Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#85 Gesprekstherapie

Zien is één ding. Al zie je nog zo goed, soms kijk je toch ergens overheen. Me dunkt dat zoiets duidelijk is. Je vraagt je af waar ik naartoe wil? Anna verwoordde het al eens. Hoor maar wat ze zei. "Ontmoeten," zei ze, "is meer dan elkaar zien - het is elkaar ervaren. Kinderen zijn daar goed in. Gaat er in de kindertijd echter iets mis, dan krijg je later problemen. Ellende tot en met soms." Wonen in je eigen lijf is belangrijk. Ik deed er jaren over om dat punt te bereiken. Vaak worstel ik nog met mezelf. Mee geweest naar zo'n zelfhulpgroep - familieopstellingen. 'Samen sterk' is hun motto. Oma bleek een bepalende rol te hebben gespeeld in onze familie. Gefeliciteerd, dacht ik, dat is dan maar mooi naar boven gekomen. Drinken we een borrel op. Anders werd het eigenlijk niet, na die opstellingsessie. Besteld heb ik het bijbehorende zelfhulpboek maar niet. Koffie biedt méér troost. Gezien mijn vorige therapieën denk ik niet dat ik ergens beter van word. Vaker zoiets doen zit er financieel trouwens niet in. Kent Harm niet ook iemand die dit gedaan heeft? Dus toch! Tijd heelt alle wonden. Stel dat mijn tante was blijven leven. - Niet meteen reageren - Was mijn moeder dan anders geweest? Dus dat het toch een rol heeft gespeeld? Hoor mij nou, ben ik er toch weer mee bezig. Gehad, ik heb het zo gehad met alles! Ja, echt! Kan er niet meer tegen. Maar goed. Vaak word ik wakker en dan komt alles naar boven. Van mij mag het voorjaar worden. Mij vrolijkt dat altijd op. Ik heb schoon genoeg van de regen. Zakdoek, waar ben je? Vroeger was ik niet zo'n huilebalk. Ja, het gevolg van therapie dus, veel emotioneler. Wel fijn hoor, dat ik nu durf te voelen. Museum De Fundatie heeft een tentoonstelling van therapiesoorten door de eeuwen heen, wist je dat? 'Zinnen verzetten', heet de tentoonstelling. Uitgeno-, wát, jij?! Graag, ik ga graag mee. Roerling heeft ook een expositie in dat museum. Schilderijen, ja. Vertellen ook iets over menselijke emoties. Drinken we daar eerst een kop koffie. Afstrepen op mijn to do lijstje: afspreken met Matty. Gedaan met de pret, Matty - Jan komt binnen, ik ga hangen. Openen we na afloop van de tentoonstelling die fles champagne. Wat vind je daarvan? Jij bent een schat. Jouw luisterend oor doet meer dan tien therapieën. Ja, ik ook van jou. Nog even de tijd afspreken, oké? Duwen we de afspraak toch gewoon naar achteren - 28 maart, tot dan lieverd!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn dialoog van een vorige opdracht gebruikt om deze opdracht uit te proberen. Hierdoor miste ik wel de sensatie van het schrijven 'buiten de deur' maar dat ga ik dan wel eens uitproberen zonder beperking. Ik hou ervan om iets nieuws te doen maar wat dit experiment betreft, blijft het bij een eenmalige poging, in tegenstelling tot Flash Fiction. Ik had vooraf geen thema in mijn hoofd en heb het verhaal zichzelf laten vertellen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven! Het bleef me boeien en was mooi en duidelijk geschreven ondanks de andere woorden waar de zinnen bij deze opdracht mee moeten beginnen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven! Het bleef me boeien en was mooi en duidelijk geschreven ondanks de andere woorden waar de zinnen bij deze opdracht mee moeten beginnen.
Bedankt voor je mooie commentaar, Joyceje.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met interesse gelezen. Goed stuk. "Samen sterk" is hun motto. 10( tien(?)
Tja, Fijn dat je even langskwam en bedankt voor je mooie commentaar. Ik heb de tekst aangepast.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi associatief geschreven, Wilhelmina. Heel creatief om een oude dialoog om te werken voor deze opdracht. Opvallend bij deze opdracht is de aparte woordvolgorde. Het verhaal is vrij vloeiend te lezen desondanks.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je mooie reactie, Nel. Ik ben in mijn enthousiasme wel het woordenaantal vergeten en zit ruim boven de gewenste 300 ;) .

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wilhelmina, nog even de tijd genomen voor jouw invulling voordat #86 losbarst. Het geeft inderdaad wonderlijke zinnen overal, maar jij bent desondanks goed te volgen. Hoe (of waar) zat je eigenlijk met een life gesprek in je buurt en niet buiten de deur? Ze bleven wel fijn doorpraten. ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wilhelmina, Hoe (of waar) zat je eigenlijk met een life gesprek in je buurt en niet buiten de deur? Ze bleven wel fijn doorpraten. ;)
Zie # 1 ;) . Ik waardeer het dat je nog even langskwam, Elyse!