Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#87 - Blind date

De zon prikkelt op mijn armen. De eerst blaadjes komen aan de bomen en ik zie ze. Het is een goede dag. Mama twijfelt of ik er goed aan doe om op ‘blind date’ te gaan. Eigenlijk weet ik het ook niet zeker. De eerste keer dat ik met hem sprak, voelde als een verademing. Hij heeft ooit hetzelfde doorstaan, dat is wat hij vertelde. Het klikt te goed om hem niet te geloven. En echt waar, schijt aan teleurstellingen, die heb ik voldoende gehad. Op de foto lijkt het een beschaafde jongen. Donker haar, donkere ogen, lang en een normaal postuur. Normaal is goed. Het wordt steeds drukker op het plein. Ergens vanbinnen tintelt een ongemakkelijk gevoel. Inmiddels weet ik het te onderdrukken. Op een plein in een grote stad lopen mensen, ze komen hier niet voor mij, enkel en alleen ter vermaak van zichzelf. Op mijn horloge zie ik dat hij een half uur geleden hier had moeten zijn. Waarom is hij er nog niet? Er tikt iemand op mijn schouder. Een normaal postuur, donkere haren, knap wel. Zijn bruine ogen doorboren mijn blauwe. Of ik iets wil drinken, langzaam schud ik mijn hoofd. Of ik dan wil gaan. Het is druk in de stad en op het terras is een consumptie verplicht. Ik loop terug richting station.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke Brink, Ja, mooie invulling. Terzijde: 'consumptie verplicht' ook een Rembo en Rembo klassieker. :)
Terzijde: Dat is grappig. Het had dezelfde hoofdpersoon kunnen zijn. Maar de Rembo en Rembo klassieker was niet bewust. Wellicht moet ik van carrière veranderen. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Au! Het zal je maar gebeuren. Denk je dat je blind date eindelijk op is komen dagen, is het de ober, die je ook nog wegstuurt. Het klinkt te goed om... Voor de rest graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede tekst: eenvoudig , helder geschreven. De wat onnozele ondertoon raakt me. Ze denkt de teleurstellingen te boven te zijn en dan toch... Fijn om je weer te lezen. Mooi! :nod:

Rol

  • Anoniem
Hallo Annemieke, Ahh, dat is sneu... Erg leuk hoe je me op het verkeerde been zet door het herhalen van "Een normaal postuur, donkere haren,.." Ik voelde even de verwarring bij mezelf, waarom gaat ze nu opeens weg? Oh, het was de ober. Erg mooi gedaan. "De eerste keer dat ik met hem sprak, voelde als een verademing." Op wat voor manier hebben ze elkaar gesproken? Telefonisch, chat? Door je keuze voor deze zin krijg ik de indruk dat ze elkaar al hebben ontmoet. "Op mijn horloge zie ik dat hij een half uur geleden hier had moeten zijn." Doet het er toe dat ze de tijd op haar horloge ziet? Zo niet, dan kun je het weglaten. Maar mocht je het horloge verderop in de tekst nog een rol willen geven, misschien zit ze er zenuwachtig mee te draaien of vraagt ze zich af of hij misschien kapot is en ze de tijd verkeerd heeft. In dat geval is het wel handig het horloge te noemen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje, beetje verdrietig ook. Mooie omslag aan het eind! Klein dingetje: 'De zon prikkelt op mijn armen.' Moet 'op' niet weg?