Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#80 – Vakantie

Alweer zo’n miezerige dag. Britt keek zo uit naar de lente, maar die zou helaas nog wel enkele maanden op zich laten wachten. Elke dag weer: ’s morgens in het donker naar het werk vertrekken, ’s avonds in het donker weer thuiskomen. In het weekend verveelde ze zich, zoals nu ook weer. En als ze zich verveelde, begon ze te piekeren. Over haar werk, over haar moeder die zich overal mee bemoeide, over haar gevoelens voor Carl, …. Pfff, ze had echt geen zin om uit de zetel te komen, maar over een uurtje moest ze wel. Er was nog een laat nieuwjaarsfeest in de familie, langs vaderskant. Lusteloos bladerde zo nog wat door het weekendkrantje. Haar oog viel op een zonnige foto. “Win een reis voor 2 personen naar Cuba!”. Stel je voor, weg van de winter, heerlijk in het zonnetje voor een week. Al wat je moest doen, was het kruiswoordraadsel invullen en het antwoord sms’en naar zo’n nummer. Nu, ze had nog nooit wat gewonnen, ze deed nochtans best vaak mee. Ze vulde het kruiswoordraadsel half in, net genoeg om het sleutelwoord te vinden: HORLOGE. Toen ze het woord had doorgestuurd, kreeg ze nog de bevestiging dat het een juist antwoord was en dat de winnaar eerstdaags persoonlijk zou worden verwittigd. Daarna maakte ze zich klaar voor het familiefeest. De volgende dag begon inderdaad zoals alle ander werkdagen, ze was weer in het donker vertrokken naar het werk. Het was druk vandaag, maar dat vond ze niet zo erg, dan zat ze niet te piekeren. Rond de middag rinkelde haar GSM, het was een privénummer. Zou ze opnemen? Wie weet was het weer zo’n enquête. Ze nam toch op. “Gefeliciteerd mevrouw Ceulaers, u heeft een reis voor 2 personen naar Cuba gewonnen”! Uiteraard was ze door het dolle heen, wie had dat durven dromen, dat uitgerekend zij die reis zou winnen!? Wie zou ze meenemen? Louise natuurlijk! Oh, dit was geweldig! Ze belde Louise meteen op, die wilde maar wat graag mee. Ze regelden allebei verlof op het werk en exact één week later, zaten ze samen op het vliegtuig richting Cuba!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen, maar hier en daar zou je iets minder expliciet kunnen zijn. Een zin als En als ze zich verveelde, begon ze te piekeren kan weggelaten worden. Laat haar maar gewoon piekeren.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Evelyn G. Eens met opmerking van PetraO, Je verhaal wordt sterker als je minder uitlegt. en
zaten ze samen op het vliegtuig richting Cuba!
ik denk in het vliegtuig :) of Vlaams taalgebruik ?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal is heel leuk, wat een fijne afleiding voor Britt! Het is heel toegankelijk en je hoofdpersonage krijgt mooi vorm. Let wel op je taalgebruik: ik vermoed dat je Belgische bent en daardoor staan er zinnen en woordkeuzen in die mij, als Hollandse, ongemakkelijk voorkomen. Mocht je verder voor een Belgisch publiek schrijven, dan is dat geen probleem natuurlijk. Wat er boven mij gezegd wordt, daar sluit ik me bij aan. Leg niet tveel uit. Aangeven dat ze veel nadenkt, wordt door de lezer vanzelf opgepikt als piekeren - zeker als je duidelijk maakt waarhet om gaat: Haar gedachten slingerden zich langs de problemen op haar werk, naar haar moeder die zich overal mee bemoeide en haar verwarde gevoelens voor Carl. Bedankt voor je bijdrage!