Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#80, zon zee weg

Het water streelt mijn blote voeten, de warme wind zucht mijn haren in de war. Hier zit ik dan, aan de rand van een hemelsblauw zwembad. De zon genadeloos op mijn gezicht terwijl mijn ogen branden van de tranen die niet mogen zijn. Ik ben gelukkig, ik ben gelukkig, ik heb toch zo’n geluk gehad: een mantra dat ik maar blijf herhalen om mezelf te overtuigen. Het regende hard toen ik naar het krantenwinkeltje in het centrum wandelde. Mijn paraplu als een scherm tussen mezelf en de rest van de wereld. ‘Geef maar mevrouw, dan kijken we of u iets heeft gewonnen’, de man achter de balie neemt mijn papiertje van de loterij aan en steekt het in een machine. Een paar biebjes later was ik de gelukkige eigenares van het winnende lot. Een reisje naar de Canarische eilanden, vol pension, alles erop en eraan. De koning te rijk, ja dat moest ik zijn, maar dat was ik niet. Zou een reisje mijn bloedend hart kunnen helen? Het leven was donker, alles leek zijn glans verloren te hebben. De harde, snijdende wind en de regen die me doorweekte, paste perfect bij mijn gemoed. Weg willen spoelen door het putje van het riool in de goot, weg. Ach, even weg, het zal me misschien goed doen. De warmte, eten waar ik zelf niet voor moet zorgen, mensen om me heen. Ja, mijn gedachte verzetten, vluchten zoals je wil, ik moet gewoon gaan hield ik mezelf voor. Nu zit ik hier, tussen allemaal blije mensen die zich volvreten met zo’n blauw bandje rond hun pols dat hen gemerkt heeft als luxe beesten. Ik heb mijn bandje afgedaan en aan een zwerver gegeven die op de hoek van de straat van het hotel op de stoep zat. Ik kan toch niet eten met een maag die op slot zit. De zon kan mijn zwarte gedachten niet wegbranden. Nee ik mis de regen en de koude wind die schrijnend de tranen over mijn wangen blaast. Het contrast kan niet groter zijn nu. Ik MOET gelukkig zijn, zucht.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, ik heb medelijden met je, zelfs het zonnige weer kan je niet in een betere stemming brengen of je zwarte gedachten teniet doen. En dat je geen honger hebt, begrijp ik heel goed - ontzettend lief van je om je maaltijden over te dragen aan een zwerver. Maar waarom bloedt je hart zo erg? En wat wil je wegspoelen door het putje van het riool? Je hart? Je intrieste gemoed? (alsof je geen moed hebt om de woorden uit te spreken) Heel graag gelezen, hopelijk ben je nu een beetje gelukkig!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hihi marle...ik ben echt super gelukkig...maar hoofdpersoon jammer genoeg niet...maar dat komt wel goed hoor. ;)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@han73 Je verhaal is mooi opgebouwd. Het begin maakt me nieuwsgierig naar de hp. Heel overtuigend van binnenuit geschreven. Graag gelezen. Typo: gedachte ipv gedachten of het bewust zo geformuleerd? Gedachten lijkt me beter passend bij de rest.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@han73, ik vraag mij altijd af of je een man of een vrouw bent. Volgens mij ben je een vrouw. [Het leven was donker, mijn leven leek alle glans verloren te hebben.] Herhaling kan kracht geven en hier vind ik het nogal dubbelop. Plaats wat meer komma's zou ik zeggen. Gewoon, voor je lezer. Het bandjesverhaal goed beschreven!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Mili...goed geraden, ik ben een vrouw..., tja mijn foto verklapt ook niet alles...ben een beetje androgyn misschien ;). bedankt voor je feedback...je hebt zeker gelijk met die zin het leven was donker, mijn leven leek alle glans verloren te hebben..zeker twee keer leven is erover... Ik ga eens kijken naar de komma,s.... tot de volgende

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, Mijn paraplu als een scherm tussen mezelf en de rest van de wereld vind ik mooi! Daarmee zet je de stemming van je hp goed neer. Ik vraag mij wel af: doe je een bandje uit of doe je een bandje af? :) Met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mm Willemina, daar zeg je zo wat......als ik het allebei na elkaar zeg..lijkt afgedaan toch beter te kloppen. bedankt voor het lezen :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han, je antwoord dat je een vrouw bent, klopt met wat ik dacht, je schrijft altijd vanuit een vrouw zijn. In de derde regel staat mij ogen ipv van mijn. Apart verhaal, vind de HP wel streng voor zichzelf, tranen mogen er altijd zijn, vind ik. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste han, Mooi verhaal, ook de reis verlicht haar pijn niet. Le, wat hierboven ook is gezegd, op je leestekens. Ja, mijn gedachten verzetten - vluchten zoals je wil. Ik moet gewoon gaan, hield ik mezelf voor. Bovenstaande zin vond ik een struikelaar door 'zoals je wil'. Wat bedoel je daarmee? Bedankt voor je bijdrage!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed geschreven innerlijk dialoog. :thumbsup: Ik persoonlijk mis een tipje van de sluier waarom HP zo van zichzelf moet genieten. Waarom voelt ze het niet zoals ze vindt dat het moet? :? De zin die ook Wilhelmina aanhaalt met de paraplu is mooi, heel beeldend. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind vooral je eerste alinea sterk; de pijn van het gevoel gelukkig te moeten zijn. 'de man neemt' moet volgens mij in de vt, zoals de rest van de alinea Verder lijkt mij 'het putje van het riool in de goot' te omslachtig, net zoals 'op de hoek van de straat van het hotel' Beide zinnen kunnen makkelijk met een bepaling minder. Het idee van de paraplu-zin vind ik mooi - een scherm tussen jezelf en de rest van wereld willen, zegt inderdaad veel, maar de zin stoorde mij, omdat ik een paraplu boven mij draag en de rest van de wereld om me heen ervaar. Misschien kun je het iets anders formuleren, dat ze er nadrukkelijk onder wegkruipt, of hem dicht tegen zich aantrekt ofzo, waardoor het richtingverschil minder opvalt?