Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#88 observatie

wekelijkse schrijfopdracht #88: observatie De buurvrouw klopt het tafelkleed uit met een glimlach. Ze staat in haar ochtendjas in de deuropening, met één bepantoffelde voet op het terras. Het loopt tegen half tien en ik begon me juist af te vragen waar dat mooie weer blijft dat het weerbericht beloofd heeft, maar nu laat ik me afleiden door haar kloppen -ik verbeeld me een zacht klubbam, klubbam te horen op het slaan van het laken- maar meer nog door haar glimlach. Ze is niet het soort vrouw dat je makkelijk verdenkt van erotische escapades op de ontbijttafel. Mijn kinderen noemen haar nog regelmatig de buurman. Het moeten dus lekkere broodjes geweest zijn. Verse Semmeln, denk ik. Kaiserbroodjes, in goed Nederlands. En ik denk er romige Alpenkaasjes bij, maar dat is natuurlijk puur waar ik zelf trek in heb. Voor het verhaal probeer ik haar toch te verdenken van enige erotische escapades op de ontbijttafel, compleet met loerende buurmannen en zinderende intriges vol Sehnsucht en Verführung, maar ik realiseer me dat dat misschien wel tot zo'n glimlach, maar geheel niet tot het uitkloppen van het tafelkleed leidt. Waarschijnlijk. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Er zou zomaar een Semmeltje of twee kunnen sneuvelen, natuurlijk. Of een croissantje kunnen verkruimelen. Terwijl de jam nog net met een gebaar vol ongeremde passie tegen de muur gekwakt wordt. Het zou kunnen. En dat ze onder die ochtendjas stiekem glimt van de boter. Ingesmeerd met lange, doch gretige halen. Oh, ik heb Marlon Brando ooit dingen met boter zien doen. Jakkes. Maar daar kwam dan weer geen tafel aan te pas. Ik hoor hoe de mussen in elk geval opgewonden zijn over buuvs daden van deze ochtend. En terwijl zij zich op de kruimels storten, besluit ik mijn gedachten tot vers brood en kaas te beperken.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi dat het een verhaal wordt waarbij de schrijver over het verhaal reflecteert. Een beetje metafictie wordt het dan. Mijn spellingschecker kent het woord niet. Doordat je als schrijver zo aanwezig bent in het verhaal neigt jouw verhaal ook naar een column.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je verhaal met een glimlach gelezen, ik mocht even meeleven wat er in je gedachten afspeelde en daar genoot ik van.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een ondeugende gedachten over een buurvrouw die haar tafelkleed uitklopt. Zelf klop ik ook iedere dag het tafelkleed uit, vanaf nu ... ;) Heel graag gelezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Het zou zo allemaal maar kunnen. Het heeft je in ieder geval op een idee gebracht. Dat jij je beperkt tot brood en kaas gelooft natuurlijk niemand meer.