Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#83 dialoog

wekelijkse schrijfopdracht #83: dialoog “Waarom deed je het?” “Hoe weet jij zo zeker dat ik het gedaan heb?” “Dat weet toch iedereen?” “Dat iedereen het beweert, betekent niet automatisch dat het waar isss.” “Ja, maar in jouw geval ...” “Geloof jij het dan?” “Geloven?” “Daar gaat het toch om?” "Nou wordt 'ie helemaal mooi.” “Volgens mij, geloof jij er nietsss van.” “Daar gaat het nu niet om.” “Hoe kan het daar nu niet om gaan?” “Jij weet ook overal je eigen draai aan te geven.” “Ik mag graag de andere kant tonen.” “Ha. Ja, zo kun je het ook noemen.” “Mensen zijn zo menselijk. Altijd al geweest. Met een paar woordjes van de wijs te brengen en achteraf snel een schuldige aanwijzen omdat ze zelf de spijt en pijn niet kunnen dragen. Jullie kunnen mij de schuld geven, maar Eva nam de hap.”

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! Speechless. Slechts één nadeel, Schrijvenmaar, ik vind mijn eigen dialoog ineens super saai. Maar goed, ik heb dus wel enorm genoten van de jouwe ;) . :D

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht, het is geschreven door schrijvenmaar dusssss het zal toch wel ergens om gaan, toe leiden of een draai krijgen en... Jawel, na een kleine slangenwijsheid de voltreffer in de laatste vijf woorden. Kunstig! En glashelder, toch, achteraf. :) :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Briljante vondst om vanuit het perspectief van de slang te schrijven. En leuk, die subtiele ssss'en En dan even in een paar slotzinnen een krachtige analyse. Mooi, heel mooi!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaaltje. De eerste helft is wel een beetje leeg en contextloos, waardoor pas helemaal aan het eind duidelijk wordt waar we zijn en wie de personages zijn. Het woordje 'automatisch' voelt voor mij niet als een woord dat de slang in het paradijs zou gebruiken - te modern.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato: Tja, k heb over automatisch getwijfeld, en doe dat nog. Hij is geschrapt geweest en weer toegevoegd. Zonder mis ik een nadruk die ik de slang zou willen laten leggen. Ik vind het typisch zo'n woord voor iemand die constant draait en manipuleert en er wil mij geen alternatief invallen. Interessant dat hij jou ook direct opvalt, ik twijfel verder. We zijn trouwens al lang het paradijs uit -ik denk mij in dat de slang al een poosje meedraait en zich aardig aanpast om zijn effect te behouden. @annemieke: ik zal " toevoegen, dank je. En tja, niets menselijks is mij vreemd. Dus ik denk van wel. @elyse: je bent rijkelijk optimistisch; zeer dikwijls gaat het nergens over. Maar zo is het leven. @nel en willemina: dank jullie voor de lieve woorden

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, wat een originele invulling! De sss -klank, zet goed de toon in je verhaal. Leuk, treffend slot!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Hoewel goed opgemerkt van Ostinato, vind ik `automatisch´ wel kunnen. Je schrijft niet vanuit het verleden maar vanuit het heden. `Altijd al geweest` geeft aan dat de dialoog later in de tijd is geschreven. Nu kun je stellen dat de slang dan allang dood is, maar het kan best een op 25 februari 2016 gevoerd gesprekje zijn - in de hemel; of de slang heeft het eeuwige leven, weet jij (ik) veel...? ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, waar gaat dit over dacht ik en dan die vreemde sss'en. Je bouwt een schril contrast met het slot op. Je hebt me om de Tuin van Eden geleid.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijvenmaar, Lekker ´kale´dialoog, waarbij pas op het einde duidelijk waar die over gaat. Hij zou zelfs in het begin nog kaler cq. korter kunnen. Voor de ´menselijke mensen´ even een ander bijvoeglijk naamwoord bedenken. Mensen zijn zo dom? Schrijfze, Wilma (Mevrouw SchrijfTaal)