Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#83 Meneer Dijkstra

Meneer Dijkstra ‘Waarom moet ik dit leren? Het is toch allemaal onzinnig. Alsof ik dat ooit nodig ga hebben.’ ‘Daar gaan we weer. Doe nou eens niet zo recalcitrant.’ ‘Ah, moeilijke woorden gebruiken om te laten zien waarom ik hier zit. Helaas, meneer Dijkstra, u onderschat me echt. Als iemand weet wat recalcitrant betekent, ben ik het wel.’ ‘Ik onderschat je helemaal niet en bedoelde daar niets mee, al zou het me niet verbazen als jouw foto erbij staat in het woordenboek.’ ‘Haha, wat zijn we weer grappig. Ik ga want ik heb nog meer te doen vandaag.’ ‘Ja, dat heb je zeker. Je biologieles begint over vijf minuten.’ ‘Daar heb ik geen tijd voor vandaag. Ik heb een afspraak om twee uur.’ ‘Het lijkt me niet verstandig om weer te spijbelen. Je hebt een proefmaand en we hebben je duidelijk uitgelegd dat we niets tolereren in deze periode. Als je nu gaat, hoef je niet meer terug te komen.’ ‘Prima, dan niet. Fijn leven verder, meneer Dijkstra.’ ‘Hier zullen je ouders niet blij mee zijn. Waar denk je dat je terecht komt? Zo kom je nergens, jongedame.’ ‘Dat zullen we nog wel eens zien.’

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Joyceje, Een dialoog tussen een bijdehandte puber en een leraar (Nederlands?). Het lijkt erop dat de leraar het hier aflegt tegen de leerlinge. Ik proef zijn machteloosheid. Is het geloofwaardig dat de leraar het rooster van de leerling kent, dus dat hij van haar weet dat ze hierna biologie heeft? Nu word ik wel nieuwsgierig naar die belangrijke afspraak. Leuk gedaan, groet