#87- Virtueel verliefd

Het is al laat. Ik kijk op de chatsite van de alleenstaandenclub, waar ik mij onlangs heb aangemeld als zoekende vrouw naar de zoekende man. Daar heb ik hem ontmoet, de Limburger uit Maastricht en ben al chattend virtueel in de liefde gevallen door zijn charmante woorden en prachtige zinnen. James Blunt heeft hij gisteren als link gestuurd en ik ben langzaamaan gesmolten achter mijn Ikea bureau toen James 'you're beautiful' zong. Vrijdag op het Vrijthof, vijf uur. Buiten op het terras zit ik in een hoekje, strategisch opgesteld om hem als eerste te spotten en bestel een espresso. Ik wil hem zien lopen, ik houd van het fysieke, de beweging. Hoe de voeten zich plaatsen, hoe de passen genomen worden, hoe armen bungelen of zwaaien, hoe iemand rechtop loopt of gebogen. Ik heb geschreven dat ik kastanjebruin krullend haar heb, wat sproeten en een bril, ik draag een camelkleurige jas. Hij heeft teruggeschreven dat hij een rode das draagt maar niet altijd. Dat heeft even mijn indruk van hem gekleurd. Ik zie een man zijn racefiets zorgvuldig tegen een boom zetten, een prachtige witte Trek. Ik ben gek op fietsen, ik houd meer van fietsen dan van juwelen en het liefst had ik mijn fiets meegenomen en nog even een heuvelrugje gereden in de omgeving. Zwartwitte kleding met teksten van de bakker en de plaatselijke wielervereninging versieren zijn stevige dijen, een zwarte helm en een zonnebril verbergen zijn gezicht. Hij draait zich om terwijl hij zijn helm afdoet, speurt over het terras. Ik steek mijn hand op. Hij wijst naar mij terwijl hij zijn zonnebril afdoet. Zijn fietsschoenen tikken in grote stappen het terras op. Een lange man met krullend bruin haar. Zijn blauwe ogen zeggen mij gedag, onze wangen raken elkaar door een kus. 'Mooie fiets,' zeg ik.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke details, Madd! Mooi om 'in de liefde te vallen' (tomber en amour, zoals ze in de Quebec zeggen). Zonnig leesgenot. :) (Je paashaas vond ik ook zo lief, maar die kans heb ik weer verspeeld door tijdgebrek. Alsnog een vrolijke paashaas toegewenst!)
25 maart 2016 - 6:14

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je wil hem zien lopen, en hij komt met de fiets. Maar je bent niet ontgoocheld, want je bent zelf gek op fietsen. Komt dat even goed uit :) Grappig, dat zinnetje ertussen dat hij een rode das draagt, maar niet altijd. En dan komt hij aan in fietstenue! Nu ja, een das onder een fietshelm maakt hem ook niet aantrekkelijker :D Gezellig verhaal!
25 maart 2016 - 18:40

Hallo Maddbrug, Leuk verhaaltje met veel kanten. Ik had wat moeite met de start. Daar lopen tegenwoordige tijd en verleden tijd wat verwarrend door elkaar heen. Om vervolgens in het nu op het terrasje te zitten. Misschien nog even kijken naar je gebruik van tijd. "Ik wil hem zien lopen, ik houd van het fysieke, de beweging. Hoe de voeten zich plaatsen, hoe de passen genomen worden, hoe armen bungelen of zwaaien, hoe iemand rechtop loopt of gebogen." Van dit stukje ben ik erg gecharmeerd. Een soort dromerige verwachting. Vervolgens dit: "Zijn fietsschoenen tikken in grote stappen het terras op." Toch wat minder sexy, maar goed gedaan. Ik zie het voor me. Schrijfcoach Corrie
25 maart 2016 - 20:24

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ei, ei, ei, in het kader van Pasen, [Vrijdag op het Vrijthof, vijf uur]; dit heb je vast expres gedaan. De zinnen die @Corrie aanhaalt zijn ook mijn lievelingszinnen en het tikken van de schoenen vind ik juist een bronstig geluid. ;) Heerlijk ontspannend verhaaltje.
26 maart 2016 - 18:10

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ik zal er aan denken als ik de heuvel afrijd, dank je! Elyse, dank je voor de vrolijke haas op paas en in de liefde vallen is ook van het Franse gepikt, vind t zo mooi klinken....In het Engels vallen ze ook in love, in Nederland lukt dat maar niet. Ben daarom ook op een Amerikaan gevallen denk ik. Meta, ben gek op fietsen en omarm daarom de zomertijd. Dank je! Marlie, ja die helm, het moet maar wapperende haren zijn toch fijner! dank je ! Schrijvenmaar, dank je voor je altijd mooie en rakende reactie.
29 maart 2016 - 13:47

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Coach Corrie, ik heb op de tijd gelet in het eerste gedeelte maar wilde eerst een voorafje schrijven hoe de ontmoeting tot stand is gekomen. En dat was de verleden tijd. Ik rommel wel meer hier mee, ik moet er meer op letten. De v.t.t en de o.t.t lopen wel meer door elkaar in mijn verhalen merk ik. Dank je voor je zorgvuldige reactie. Mili, klopt als een Vlaai.....Vrijthof, Vrijdag, Vijf. Ooit toen ik klein was dacht ik dat het het Vrijhof heette. En die gedachte blijf ik koesteren. Tikkende schoenen verwarmen mijn hartje ook, gelukkig merkte jij dat ook op. Dank je wel voor je fijne reactie.
29 maart 2016 - 13:55