Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfwedstrijd 81 - Het begin of het einde?

Ja, maar Het kon echt niet meer wachten, het moest nu gebeuren. “Ja, maar,” rolt over de lippen van iemand die ik mijn sprong in het diepe toevertrouw. Het is tijd voor de volgende stap. Uh trap. Nee, trede. “Ik kan wel blijven denken. Maar dan komt er nooit wat van terecht.” Ik schrik van mijn eigen reactie. Zeg ik dit? Na jarenlang verstoppertje spelen met mijn gevreesde vrienden Mits en Maar. “Ja maar… Hoe dan?” “Uh.. Iedere stap een stukje wijzer worden? Elke nee is oké, zolang het maar een ja tegen mezelf is.” “Ja, maar wat wil je dan?” “Schrijven.” “Waarover dan?” “Uh. Ik heb wel wat ideeën.” In overvloed, schiet het door mijn hoofd. Maar. “Concreter, alsjeblieft.” Fine. “Creatief schrijven in opdracht voor magazines, bedrijven en tekstbureaus. Of zelfstandig. Onderzoek doen. Interviewen.” Een boek blijft steken. “Dat wil je toch al heel lang?” Shit. Caught in the act. Straks is al te vaak nooit geworden. “Uh. Ja. Maar het komt er niet van. Ik schrijf ook. Iedere dag. Maar voor mezelf. Het maakt mijn ziel gelukkig.” “En nu dan?” “Je hoeft niet de hele trap te zien om de eerste trede te nemen.” “En.. Wat als het niet lukt?” “Het kan niet fout gaan, hooguit anders dan verwacht.” “Ja, maar..” “Het hoeft niet perfecd te zijn. Maar het kan echt niet meer wachten, het moet nu gebeuren.”

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar, De strijd die je met jezelf voert. Leuk verwoord, ik zou zeggen, neem die sprong, luister naar je eigen tekst

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Worstelen we daar niet allemaal mee? De strijd tussen ons hart en ons verstand. Helder geschreven. Is perfecd een woordgrapje of een typefout?

Rol

  • Anoniem
Hallo Poes, Je benoemt het als een dialoog met iemand die je in vertrouwen hebt genomen, maar het zou evengoed een dialoog binnenin jezelf kunnen zijn. Een dialoog met Mits of Maar. De waarheid zal waarschijnlijk wel ergens in het midden liggen. Mooi gedaan. Tip: Bij de dialoog laat je af en toe door middel van gedachten zien wanneer de ik-figuur aan het woord is. Toch blijft het als lezer een beetje zoeken wie wat zegt. Het kan goed werken om de spreker direct na het gesprokene een handeling te laten uitvoeren. Zoals: Ik draaide met mijn ogen. Begreep ze het nu nog niet? Ze trok haar schouders overdreven hoog op. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Poes, mooie inzending en inderdaad heel herkenbaar. De zin: je hoeft niet heel de trap te zien om de eerste stap te zetten, is goed gevonden. Ga lekker verder met stappen te zetten. Je zult ongetwijfeld wel eens een misstap doen, maar daarom niet getreurd, daar leer je het meeste van! :p