Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#83 - Onverwachte ontmoeting

“U daar, dame, kent ú mij ergens van?” “…?...” “U fronst uw mooie wenkbrauwen, nee dus. Vreemd, ik dacht echt dat ik wereldberoemd was. Bekijk me toch maar eens goed.” “Ne…ee, verontschuldiging, maar ik heb niet de indruk, nee… En ik moet werkelijk gaan. Mijn trein vertrekt zo.” “Ah nee, zo niet. Nee, stap nu niet weg, dat is een bevel. Ik sta u niet toe te vertrekken.” “Mmmaar…” “Tststs, geen discussie. Ik betaal u een ticket, ik zou u zelfs een volledige trein betalen, indien ik kon.” “Nu ja, als u er helemaal zeker van bent. Laat me eens kijken… de volgende trein is... even rekenen… over een half uur.” “Voilà, probleem opgelost. Dat geeft u voldoende tijd. Kijk en denk na, dame.” “Ik doe een poging. Als u stopt met me zo aan te staren. Ik vind het knap vervelend op die manier.” “Goed dan. Ik moet toegeven dat u me wel fascineert. Maar kom eens dichterbij. Nee, niet bang zijn. Ga daar even staan. Niet wiebelen, stilstaan zeg ik u. Zó. En kijk me nu aan. Wat ziét u?” “… Eh, ja, eh,… Dat daar. Uw… uw accessoire.” “Heel goed. Nog iets?” “Tja, u heeft ook wel een heel aparte kledingstijl. Niet meer van deze tijd.” “Très bien. Chique genoeg?” “Oh ja, zeker. Het past u als gegoten… en dan dat andere, die hoed natuurlijk.” “Ja, dat moet wel, als ik ben wie ik ben. Alors, wie ben ik?” “… Misschien… nee, toch niet.” “Ja, zegt u maar. Niet verlegen zijn. Ik zal u niet doden. Mijn hoed, zegt u. Ongewoon van vorm, n’est-ce pas?” “U drukt hem beter wat dieper op uw hoofd, er zijn rukwinden voorsp…” “Sacre-Dieu!... Daar, ik heb hem nog net. U bent werkelijk heel charmant, weet u. Ah, u bloost. Mijn lieve Joséphine was ook zo mooi als ze bloosde. Mag ik erop aandringen dat u met me meekomt? Longwood House is groot genoeg. Alleen is maar alleen, en ik heb behoefte aan vrouwelijk gezelschap.”

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Das wel heel onverwacht. Napoleon op een station tegenkomen. En dat hij je dan ook nog eens wil oppikken. Origineel idee. In de 'Tststs' zin heb je een hoofdletter gemist of een punt gezet in plaats van een komma.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invalshoek, marlie. De dame in het gezelschap blijft wel een beetje ongedefinieerd. Napoleon is leuk getekend, maar je zou misschien iets meer van hem kunnen laten zien. Die hand die hij altijd verborgen houdt, zijn machtswellust, zijn slimheid ... Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk marlie, met die kleine Franse touche. :) Ik ben het wel met Ostinato eens; een extra Napoleon pointe volgens par exemple zijn exemples zou het nog wat extra couleur geven. :nod:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het gaat over stemmen in een dialoog vind ik dat je de twee personages heel goed een eigen stem hebt meegegeven. Leuk om eens te zien hoe duidelijk dat kan. Graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, leuke inzending. Napoleon op de versiertoer, zo had ik hem nog nooit bekeken. Wat een fantasie. Graag gelezen. :o Ik vroeg me wel af of er in de tijd van Napoleon er al treinen reden. Ben gaan googelen en ik las dat de treinen toen nog niet in Frankrijk reden. :D Maar in de fantasiewereld van een schrijver kan natuurlijk alles!!! :o