Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#87 Blind date

Voor de gelegenheid heb ik de nieuwe kleren aangetrokken die ik vorige week heb gekocht. De meeste mensen beginnen aan een ‘nieuw jaar’ op 1 januari, maar bij mij begint het te kriebelen als het lente is. Nieuw jaar, nieuwe uitdagingen. Ik ben niet het type om te daten, laat staan een blind date. Maar het profiel van Isabella was voorgesteld en had mij aangesproken. Isabella. Achtentwintig lentes jong. Single en spontaan. Houdt van gezelligheid en lekker eten. De locatie was snel bepaald. Haar lievelingsterras lag op het Vrijthof. Wonderbaarlijk genoeg die van mij ook. Toeval? Ik heb mijn eerste biertje al een tijdje op. Zou ze wel komen? Je weet maar nooit met die mensen op zo’n datingsite. Vooruit, mijn foto is ook wat.. bewerkt. Maar wat je soms op televisie zag. Ik kijk op mijn horloge. Ze is veel te laat. Ze komt niet. Zuchtend sta ik op en stop mijn telefoon in mijn broekzak. Ik snuif een zoete geur op. Een donkerharige schoonheid staat voor mij. Dat moet Isabella zijn. ‘Jij bent vast Klaas.’ Een flits van witte tanden. ‘Je ging toch niet weg?’ Ik geef haar een hand en voel mij wat dwaas. Wie geeft een vrouw nou een hand op een date? Oen! Als we gaan zitten vouwt ze haar zijden sjaal op en legt het netjes op de stoel naast haar. ‘Niet op letten, maar deze schoenen zijn eigenlijk gemaakt om in de kast te staan,’ zegt ze met een knipoog als ze haar hoge hakken elegant uittrekt. De serveerster komt onze bestelling opnemen. ‘Een biertje voor mij, enne…’ Isabella schudt haar lange haren naar achter. ‘Goed idee. Doe mij ook maar. Lekker bij zulk warm weer.’ Ik merk dat ik zit te grijnzen. De website had toch gelijk. We passen bij elkaar.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leest lekker weg en heeft een frisse dosis humor. "Ik heb mijn eerste biertje al een tijdje op." Zit daar ook nog het tweede, derde, vierde, vijfde... tussen ;) ?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vlot geschreven, vooral die schoenen die bedoeld zijn om in de kast te staan! ;) twee dingetjes: 'Voor de gelegenheid heb ik de nieuwe kleren aangetrokken die ik vorige week heb gekocht.' Aangezien ze vorige week werden gekocht, kan je 'nieuwe' weglaten. 'Ik merk dat ik zit te grijnzen.' Ik grijns. (ik weet niet of je dat van jezelf kan merken) Graag gelezen!

Rol

  • Anoniem
Hallo Dave, Met het aanhalen van een stukje profiel van de datingsite, geef je me al een eerste beeld. Om dit later in je tekst aan te vullen met de eigen observaties: ze is duidelijk niet van de klok en erg zuinig op haar spulletjes, maar oh zo mooi. Door beide manieren krijg ik als lezer een behoorlijk beeld. Een schoonheidsfoutje: '...haar zijden sjaal op en legt het netjes op de stoel...' Je zet hier 'het', maar dat moet 'hem' zijn. Schrijfcoach Corrie