Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#83 De leguaan

Ik weet niet waarom ik op dit terrasje ben gaan zitten. Het was blijkbaar een uitnodigend terrasje. Veel zon en lekker rustig. Maar sinds ik hier zit, met mijn flat white, loopt het opeens storm. Nu komt er zelfs iemand tegenover me zitten. En behalve het zitten, kijkt hij me aan als een huisarts die op het punt staat te vragen of hij in mijn keel mag kijken. Ik houd daar niet zo van. 'Kennen wij elkaar?' 'Ja verdomd, je bent het! Niet te geloven! Die grafstem, onmiskenbaar. En jij? Had je mij herkend zonder mijn stem te horen? Zomaar in het wild? Of zo? Oké, ik ben wat aangekomen, maar dat is tijdelijk. Ik ben gestopt met roken. Nou?' 'Ik heb geen idee wie u bent.' 'U, u, kom op. Kijk nou eens goed, ik ben het, Paul! Ik wilde in de couveuse al met je trouwen!' 'Nu u het zegt.' 'Hoe gaat het met je? Heb je kinderen?' 'Ik heb een hond.' 'Wat leuk! Hoe heet die hond?' 'Het is een hond zonder vaste naam. Ik noem hem zoals het uitkomt. Heeft u ook een hond?' 'Ik heb een ratelslang. En een leguaan. Heerlijke beesten. Ze vullen elkaar prima aan.' 'Oh. Wilt u ook koffie?' 'Jazeker! Met extra water. Geen melk. Melk weegt zwaarder dan water. Ik ben al zwaar genoeg. Maar dat is van voorbijgaande aard, echt waar. Geen sigaretten meer hè? En ook geen vrouwtje, haha. Ze haken allemaal af. Ik ben op zoek naar een rustig type. Een soort leguaan. Trouwens, heb jij behalve die hond...'

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lol. De onderkoelde reactie van iemand die heel erg de boot af wil houden maar niet onbeleefd wil zijn. De opdringerigheid van Paul is trouwens ook heerlijk grof. Ook weer wat geleerd (Flat white).

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed opgebouwd verhaal, Elyse. Ik zie het voor mij. Trouwens, de dialoog loopt als een trein. Prettig om te lezen!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
elysevdr, Leuke en originele dialoog . terzijde: dat de ik hem koffie aanbiedt vind ik niet zo passen bij haar/zijn stemming 'flat white' - kende ik ook niet. Mooie benaming!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, dankjewel. Het zou zomaar een gesprek tussen een van nature onderkoelde maar beleefde leguaan en een opdringerige ratelslang kunnen zijn. Leuk dat je flat white opzocht. (Het is echt lekker, als je tenminste van sterke koffie houdt en niet te zwaar aan melk tilt.) @Nel en Madd, dank voor het plezierig en prettig lezen. Ik ben blij dat het geloofwaardig overkwam. Ik ben niet zo goed in dialogen. En dan zit ik ook nog opgescheept met reptielen met menselijke trekjes. Of andersom. :)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Janp, dank voor je compliment en terzijde heb je gelijk; het paste totaal niet bij haar stemming. Maar haar beleefdheid is er blijkbaar niet uit te rammen. Het was een stomme fout, nu is Paul helemaal niet meer te genieten. Ik denk dat ze inmiddels met haar flat white onder de tafel zit.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Heb je kinderen?" "Ik heb een hond." Heerlijk. Al was ik wel even een beetje teleurgesteld dat het geen echte 100% leguaan was die het woord voerde, was het een fijne dialoog. Ik las in het aanbieden van de koffie dat zij dan toch geprikkeld raakte door het slang/ leguaan-aspect; het verbaasde mij wel, maar niet als out-of-character, enkel omdat het mij persoonlijk als onaangenaam voorkwam.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, Interessante dialoog. Ik raak geïnteresseerd in de twee karakters. En een hond die geen vaste naam heeft vind ik een schitterende vondst. Heel erg leuk. Ik heb het dan ook met veel plezier gelezen en herlezen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, van mij mag het voor jou een echte 100% leguaan zijn. Wie zegt trouwens dat dat niet zo is? En wie ben ik om te weten wat het slang/leguaan-aspect precies in haar losmaakte? Misschien hebben stille wateren ook hier wel diepe gronden. @Wilhelmina, dankjewel voor je compliment, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat deze dialoog enige interesse zou wekken. Misschien moet ik mij er eens in verdiepen. ;)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind 'm leuk. Hij zoekt een soort leguaan :eek: Ben eigenlijk benieuwd naar het uiterlijk van die fijne man. Ziet hij er ook uit als een reptiel? Edit: die zin met die huisarts en die keel is mijn favoriet.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, ik weet niet of het overkomt, maar er bekroop mij een soort metamorphose-gevoel tijdens het schrijven. ;) @Ostinato, ik denk dat die fijne man steeds meer op zijn reptielen gaat lijken. (Kaken gaan nu al zonder bocht over in nek. Ik ben bang dat het niet van voorbijgaande aard is... Reptielen roken ook meestal niet.) En het is echt naar als een vreemde het achterste van je tong wil zien. Hartelijk dank voor je medeleven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, door hem in de derde zin te laten zeggen dat zij een grafstem heeft versus de couveuse en het door haar aan hem aanbieden van koffie, zet je fantasierijke karakters neer. Comme d'hab. ;) ['Het is een hond zonder vaste naam. Ik noem hem zoals het uitkomt.] opent een ongekende wereld voor me. Ik ga dit ook doen. Muizen, mannen, whatever, ik ga ze andere namen geven. Je bent een ware inspiratiebron.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik denk niet dat een leguaan een leguaan als huisdier heeft, maar zijn blik ... huuu, ik wil die vent niet aan mijn tafeltje in elk geval