Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#84 Uitgeput

Ondanks het prachtige weer zat Tom met zijn handen in het haar in een stoel voor zich uit te staren. ’s Morgens had hij gehoord dat het bedrijf waar hij werkte de volgende dag de poorten zou sluiten. Zijn collega’s begonnen te schreeuwen toen ze het slechte nieuws hoorden. Tom was naar huis gegaan. Wat had het voor zin om nog te blijven? Daar zit je dan Tom. Geen baan en geen vriendin meer. De vorige week had Petra het uitgemaakt. Haar reden was hem niet duidelijk geworden. ‘Gewoon over en uit,’ had ze gezegd. ‘Het leven is één groot feest,’ mompelde hij. Even later ging er een kraai op de tuintafel zitten. ‘Kom je nog een drama aankondigen, zwartjakker? Sodemieter op.’ Toen hij een armzwaai maakte, vloog de kraai krassend weg en ging op de rand van de put zitten. ‘Is dit een hint, rotbeest?’ ‘Hallo Tom,’ hoorde hij achter zich zeggen. Hij draaide zich niet om. Een tel later ging Petra naast hem zitten. ‘Wat kom jij doen?’ ‘Ik kwam vanmiddag een collega van je tegen die zei dat het bedrijf waar jullie werkten, het personeel heeft ontslagen.’ ‘En?’ Ze keek hem onzeker aan en hakkelde: ‘Eh … eh … nou ja, ik wilde je een beetje uit de put halen.’ ‘Ik vind wel een baan en een vriendin weer.’ ‘Vast wel. Voel je er iets voor om samen ergens heen te gaan om even je gedachten te verzetten?’ 'Een uitstekend idee.' Hij ging staan en stak een hand naar haar uit. Met een glimlach keek ze hem aan toen hij haar optilde. Na een paar stappen gooide hij haar in de put. ‘Zie maar eens uit deze put te komen,’ schat.’

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja zeg! Wat doet ie nou? Geboeid gelezen, tja. Typische bijna-absurde tja-humor. Goeie ... uitsmijter ... BaDOEM tss Wat mij betreft zou hij wel wat lomper/grofgebekter mogen zijn tegen die kraai. Die zin 'Ik hoorde vandaag ...' loopt niet zo lekker. Die zin 'Ongetwijfeld. Voel je ...' vind ik wat stijfjes voor dialoog. 'Een uitstekend idee ...' aanhalingsteken ontbreekt. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach jee! Toch wel goed van Tom, er worden geen zoete broodjes gebakken nadat ze het heeft uitgemaakt. Erg geestig Tja! Zwar(t)jakker. Het bedrijf waar jullie werkte(n)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, wat een vreemde dude, die Tom van jou. Dit is zo anders dan je zou kunnen verwachten. Iets van een gelijkheidsbeginsel, hij in de put, zij er in? Je houdt de gemoederen bezig. ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Gecorrigeerd, Maddbrug. Bedankt. Tom wilde haar niet terug. Weg ermee.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit een relatie aangaan met iemand dieren put heeft. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, lees ik. Bizar verhaal. Grappig maar niet voor Petra.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent niet slecht, Tja, je bent origineel! :nod: Is het de kraai ging of kwam op de tuintafel zitten? Ik weet het zelf niet. (Welke site moet je daarvoor opzoeken?) 'Ik kwam vanmiddag een collega van je tegen die zei dat het bedrijf waar jullie werkten, het personeel heeft ontslagen.’ Om niet teveel naar de tweede zin te neigen, zou ik maken '... die zei dat jullie bedrijf zijn personeel heeft ontslagen.' (of iets gelijkaardigs) ‘Ik vind wel een baan en een vriendin weer.’ Moet het niet zijn, 'Ik vind wel weer een baan en een vriendin' of 'ik vind wel opnieuw een baan. Vriendinnen zijn geen probleem.' (Als een steek onder water aan haar) De relatie is over voor haar, maar zo te zien zijn ze niet als vrienden uit elkaar gegaan. Wat had zij zoal in gedachten om zijn gedachten te verzetten? Samen putjes vullen? Ik heb je weer graag gelezen!