Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

80 # Trrriiinggg

Trrring pff, houd het dan nooit op? ‘Goedemorgen, Univé klantenservice, u spreekt met Harry Balzac.’ ‘Dag meneer Balzac. Dekt mijn verzekering ook brillen?’ ‘Mag ik uw klantennummer mevrouw?’ ‘Ja hoor, dat is 4815162342.’ ‘Dank u. Ik spreek met mevrouw Katharina Hut?’ ‘Dat klopt helemaal.’ ‘U heeft het hoogste pakket, daar krijgt u eens in de twee jaar driehonderd euro voor een bril.’ ‘Dat is mooi, wanneer heb ik voor het laatst een bril aangeschaft?’ Serieus mens, dat moet je zelf toch ook weten hoe lang je dat vehikel op je neus hebt. ‘Vorig jaar mei. Dus u heeft volgend jaar pas weer recht op een nieuwe bril.’ ‘Weet u dat zeker? De opticien zei dat ik weer recht had op een vergoeding.’ Dan is de opticien een malloot. ‘Tot mijn spijt zie ik toch een declaratie van een bril merk Fungus, gekocht op 30 mei 2015.’ ‘Nou dat is dan mooi. Wat doen we daaraan?’ Ophangen. ‘Helaas zal u dit jaar geen vergoeding voor een bril krijgen, volgend jaar pas weer.’ ‘Daar neem ik geen genoegen mee!’ ‘Mevrouw alstublieft, u hoeft niet zo te schreeuwen.’ ‘Wat een klote regels ook allemaal. Waar kan ik een klacht indienen?’ ‘Via onze website kunt u een formulier invullen en…’ ‘Nee, ik wil nu iemand spreken!’ ‘Helaas kunnen we niet doorverbinden.’ ‘Tjonge jonge, echt waar.’ Tuut… pff ik word gek, het is nog niet eens tien uur… Triiing!!! Dit kun je niet menen. ‘Goedemorgen, Univé klantenservice, u spreekt met Harry Balzac.’ ‘Harry, met Ruben, ik heb iemand voor je aan de lijn, verbind haar door.’ ‘Oké. Goedemorgen, Univé klantenservice, u spreekt met Harry Balzac.’ ‘Dag meneer Balzac, het is fijn dat we u te pakken krijgen, op uw mobiele nummer was u niet bereikbaar. U spreekt trouwens met Sandy van Oad reizen, u hebt meegedaan met onze prijsvraag en ik mag u blij maken met een 10 daagse vakantie naar Gran Canaria! Van harte gefeliciteerd!’ ‘Mag ik uw klantennummer mevrouw?’ ‘Sorry?’ ‘Uw klantennummer, zodat ik uw gegevens erbij kan pakken.’ ‘Ik ben geen klant, u heeft een reis gewonnen! Proficiat!’ ‘Zonder klantennummer kan ik u helaas niet verder helpen.’ ‘Jezus, volgens mij doe je je werk iets te lang, hé?’ ‘We mogen niet persoonlijk worden mevrouw, anders ben ik genoodzaakt de verbinding te verbreken.’ ‘Harry, de prijs gaat naar iemand anders.’ ‘Kan ik verder nog ergens mee van dienst zijn?’ ‘Zoek hulp.’ ‘Ik ga de verbinding nu verbreken.’ Tuuut….

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ik krijg tranen in mijn ogen van het lachen :lol: - het klantennummer van degene die je een reis aanbiedt, terwijl ik typ zit ik nog te gieren, ik denk dat ik later nog even terugkom :nod: ik worD gek

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, kostelijk. Ik vind dat Balzac zich nog heeft ingehouden met zij van Hut. Ik verdenk je er nu van in een callcenter te werken. :)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Ja, hilarisch. :) dingetje: volgens mij zegt Sandy (goed gekozen naam) van Oad dit:
‘Harry, de prijs gaat naar iemand anders.’
dan misschien: 'Meneer Balzac, de prijs enz.'

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, in een grijs verleden... @Nel, dat is zeer correct opgemerkt :) @Dank Jan, wilde een informele benadering, daarom dat ik Sandy hem droogweg Harry laat noemen ;) @Marietje, Thx, dat kan te lang met het verkeerde werk bezig zijn met je doen...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Thx, dat kan te lang met het verkeerde werk bezig zijn met je doen...
Bam! Die komt binnen. Thanks. ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, geweldig, heerlijk. Ik bel regelmatig met de klantenservice, en heb nooit zulke vermakelijke gesprekjes (word er wel depri van)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, was niet persoonlijk bedoeld hoor ;) @Dana, dan raad ik je aan een jaartje aan de lijn te gaan zitten, kom je er genoeg tegen :D @Merel, doet me goed om te horen dat het verhaal je heeft vermaakt :), dank je!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, was niet persoonlijk bedoeld hoor ;)
Dat begrijp ik maar het was wel raak. ;) Voor mij meteen een aanleiding geweest om actie te ondernemen. Dus :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Wat weer een heerlijk humoristisch verhaal. De standaardreactie van de telefonist. Ik denk dat ze allemaal dezelfde cursus volgen. "Telefoongesprekken voeren", met daarin het thema: "hoe ga ik om met een lastige klant." Toevallig had ik vandaag een dame van energieleverancier NLE aan de telefoon. Wij konden het niet eens worden over de jaarafrekening (zij berekenen het verbruik van 12 maanden en willen daar slechts 11 maandelijkse termijnbetalingen tegenover zetten terwijl ik 13 termijnen heb betaald binnen die 12 maanden omdat de leverancier in september van een achteraf betaling is overgegaan op een vooruitbetaling). Ik mocht van deze dame niet praten omdat zij aan het woord was, verder had zij gelijk en begreep ik haar niet - hoewel ik haar donders goed begreep en het enkel oneens was met haar verklaring - en zei ze letterlijk dat ze geen discussie met mij wilde voeren. Zij eindigde ook met de woorden: "ik ga nu de verbinding verbreken!" Ik mocht dan wel niet praten op dat moment maar heb dat toch maar gedaan, eigenwijs als ik ben. Ik kon haar nog net vriendelijk vragen of zij even een mail wilde sturen, zodat we op die manier in discussie konden gaan. Ze riep nogmaals dat ze niet met mij in discussie ging en dat ze de verbinding verbrak. Goed getraind, wenste ze me nog een fijne dag voordat ze de verbinding daadwerkelijk verbrak. Mocht hier nog iemand bij NLE zitten, let dan goed op je jaarafrekening. Dit terzijde ;) . Er is inderdaad geen doorkomen aan in zo'n gesprek. Wel sneu voor jouw telefonist dat hij nu die prachtige prijs misloopt. Maar na het gesprek van vandaag denk ik nu ook stiekem: eigen schuld, dikke bult. Ik heb enorm genoten van je verhaal :D .

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, fijn dat je genoten hebt :) @Willemina, de meeste mensen die je aan de lijn krijgt zijn geprogrammeerd en zijn ingesteld om je de informatie uit te leggen zoals het op hun scherm staat. als een persoon te lang met dit werk bezig is gaan ze op autopiloot. Ik heb dit zelf een tijdje gedaan in periodes waar veel rekeningen worden uitgestuurd, en dan heb je 200 bellers op een dag met hetzelfde verhaal. Dan betrap je jezelf erop dat je constant hetzelfde vertelt en tegen het eind van de dag je hoofd overkookt. Jammer voor de HP want ik had em die vakantie wel gegund ;) Hoop wel dat het nog goed komt met je jaarafrekening :)