Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 80 VAKANTIE

‘Gadver, wat een miezerig, neerslachtig en somber gebeuren is het vandaag, hier in dit koude kikkerland toch’… met deze gedachten, keek ik uit het raam. Wat een mistroostig weer. Heel het leven en het plafond kwam op me af. Zou het de winter blues zijn, of gewoon gebrek aan zonlicht, warmte en vrolijkheid die in de lente en de zomer nou eenmaal kleeft aan die seizoenen. Ik wist het antwoord niet, wel, dat ik er zo graag eens tussenuit zou willen. Zonnige oorden, kilometers strand en enkel lui liggend staren naar een strakblauwe hemel, met af en toe een wolkje om de verveling tegen te gaan. Dat… God, ik zou er bijna een moord voor doen! Ik stelde me voor, wat ik zou doen, als ik de wedstrijd zou winnen, waaraan ik had meegedaan. De prijs: ‘Een Gouden Zon Vakantie’! Mijn aanvulling op de slagzin was recht vanuit het hart met enthousiasme geschreven, maar er zullen vast veel ‘wanhopige’, net als ik, zo’n prijs willen winnen. Zuchtend en steunend deed ik de deur achter me dicht. Op weg naar het begin van vast weer een ‘zeur dag’ op kantoor. Vandaag geen schijn van kans voor welk glimpje vrolijkheid dan ook. Weer thuis, na inderdaad die ‘zeur dag’ op kantoor, ontdek ik op mijn deurmat een oranje envelop met gouden stickers, wat is dat? Vast weer een of andere loterij, die vraagt om mee te doen… Ik open sceptisch de envelop, tot mijn verbazing zie ik een afbeelding van zon, strand, en een strak blauwe lucht en de woorden: ‘GEFELICITEERD, U BENT DE WINNAAR VAN ONZE WEDSTRIJD. UW SLAGZIN IS UITGEKOZEN ALS DE BESTE INZENDING’ Ik pak de brief, en lees snel verder. Dit is geen grap. Géén grap, ik ben ECHT de winnaar! Ik, die vanochtend nog de meest deprimerende persoon in Nederland was, verander acuut in de meest positieve breedbekkikker, van de wereld. Ik, ik heb…gewonnen. Ik maak een vreugdedans in de kamer. Deze dag, zo hopeloos begonnen. Ik knijp, AU! JEAHHHHHHHHHHHHHHHHHH. De zon en de warmte lonken… Ik kom eraan! Nog even mijn zonnebril en zonnebrand pakken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom SBM, altijd spannend zo'n eerste plaatsing. :nod: Ik hoop dat je iets aan mijn feedback hebt: Een mooie omslag in het verhaal. :thumbsup: De zin: [Ik, die vanochtend nog de meest deprimerende persoon in Nederland was, verander acuut in de meest positieve breedbekkikker, van de wereld.] vind ik overbodig, te concluderend. Laat het de lezer voelen of zien dan trekt degene vanzelf deze conclusie. ;) Een tip: gedachten worden niet tussen aanhalingstekens geplaatst. Je verhaal is goed te volgen en het leest vlot. Ik kijk uit naar je volgende invulling. :)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste SBM, Welkom! Leuk eerste verhaal ook. Let wel op je aanhalingstekens, die hoeven niet om gedachten heen. Let ook op de komma's, tussen 'gedachten' en 'keek' hoeft zeker geen komma. Overigens is 'zeurdag' een samenstelling, en 'wanhopigen' is meervoud, toch? Je verhaal is goed te volgen en opgewekt van toon, leest ook lekker weg. Bedankt voor je bijdrage!