Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#84 - In de put

Eerst was het een beetje wennen om in de put te zitten. Maar ik moet toegeven dat het door de tijd heen steeds beter ging, sterker nog; het is hier fantastisch. Zeker nu ik Wifi heb en ik lid ben geworden van de maaltijdservice van HelloFresh.nl. Zeven dagen per week komen ze verse ingrediënten met een recept brengen. Sindsdien kook ik altijd zelf! Eerst met het camping gasstel was het een gedoe van niks, maar sinds het nieuwe retro gasstel met oven van Smeg is geïnstalleerd, is koken een waar plezier geworden. Het aanleggen van de gasleiding was overigens een heel gedoe. Het is al snel klein wanneer je twee installateurs met benodigde gereedschappen in de put krijgt. Maar het was de consternatie meer dan waard. Als ik nu denk aan mijn leven voordat ik in de put zat, weet ik eigenlijk niet meer hoe ik dat volhield. Werken is overschat, dat weet ik nu. In zo’n kantoorgebouw zitten, is verrekte verstikkend namelijk. Nee. Dat wil ik nooit meer. Laat mij maar lekker in de put zitten en naar Netflix kijken. Daar komen echt de meest interessante series op, veel met polities en mysteries en zo. Eerder had ik nooit tijd om te kijken naar dergelijke programma’s. Gisteren was mama bovenaan de put. Buiten mijn nieuwe E-reader om had ze niet echt goede boodschappen. Er was een brief van het UWV binnengekomen. Daar stond in dat ik geen recht meer heb op een uitkering omdat ik niet heb voldaan aan mijn sollicitatieplicht. Ik heb mama gezegd dat ze moet doorgeven dat ik momenteel te diep in de put zit om te kunnen werken. Hopelijk komt ze terug met goed nieuws van het UWV. Het lijkt me verschrikkelijk om er weer bovenop te komen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annemieke, fijn om te lezen, een heerlijk put verhaal. Ik zou bijna met mijn verhaal naast jouw put willen komen zitten, lekker samen putten. Leuk!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kom in de put! Verrassende & verfrissende insteek. Goed geschreven. Je tekst doet me terugdenken aan De Opwindvogelkronieken van Haruki Murakami. De hoofdpersoon van dat boek gaat af en toe op de bodem van de put in zijn tuin zitten. Hij komt daar tot rust en heeft er mystieke ervaringen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke Een verrassende benadering van het thema. Wat een geestig stuk. Een luxueus gebeuren daar in die put, ontberingen zijn er niet bij, Het slot met een grote glimlach gelezen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me plezierig om samen met jou in de put te zitten. Is er nog plaats? Begin je al huur te vragen?
De huur is € 500,00 per 1/10 m2. Voor jou niet. Jij mag op maandag tussen 17.00 en 19.00 uur altijd afdalen. Wel de vaatwasser inpakken als we klaar zijn met eten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een heerlijk hilarisch stukje. Dat moet een grote put zijn met zoveel apparaten. Je hebt toch wel een comfortabele bank, hè? Vast wel. Waarschijnlijk ontbreekt er helemaal niets.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het idee dat je twee verhalen hebt samengebonden. Bij jouw 'puthuis' krijg ik een beeld van een Hobbit-hole: een klein deurtje met erachter een enorme woning. ;) Een fantasievol verhaal. Ps. Hoe reageerde het UWV? :D

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, ' Het lijkt me verschrikkelijk om er weer bovenop te komen.' Geweldig einde. Tja, eenmaal uit die put moet je alle luxe weer missen. Ik zou er verdorie ook liever in blijven! En die installateurs moeten halve acrobaten zijn om die leidingen op hun plaats te krijgen. Hoe heb je het SMEG fornuis naar beneden gekregen?! Knap geschreven Annemieke!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke Brink Van Dale kan een nieuw lemma tegemoet zien. Putopie: filosofische term betreffende mogelijke werkelijkheid van een ideale afgesloten wereld. :)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat een leuk, luchtig stukje met serieuze maatschappijkritische ondertoon. Hoe verzin je het! Ik sluit aan bij schrijvenmaar: briljant!