Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#88 Hello Kitty

Wandelschoenen, check. Iets lekkers voor onderweg, check. Naar toilet geweest, check. Vloeitjes, shag. Notitieblok, ch…it. Dacht dat ik iets van schrijfblok had. Vind zelfs niet eens een pen. Verdomme. Wil ik ook eens een keer wat doen. C’ést la vie. Ik vraag de buurvrouw wel. Zon schijnt, dat is wel een plus. De deurbel speelt Diep in de Zee, om hysterisch van te worden. Elsje maakt open. ‘Hoi Elsje, is mama thuis?’ Elsje steekt de tong naar mij uit, die is blauw en groen. ‘Heb je aids?’ ‘Toverballen.’ zegt ze lachend. ‘Juist. Hebben jullie toevallig een schriftje en een pen voor mij?’ Elsje knikt en rent als een kleine Pistorius naar de keuken. Ik hoor gekletter van glazen en borden. Binnen no time is ze terug. ‘Is er iets gevallen?’ ‘Hou je bek!’ schreeuwt ze terwijl ze het schriftje en de pen in mijn handen duwt. Ik observeer het. Hello Kitty staart me met haar dode blik aan. Waarom heeft dat wezen maar één neutrale gezichtsuitdrukking? Het beangstigt me. De antichrist voor kinderen. De pen heeft glitters. ‘Hier kan ik niet mee over straat.’ ‘Pech gehad!’ Elsje gooit de deur dicht. Het is druk in het park. Er blijkt een brand uitgebroken te zijn bij de McDonalds. In het gras rollen mensen. Het ruikt naar bacon. Ik pak het schriftje erbij en schrijf Bacon op. Het woord brengt herinneringen bij me op en ik dwaal af in een dagdroom. Een politieagent schudt mij wakker. ‘Meneer, u hoort hier niet te zijn.’ ‘Dat zeggen ze ook altijd bij de lingerieafdeling van de Hema.’ ‘Sorry?’ ‘Neemt u mij niet kwalijk, ik was louter bezig met een schrijfopdracht.’ Hij kijkt naar het Hello Kitty schriftje en geeft me een knipoog. ‘Na mijn dienst dans ik in de Copacabana, tot vanavond.’ Tot dan, Schoonheid.'

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard! Wat is er met je gebeurd? Is het de liefde, zoals Mili onder je uitwerking van de vorige opdracht schreef? Ik ben verpletterd. Je hebt jezelf inderdaad overtroffen. Super! :) :D :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, laat ik me bij je groupies scharen. Ik denk wel eens dat jij heel modern schrijft en ik heel ouderwets. :thumbsup: :{} :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor de mooie reacties :) @Mili toevallig las ik net jouw verhaal, vind je niet ouderwets, je bent heel erg eigen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig :thumbsup: Komt vast door de voorjaarskriebels, dat een ander deel zich laat zien ;) (maar je andere verhalen lees ik ook altijd heel graag)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Voorjaar buiten en, blijkt me, ook voorjaar in je leven. Zolang er maar geen dodelijke Kitty voor je neus staat, wens ik je veel geluk! hoe bedoel je met 'wil ik ook eens een keer wat doen?' Schrijven is een intensief proces hoor! ;) ‘Hou je bek!’ schreeuwt ze terwijl ze het schriftje en de pen in me handen duwt. Kan je daar alsjeblief 'mijn' handen van maken... En is Elsje plots zo grof tegen je, of schreeuwt ze deze woorden naar binnen? Op een andere manier ben je op je best :nod: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@meta, het voorjaar heeft zo zijn voordelen :) @marlie, ja dat me was me nog niet of gevallen. Ik schaam me er diep voor, dat gebeurt me normaal niet gauw. Me excuses. Elsje is een observatie op zich, hoe sommige kinderen vrij asociaal kunnen zijn naar volwassen toe.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Duh. Me reactie aan jou: Was dat niet een van de lelijkste woorden? :puke: (sorry, vond het lollig deze eens te te gebruiken ;) ) En 't is niet 'of gevallen' maar opgevallen. Wat (of wie) er momenteel in je hoofd zit, weet ik niet... Ik laat je maar even met rust tot volgende week.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg gelachen. Goed verhaal met vlotte pen. Geeft ook goed het tijdsbeeld weer door de actuele details. De brand in McDonald, de Hello Kittyschrift, de glitterpen, het brutale maar hulpvaardige kind.