniem
Hallo Richard, De alledaagse actie van een autoverkoper. Mooi beschreven, met her en der heerlijke clichés over dit beroep. Als een wolf op jacht naar de commissie, om vervolgens met hangende pootjes af te druipen. Doordat aanvankelijk niet duidelijk is waar het om draait, lijk je toe te werken naar iets heel engs. Leuk als het uiteindelijk om een pathetische autoverkoper blijkt te gaan. Een enkel minder puntje: "...word(t) tot op het bot..." "Hij verzoekt me om plaats te nemen. Ik twijfel nog. Voorzichtig neem ik plaats terwijl hij vliegensvlug naast me gaat zitten." De herhaling van 'plaats nemen' is niet zo mooi. Schrijfcoach, Corrie

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dank je Nyceway :) @Corrie, dank je voor je feedback. Je had me even aan het denken gezet. Er zijn zoveel alledaagse dingen die je eng kunt maken, uiteindelijk werd het de verkoper die het spotlicht betrad :). De puntjes heb ik aangepast. Had er zelf ook al bij stil gestaan om het anders te brengen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, over het algemeen krijg ik rood doorlopen ogen van je teksten. ;) Je tekst spreekt me des te meer aan omdat autoverkopers en garagisten een van mijn grootste allergieën zijn. Des Richards!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een vreselijk, degoutante kerel. Ik heb iets tegen die mensen die aan je kleven om je vanalles aan te smeren. Zelfs al is het een mooie wagen. Gelijk heb je dat mevrouw mag meebeslissen! Van de hongerige wolf naar dat aangereden hert, vind ik geweldig gevonden. Heb ik direct elk gevoel mee. Humoristisch en knap stukje!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, helemaal duidelijk ;) @marlie, dank je voor je reactie. Het valt me in het echt ook op hoe snel iemand van lichaamstaal kan veranderen.