Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 84 - Brrr!

Latrinevliegjes bedekken haar schoot terwijl haar vingers lusteloos aangekoekte urine van haar kuiten krabben. In de hoek van de put paren schildpadden op de fossielen van hun voorouders. Het water is giftig. Wellicht dat ze tijdens de daad sterven; hij met zijn staart onder haar schild. Het vrouwtje lijkt verveeld te kijken terwijl zijn gekreun tegen de wanden lazert. In haar rechterhand zitten glimwormen en andere insecten waarvan ze de naam niet weet. Ze zijn zwart of bruin, weleens harig, hebben uitsteeksels, vleugels, haakjes en stipjes. In het schijnsel van de glimwormen trekt ze pootjes uit. Een voor een terwijl ze krioelen. Kunnen insecten kreetjes slaken? Voelen ze een naderende dood? Ze walgt bij het idee dat die honderden pootjes zich weer een weg naar buiten kunnen banen. Het door haar keel laten glijden van de smerige lijfjes is al een immense opgave. Het wordt nacht in de put; de demonen treden uit alle hoeken aan. In de lucht hangt een geur van verrotting. Ratten knagen nog aan hout. Haar ogen liggen verstard in de kassen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Barok en plastisch beschreven. Er gebeurt niets (afgezien van die schildpadden dan :P) maar het is vies en voos en griezelig. Goed gedaan. Paar dingsigheidjes: Koekt urine aan? Kreunt een parend schildpadmannetje? Lazert gekreun? 'Minilijfjes' valt een beetje uit de toon.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest ook even fronsen over de aankoekende urine, en zou opteren voor kreten ipv kreetjes (achter 'kreetjes' denk ik dan ook automatisch 'van genot' dus het kan aan mij liggen dat het stoort, maar bij uitgerukte pootjes, al zijn ze nog zo klein, denk ik aan kreten). Ik geloof niet dat schildpaddengekreun kan lazeren, maar las het desondanks (of misschien ook wel juist daarom) graag, zoals de rest van dit heerlijk onsmakelijke verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato, wat doet urine die al dagen langs je benen glijdt en dan nog stilletjes drupt? Weet je een beter werkwoord voor me? Ja, een schildpadmannetje kreunt indrukwekkend. Kijk maar op YouTube. Je weet niet wat je hoort. Het lazeren schaar ik onder literaire vrijheid. Ik voel wat je wilt zeggen met minilijfjes; ik denk erover na. Dank voor je reactie. *** 3/3 - mini weggehaald ***

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Plakkerig opdrogen? Bij aankoeken denk ik toch eerder aan vastere materie, as u mij vat. Edit OMG DIE SCHILDPADDEN

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, degene die het meest fantastische plaatsvervangende werkwoord voor aankoeken vindt, krijgt van mij een rits digitale kussen. Hoe kunnen insecten kreten slaken? Daar zijn ze toch veel te klein voor? Het verbaasde mezelf dat ik zo onsmakelijk kan zijn. :) Dank voor je reactie. *** reacties kruisten elkaar ***

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
uit een klein beest, komt automatisch een kleine kreet, maar voor dat beest is het een gewone kreet, alles naar verhouding het verbaasde mij trouwens niets, ik lees je toch al langer dan vandaag ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hier mijn koek. Ik moest erg lachen (niet bulderend) om de eerste alinea. Als urine er dagen zit, zou het inderdaad wel gaan koeken. Wie is ze? Jij toch niet?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar vingers krabben lusteloos aan de latrinevliegjes, die in de opgedroogde urine aan haar kuiten plakken ... (of zoiets)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik las het verhaaltje gisteren laat en het raakte mij. Ik zag haar zitten, ik vond het verschrikkelijk. Ik wilde haar redden, in mijn dromen vannacht maar dat is niet gelukt. Heb het weer doorgelezen, zojuist en wat heb je het intens beschreven, wat voer je mij, de onnozele lezer, mee die put in naar haar toe...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, jouw koek is mijn koek. Fijn dat je tegen middernacht nog kon lachen en nee, ik ben het niet. Zit nooit in de put. @Blavatski, brrr! was badinerend bedoeld. @Meta, de latrinevliegjes duiden op iets anders. Hoewel je zin smerig genoeg klinkt, laat ik het staan. Urine kan namelijk wel degelijk koeken door urinezuren/-kristallen. @Madd, je hebt een onrustige nacht achter de rug en dat is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest. Lees me niet meer voor het slapen gaan, alsjeblieft. Dat je mijn hp hebt willen redden, vind ik nobel van je. Ik had dit zelf ook gewild. Ik ben blij te lezen dat je de intensiteit ziet. Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij koeken denk ik aan vastere substanties. Naar mijn idee droogt urine op. Het laat een soort waas achter. Bijvoorbeeld kots, dat koekt aan. Maar voor de sfeer vind ik het aankoeken niet bezwaarlijk. Het is een smerig verhaal :). Gelukkig zijn mijn buren geen schildpadden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, het is ook een genre, het ranzige. ;) Fijn dat ik in show geslaagd ben. @Annemieke, ik sluit de koekdiscussie bij deze. Je hebt rustige buren, begrijp ik. @Teske, ik zat zwaar in de put. :) @Annetteke, oeps, te laat. @Nel, daar gaat het me om, indringend weten te schrijven. Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met recht een Brrr. De laatste zin geeft een beeld mee die ik snel weer wil vergeten maar dat lukt me niet. Ooit een film gezien waarin een ontvoerder mensen en kinderen opsloot en toekeek hoe ze langzaam dood gingen. Men dronk zelfs eigen urine. Brrr. Ongevraagd mijn mening: druppels urine koeken aan op toiletbrillen dus waarom niet op benen? De scene beeldend neergezet. De acceptatie van het lot is voelbaar. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, je was even uit de running. Leed onze postduif wellicht aan een vallende ziekte en heb je hem moeten verzorgen? Ik lees dat je een koekmedestandster bent, daar ben ik blij om en dank voor je waardering.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, je was even uit de running. Leed onze postduif wellicht aan een vallende ziekte en heb je hem moeten verzorgen?
Onze postduif heeft een nieuw nestje en ik ook. ;) :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik slik bij de gedachte aan die pootloze engerds in mijn keel. Krijg straks geen hap meer naar binnen! Ik moest het nu twee keer lezen, maar 'Ze walgt bij het idee dat die honderden pootjes zich weer een weg naar buiten kunnen banen.' Terwijl ze wel de lijfjes inslikt. Hoe geraken die pootjes eruit? Of eet ze eerst de lijfjes, en de pootjes als nagerechtje? ;) Brrr geschreven, brrr gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, je bent een vies kind. De pootjes geraken nergens uit, ze trekt ze er van tevoren uit. Wat staat er vanavond op het menu? Iets dat in je keel blijft haken? :)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaha, Mili, :D dat heb ik gelezen, maar waarom dan die zin dat die pootjes zich een weg naar buiten banen? Lopen ze zonder lichaampje? Of heb je het over die beestjes die aan haar vraatzucht kunnen ontsnappen? Ben ik echt vies? :confused: En nee, 't zal een gewone aardappel zijn lol Ik log uit voor vandaag, slaapwel voor straks!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ik ken niemand die op zo'n nette manier (neem alleen al de term "latrinevliegjes") een akelig en goor verhaal als dit kan neerzetten - en uit welke put haal je deze fantasie? Het is toch wel fantasie? Ik bedoel, die uitgetrokken pootjes...? Knap geschreven. Huiverend gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, ik schreef hier wel eens over het uitlepelen van kattenogen. Ook zo keurig, herinner ik me. Dank voor je waardering.