Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#83 wasbeurt

"Is het goed als ik u vandaag ga wassen?" "Ja hoor, iedereen moet dingen leren. Ik knoop mijn pyjamajasje vast los en als jij die dan zo over mijn hoofd wilt trekken?" "Ik haal gauw nog een teiltje water. Zo nu hebben we alles. Als u uw armen iets omhoog wilt tillen? Ja zo bedoel ik. Uw hoofd iets naar voren alstublieft dan schuif ik het jasje er overheen. O.....u heeft geen borst meer. Wat erg. Doet dat pijn?" "Eh, nee dat valt wel mee". "Sorry, ik zie dat ik u verdrietig maak, dat is niet de bedoeling, wilt u met of zonder zeep op het washandje? Het spoelhok. Ja daar moet ik nu even naartoe. Ik denk dat ik een extra washandje nodig heb. En een handdoek. En misschien een extra teiltje." "Ik ben ontroerd. Jij bent de eerste die doet alsof er iets aan de hand is. En dat je 't erg voor mij vindt, ja daar kan ik om janken".

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, een treffende, (h)eerlijke dialoog. Pure emoties zonder doekjes. Doen alsof er iets aan de hand is, kan in deze context een opluchting zijn. :) :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
komt waargebeurd over als het fictie is, is dat je compliment als het daadwerkelijk waargebeurd is, compliment voor de onbevangen openheid ben alleen verbaasd dat een pyjamajasje dat opengeknoopt wordt, ook nog over een hoofd moet, volgens mij is het het een of het ander, niet beiden en hoewel ik de zenuwen van de verpleegster goed proef, is het extra teiltje voor mij net iets te, na de handdoek was het ook wel duidelijk (nu wordt de suggestie haast dat ze schrikt van de hoeveelheid vuil die ze op het lijf ziet).

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Pindarots, Het gegeven is gedurfd en mooi, de uitvoering nog niet helemaal je van het. Het is inderdaad raar om een opengeknoopt jasje over het hoofd uit te trekken. Probeer dat zelf eens, dan merk je hoe het werkt. Het spoelhok. Ja daar moet ik nu even naartoe. Ik denk dat ik een extra washandje nodig heb. En een handdoek. En misschien een extra teiltje." -> Dit is wel heel veel extra. Ik begrijp dat de een excuus zoekt om even weg te lopen, maar dit is niet geloofwaardig. Denk na over een betere 'smoes'. "Ik ben ontroerd. -> zou ik weglaten, dit is voldoende: "Jij bent de eerste die doet alsof er iets aan de hand is. En dat je 't erg voor mij vindt, ja daar kan ik om janken". Succes met 'schaven'!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt alledrie voor jullie reacties. Ik begrijp de feedback en ben het eens met too much waar t gaat over het spoelhok, dank! Wat het losgeknoopte pyjamajasje over het hoofd betreft: ik ken dit vanuit de verpleging, doe maar es een opengeknoopt jasje uit.....linkerarm....rechterarm....dat trekt zijwaarts bij je oksel. Als iemand iets vooroverbuigt en je pakt de onderkant van de achterkant beet en schuift die voorzichtig omhoog over het hoofd van degene tegen wie je net hebt gezegd: als je je armen recht voor je strekt gaat t goed.....dan ontzie je diegene echt. Probeer maar eens bij iemand:-)