Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#80 naar de zon

Elke dag die begint met knisperende sneeuw onder je voeten, eindigt met blubberplassen in je gang. Fantaseerde je niet over weggaan, gewoon de boel de boel laten en de zon opzoeken? En dan nu die idiote brief. Prijsvraag gewonnen. Twee weken op een tropisch eiland. Zomaar. Ineens. De boel de boel laten betekent wel een berg werk bij terugkomst. Plus die koffer vol vuile was. Waarmee je eerst ook nog moet rondsjouwen. Trein in, trein uit. Het halve dorp door. En je moet wel tillen, want met die sneeuwresten op straat verpest je zo je koffer als je hem rijdt. Zoals je laarzen. Waar zouden überhaupt je zomerschoenen zijn? In januari kun je vast geen sandalen vinden in de stad. Misschien ter plekke kopen dan. Betaal je gegarandeerd te veel. Krijg je van die gammele krengen die na twee weken uit elkaar vallen. Toeristen worden altijd afgezet. Had je maar genoeg geld om dat niet erg te vinden. Maar dat ga je met deze baan natuurlijk nooit voor elkaar krijgen. Een andere baan, hoe heerlijk zou dat zijn? Niet meer elke dag naar dat muffe kantoor, met zijn grootschalig tekort aan daglicht. Om over frisse lucht maar te zwijgen. Al die grafkoppen met hun taakjes. Allemaal targets. Allemaal drukdrukdruk. En vrijdagmiddag borrelen met z'n allen. Gezellig, hoor. Je kan ze de nek wel omdraaien. Maar wat dan? Wat zou je kunnen doen? Zeker met de huidige banenmarkt. Had je een andere opleiding moeten doen. Hoewel. Met andere mensen slapen was waarschijnlijk effectiever geweest. Is het nu te laat voor. Wie wil jou nu nog? Over grafkoppen gesproken. Je zou toch echt wel wat zon kunnen gebruiken. Het klinkt eigenlijk ook best lekker. Alles inclusief. Hoef je in elk geval eens echt helemaal niets te doen. En het kan echt. Anders dan de deken over je kop trekken en de rest van de winter in bed blijven, zoals vanochtend je plan was. Gaan dan maar. Genieten. Dat kun je toch nog wel? Maar elke dag die begint met een stralende zon op het strand, eindigt met verbrande schouders en zand in je bed.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, grote glimlach, goed geschreven, met als uitschieter: al die grafkoppen met hun taakjes. Spot of relativiteit ten top.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, wat een lekker lopend, goed geschreven, allerheerlijkst, deprimerend verhaal :) . Je begint met een sneeuwdip en eindigt met een zondepressie. Echt erg. En dan ook nog balen van je baan. Wat een ellende. Ik heb je verhaal wel met veel plezier gelezen, dat wel ;) .

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een deprimerend verhaal. De moed zakt me al lezende in de winterschoenen. Maar een puntje: de indeling van de alinea's. Wellicht is de indeling correct maar ik struikelde over de onderbrekingen. Weet alleen niet goed waarom.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meesterlijk stukje. Leuk ook dat je in de tweede persoon hebt geschreven. Dat komt heel natuurlijk over, alsof de HP tegen zichzelf praat.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volop gedachten die beginnen in de sneeuw, en vloeiend doorlopen naar de reis en alles wat ermee te maken heeft (de was en de zomerschoenen, wij vrouwen toch hé!) en dan die drukdrukke job tussen de grafkoppen Inderdaad zoals Willemina schrijft, van de ene dip naar de andere! Geweldig knap!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie toepassing van het tweedepersoonperspectief, inderdaad. Heerlijk, en ik voel wat spot omtrent het onderwerp. Van de alinea's heb ik dan weer geen last, die lopen voor mijn gevoel best logisch in elkaar over - maar dat komt misschien ook doordat het bijna als een interne momoloog beschouw. Bedankt voor je bijdrage!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle reacties! @Annemieke: zie de witregels als diepe zuchten; er zit een logische overgang in de gedachten, maar geen vloeiende; ik koos voor een soort hapering, al hoopte ik natuurlijk niet dat die storend zou zijn; ik hoopte meer op een oh-ja-dat-komt-er-ooook-nog-bij-gevoel.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat wordt niks met die vakantie. Goed verhaal. Het komt duidelijk over dat je hp het niet meer ziet zitten.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, wat een heerlijk depressief verhaal. Graag gelezen met heel herkenbare gevoelens en toestanden. Knap, proficiat. Lekker vlotte pen gehanteerd. :o