Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#82: je hebt me nooit zien knoeien

wekelijkse schrijfopdracht #82: je hebt me nooit zien knoeien Ik wrijf kort in mijn nek terwijl ik mijn hoofd van het raam trek. 71st Street. Voor de hoeveelste keer? Schuin tegenover me zit een dame met drie volle tassen. Een stukje verderop een groep jongeren. Het zal wel. 36th Street. Heen of terug? Hoe laat zou het zijn, hoe lang heb ik geslapen? Mijn benen. Ik moet bewegen. De vuilnisbak biedt een verlaten hamburger. Peuken liggen ernaast. De zure walm van het toilet slaat op mijn maag. Ik heb te weinig gegeten om te kunnen overgeven. Pijn trekt door mijn lijf. Pijn. Ik kan dit niet. Daglicht kost me mijn kaartje. Ik hoop dat de zon schijnt. Straks vergooi ik 2,50 aan regen. Een man biedt me geld om zijn taxi te delen. Kiezen op elkaar en in de kiosk koop ik een ansicht voor mama, waarop ze precies kan zien hoe mooi de grote stad is waarin ik mijn avonturen beleef.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftig. Niet zoals ik New York heb beleefd :-) Heel veel 'tell, don't show', mooi! 'Een man biedt me geld om zijn taxi te delen'... jakkes. Mooi gedaan, schrijvenmaar.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ellende druipt er vanaf. En dan dat kaartje aan het einde om de schone schijn hoog te houden. Het is een boeiend stuk tekst geworden, meer geschilderd dan beschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftig. Niet zoals ik New York heb beleefd :-)
gelukkig ook niet mijn ervaring; ik kon mijn moeder altijd zelf genomen foto's laten zien ;) (wie zegt trouwens dat het NY is?)
Mooi gedaan, schrijvenmaar.
dank je!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel veel 'tell, don't show', mooi!
Wat?!
Je hebt gelijk, ik bedoelde het precies andersom.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een moederhart kan dit nauwelijks verdragen. Het gaat me door merg en been. Met mijn kiezen op elkaar schrijf ik: knap...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel veel 'tell, don't show', mooi!
Wat?!
Je hebt gelijk, ik bedoelde het precies andersom.
zo had ik het voor het gemak ook geinterpreteerd

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
(wie zegt trouwens dat het NY is?)
Ik :D
dat moet dan toch iets over jouw ervaringen zeggen ...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een moederhart kan dit nauwelijks verdragen. Het gaat me door merg en been. Met mijn kiezen op elkaar schrijf ik: knap...
ik moest na het schrijven ook heel snel al mijn slapende kinderen ernstig knuffelen voor ik zelf naar bed kon bedankt voor jouw reactie

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, heel mooi - een schets van details die het verhaal maken. Hier moest ik even over nadenken:
Daglicht kost me mijn kaartje. Ik hoop dat de zon schijnt. Straks vergooi ik 2,50 aan regen.
... een verhaal in 3 zinnen ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel veel 'tell, don't show', mooi!
Wat?!
is het eigenlijk positief of negatief dat je niets over de tekst zelf zegt?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, zoals @Bart moest ik meteen aan New York denken. Het ranzige taxigebeuren bijzonder beschreven. Sterke tekst.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel veel 'tell, don't show', mooi!
Wat?!
Je hebt gelijk, ik bedoelde het precies andersom.
Goed dat we elkaar geregeld scherp houden, Bart :)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel veel 'tell, don't show', mooi!
Wat?!
is het eigenlijk positief of negatief dat je niets over de tekst zelf zegt?
De berg is zwaar, maar de vlinder tilt de kat [#Chinese Wijsheid]

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een schrijnend, alledaags leven, dat zich in elke willekeurige stad kan afspelen. De beeldende triestheid verborgen voor moeders ogen die zich alleen maar ongerust zou maken, Knap staaltje werk, schrijvenmaar!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, zoals @Bart moest ik meteen aan New York denken.
ik uiteraard ook, maar ik heb er toch geen concrete verwijzingen in gestopt ...
Het ranzige taxigebeuren bijzonder beschreven. Sterke tekst.
dank je

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De berg is zwaar, maar de vlinder tilt de kat
ha, concrete aanwijzingen, daar kan ik wat mee! ;)
Het is een Tibetaans spreekwoord ...