Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#85 Bij de fokker

Bij de fokker ‘Gedaan!’ ‘Echt waar? Zo snel? Dat is fijn. En nu maar afwachten.’ ‘Zeggen ze dat het langer duurt dan?’ ‘Moet ik even over nadenken. Ik weet het eigenlijk niet. Allemaal leuk en aardig maar ik moet maar weer eens gaan met Django.’ ‘Niks aan de hand hoor, geen probleem. Dan hou ik je op de hoogte of het gelukt is met de dekking.’ ‘Haar buik zal vast snel dikker worden. Sorry, ik ben te voorbarig denk ik.’ ‘Jullie reuen-eigenaren denken allemaal dat hij zulk goed zaad heeft dat het in één keer raak is!’ ‘Loods jij mij even de poort uit? Ik kan niet zo goed rijden met die grote bak.’ ‘Show jij maar lekker met je mooie auto hoor. Je hebt hem ook wel nodig met zulke grote honden.’ ‘Al zouden we er vier hebben, dan past het nog joh.’ ‘Groot is hij zeker. Willen jullie eigenlijk een pup als de dekking gelukt is? Of wil je liever dekgeld hebben?’ ‘Even overleggen met mijn man. Ik wil graag een pup maar ik weet niet of hij er nog één bij wil hebben. Dat laat ik je deze week even weten.’

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Joyceje, Ik vind het verhaal helemaal niet zo raar. Ik snap het zelfs volkomen :D en heb het met plezier gelezen. Wel benieuwd of de dekking geslaagd is en zoja, hoeveel puppy's er geboren worden ;) .

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Joyceje, ik heb geen idee of je volgens de opdracht gewerkt hebt of een dialoogtekst Bij de fokker geschreven hebt. Het is er niet uit te halen. Inderdaad knap lastig, deze opdracht.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Joyceje, ik heb geen idee of je volgens de opdracht gewerkt hebt of een dialoogtekst Bij de fokker geschreven hebt. Het is er niet uit te halen. Inderdaad knap lastig, deze opdracht.
Dank je wel Mili. Dan komt het toch als een goede dialoog over. Ik schrijf nooit op andere plaatsen dan thuis en als ik weg ben, loop ik meestal in het bos. Ik heb dus gewoon Utopia opgezet en heb die gesprekken gebruikt.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Joyceje, Wat leuk en knap dat je met de eindwoorden een dialoog hebt opgebouwd. Het is fijn dat je jouw stuk een situerende titel meegeeft, want anders had ik denk ik moeilijker begrepen waar jouw scene over ging. Ik stokte bij de derde zin even, omdat ik dacht dat het woord ‘langer’ terugsloeg op het ‘afwachten’ en eigenlijk ‘lang’ had moeten zijn. Na het volledige stuk gelezen te hebben, begrijp ik dat het terugslaat op de zin ‘zo snel’. Misschien dat je dat dus nog iets meer kunt verduidelijken. Je geeft aan dat je de opdracht lastig vond, maar is het je zelf ook opgevallen wat er is gebeurd nu je je zinnen gedwongen anders begint? "Jullie reuen-eigenaren" geeft bijvoorbeeld meteen een duidelijke stem aan jouw personage. Mooi gedaan. Slim om gewoon een televisieprogramma op te zetten en daar gesprekken uit te gebruiken. Toch wil ik je zeker aanraden om ook een keer buiten de deur te schrijven. Tot slot wil ik je de tip meegeven om je dialoog wat meer context informatie mee te geven. In plaats van alleen het gesprek weer te geven, kun je beschrijven wat er zich tussen de hoofdpersonen én hun honden afspeelt. Dat maakt de tekst levendiger en helpt je lezer om zich voor te stellen waar de scène zich afspeelt en wat er verder gebeurt. Heel goed dat je de hele scene bij je eigen thema bent gebleven! Een mooie uitvoering van de opdracht. Hartelijke groet, Janine van de Raadt Gastschrijfcoach Schrijven Online

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is inderdaad een moeilijke opdracht. Je hebt er wel een mooi verhaal van gemaakt.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joyceje, ik vind het knap, dat je deze dialoog kon schrijven. Bijna ondoenlijk met deze opdracht en het is je gelukt er samenhang in te krijgen. Hartelijk gelachen om: " een pup ... of dekgeld"

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt er een leuk tafereel van gemaakt Joyceje! Om een verhaal te beginnen met 'gedaan', moet je al ver gaan zoeken om er dieper op in te gaan, goed gedaan! Ik heb je stukje graag gelezen!