Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De Dialoog #83

Wekelijkse schrijfopdracht #83 Vrouw: ‘Typisch! Je ziet in dat park daar maar weinig mensen. En zoveel groen is er hier toch niet.’ Man: ‘Wat is er met je schoen?’ Vrouw: ‘IK ZEI : ‘IN DAT PARK ZIE JE HAAST NIEMAND!’ Man: ‘Waar? O, dat park aan de overkant. Vind je dat raar? Zulk lekker weer is het niet. En welke kinderen spelen er nu eigenlijk nog buiten? Die jongens die bij ons aan de overkant wonen, hoe vaak zie je die buiten spelen?’ Vrouw: ‘Ja, dat weet …… ‘ Man: ‘Die jongens zie je nooit op straat. Ik weet nog wel … In mijn tijd speelden wij altijd buiten. Toen ik jong was, ging ik met mijn broers altijd voetballen. En toen ik nog in de Nassaulaan woonde waren we altijd buiten bezig. Denk je dat mijn moeder ons …..’ Vrouw: ‘Ik bedoel dat je zou verwachten …..’ Man: ‘Nee, het is nog niet bij achten. EN VAL ME TOCH NIET IEDERE KEER IN DE REDE! Je doet me aan een zeker iemand denken. Iemand van je familie. Iemand die ook altijd het hoogste woord had!’ Vrouw: ‘Ik mag toch ook wel wat z... ‘ Man: ‘Ja, jij mag wel wat zeggen. Maar je houdt altijd je mond dicht. Je hebt nooit wat te vertellen en wat je zegt dat moet ik eruit trekken. Vertelde je me maar eens iets. Je bent nooit eens open of spontaan. Altijd dat stiekeme ……’ Vrouw: ‘Het is nog wel lekker weer zeg, de zon …’ Man: ‘Nee, ik krijg geen bon. We staan in de parkeergarage.’ Vrouw: ‘DE ZON SCHIJNT HET IS LEKKER WEER ‘ Man: ‘ Ja, stap maar weer over op een ander onderwerp. Als het je te heet onder je voeten wordt, dan heb je het ineens weer ergens anders over.’ Vrouw: ’JE LAAT ME NIET UITPRATEN!’ Man: ‘Zie je wel dat je harder kan praten. Nu versta ik je goed. Wat wil je zeggen dan?. Ik houd verder mijn mond dicht. Ga je gang.’ Vrouw: ‘ Ik wilde vertellen dat ik destijds actie heb gevoerd voor ……..’ Man: ‘Wat heeft dat te maken met dat ik in mijn tijd altijd buiten speelde. Ik weet nog wel dat ik ’s winters nog wel met mijn korte broek buiten speelde Ik viel zo vaak dat er altijd gaten in mijn broek zaten en dan knipte mijn moe….’ Vrouw: ‘Val dood’ Man: ‘DAT VERSTOND IK! DAT ZEI JE DE LAATSTE KEER OOK EN toen kreeg ik die fatale hartaanval’

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gezellige boel! :) Dit is eigenlijk meer een hoorspelscript. Ik vind het pijnlijk vermakelijk. Misschien iets te veel herhaling van zetten. Ik zou uitkijken met het gebruik van HOOFDLETTERS, dat komt zo SCHREEUWERIG over. Ik weet dat je dat hier wilt bereiken, maar ik vind het iets too much. Een beletselteken is altijd drie puntjes ...

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ostinato Bedankt dat je de dialoog zo nauwkeurig hebt gelezen en voor de moeite die je hebt genomen het van commentaar te voorzien. Het gebruik van hoofdletters heb ik gekozen om te laten zien dat de man een beetje DOOF was. Je hebt gelijk, die puntjes waren a little bit to much. Volgende keer zal ik voornamelijk de puntjes op de i zetten O:-) Met vriendelijke groet, M.C.