Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#81 Valentijnsdag

Sylvia betrapt zichzelf erop dat ze steeds langzamer gaat fietsen. Nog een paar meter voordat de bocht scherp naar rechts afbuigt. Het bloemenstalletje staat er vandaag niet. Er ligt wat verlept groen langs de hoge stoeprand vlak bij het afwateringsrooster. Sylvia laat haar voet even op de stoeprand rusten. Ze probeert zich te herinneren wanneer ze hier voor het laatst bloemen heeft gekocht. Langzaam zuigt ze nieuwe lucht in haar longen en legt haar hand in haar hals. Ze voelt de snel kloppende ader en wordt zich bewust van haar wangen die in brand lijken te staan. Honderd meter de hoek om en ze is bij haar oude huis. Honderd passen naar de bloemenman en honderd passen weer terug. Op het laatst kocht ze elke week bloemen. Grote bossen om zichzelf te troosten. Om de leegte van Freeks afwezigheid op te vullen. Freek leefde voor zijn werk. Sylvia leefde voor hem en maakte zichzelf wijs dat hij heus wel van haar hield, op zijn manier. Het huis waar ze het laatste jaar zo veel alleen was is niet meer van haar. Er staan nu andere bloemen in andere vazen. Freek komt na zijn werk om zes uur thuis om samen met zijn nieuwe gezin aan tafel de dag door te nemen. Twee jongens en een meisje die nu papa tegen Freek zeggen. Een vrouw die liefdevol naar hem lacht en hem nog een keer opschept van de stoofschotel die de hele middag gezellig heeft staan pruttelen. Ze weet het weer. Het waren rode rozen. Een hele grote bos, die eigenlijk veel te duur was. Ze ziet Freeks gezicht op hun laatste avond samen en voelt de pijn weer. Hoe ze woedend de zware bos uit de vaas griste en hem in de groenbak gooide. Ze voelt weer de steken in haar hart toen ze naar de grote lege vaas staarde in de koude kamer en aan de stekels in haar hand pulkte. Sylvia zet zich af aan de stoeprand en fietst de laatste honderd meter naar het huis. Ze pakt een grote zwerfkei uit de voortuin en smijt hem met al haar kracht naar binnen. Het kon echt niet meer wachten. Het moest nu gebeuren.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven, ook vanwege je beschrijving van de omgeving. Het blijft spannend tot de voorlaatste zin. Ik wou dat ik de moed had voor zo'n wraakactie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, wat vreselijk sneu voor haar. Zij alleen terwijl de man van wie ze hield, nu met iemand anders een warm gezinnetje heeft. De HP had natuurlijk die liefhebbende moeder moeten zijn. Ik hoop alleen niet dat Freeks kinderen thuis zijn, als die steen door het raam gaat. Lijkt me nogal angstaanjagend.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slik. Ik beleef een flashback. Ook angstig voor de liefhebbende vrouw. Hoop van harte dat dit slechts een verhaaltje is, maar wel heel realistisch opgetekend. Complimenten

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, ja, helemaal af. Krachtig verhaal. (om toch wat te zeuren: de doornen vind ik over de top)
Dank je wel voor het compliment Jan P. Ik heb de doornen iets anders beschreven.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Petra, Blavatski, Siv en Dana, Bedankt voor jullie fijne reactie. Zelf ben ik heel gelukkig getrouwd, maar ik hoor wel verhalen in mijn omgeving waarvan ik me afvraag waarom mensen elkaar zoveel pijn moeten doen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Nyceway, Mooi gedaan die flashback terwijl de hoofdpersoon bij de bloemenkraam staat. Door haar daarna verder te laten fietsen en de steen door de ruit te gooien maak je het verhaal mooi rond. De eindzin past prima bij je tekst. Suggestie: de naam Sylvia zou ik wat eerder in de tekst al gebruiken. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een herkenbaar gegeven en beeldend geschreven verhaal. Mooie gedetailleerde beschrijvingen, daar houd ik van.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nyceway, mooi uitgebalanceerd verhaal. Het nog steeds aanwezige verdriet goed voelbaar door het fijntjes schetsen van details. De kei is weergaloos.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, Prachtig opgebouwd/geschreven. Zelfs het bloemenstalletje ontbreekt vandaag. Het zijn van die kleine dingen en ze doen zo veel voor een verhaal. Het enige spijtige aan jouw stukje, vind ik, is dat ik het niet geschreven heb. Jij zult daar een andere mening over hebben. Met veel plezier een paar keer gelezen.