Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vakantietrip #80

Ik zit op een bankje aan de Schelde. Het is koud, het waait, de wind stuwt het Scheldewater in grote golven naar de Noordzee waar de rivier zich naar toe haast. Druppels koud water spetteren in mijn gezicht en op de pels van mijn trouwe labrador die aan mijn voeten ligt. Dagelijks maken de hond en ik wandelingen op de grasreep die tussen de Schelde en de stad Antwerpen is aangelegd. Het zijn voornamelijk korte wandelingen, want de regen blijft maar met bakken uit de grauwe hemel vallen. Een mens wordt er chagrijnig van. En te weten dat op andere plaatsen op de wereld de zon schijnt, maakt dat mijn humeur er niet op verbetert. Nog erger wordt het als ik denk aan de inhoud van de brief die in mijn jaszak knispert. Ik heb een zonovergoten vakantietrip gewonnen. Als ik toehap spetteren er volgende week warmwaterdruppels in mijn gezicht terwijl ik aan de rand zit van een luxueus zwembad in Aruba. Maar wil ik dat wel? Een aantal jaren geleden heb ik veel reizen gemaakt en veel gezien. In Rome waren bedelaars bij alle kerken en fonteinen. In Tokio werden de kippen levend geplukt, men wil een verse kip maar niet voor de veren betalen. Ik wandelde over de Chinese muur en liet me vertellen hoeveel doden er waren gevallen bij de gevechten tegen Mongolië. Ik keek naar kinderen in een vervuilde rivier in Delhi die zich amuseerden met de waterratten uit hun holen te verjagen. Hun vaders zwoegden in een verzengende hitte achter de ploeg, getrokken door uitgemergelde karbouwen die door de natte desa's sjokten. In Istanboel gruwde ik bij het zicht van de vissers die levende visjes aan een koord regen om bij de volgende visvangst te gebruiken. In kleine, donkere kamers zaten bleke kinderen onze westerse kledij te naaien. Op de luchthaven in Moskou werden we gefouilleerd door gewapende soldaten. Bij de poort van een klooster dat bezocht werd, lagen zieken en mismaakten. Ook hier weer gewapende mannen. Het was koud, veel kouder dan in mijn stad aan de stroom. Ik blijf lekker hier!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Ik hoop dat je ook nog mooie dingen hebt gezien onderweg, want hier word ik wel een beetje depressief en treurig van :( . Je uitvoering van deze opdracht vind ik dan ook zeer geslaagd. Oost west thuis best. Geen oppas nodig voor de hond ook :) . Volgens mij komt dit verhaal wel uit je hart. Ik heb het met veel plezier gelezen. Hartelijke groet, Willemina

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, dank je wel voor het mooi commentaar. Ja, het komt recht uit mijn hart. En inderdaad, ik kan ook een heel andere kant van het reizen beschrijven; prachtige dingen gezien en meegemaakt. Maar ook altijd veel heimwee naar huis gehad. Ik ben ook regelmatig bestolen tijdens mijn reizen, dromerig type, hè?! Bij iedere reis kwam er altijd een cultuurschok door de wreedheid van het leven. Wat ik beschreven heb is nog maar het topje van de ijsberg..... Ach ja, en ik wilde een stukje schrijven dat een beetje anders was dan de geijkte vreugde bij het winnen van een droomreis. :o Warme groetjes terug :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi en beeldende beginpassage. Na alle vakantie ellende van de hp heb je het volstrekt aannemelijk gemaakt dat dezej thuis blijft. In een depressie worden zelfs van mooie vakanties alleen de zwarte kanten gezien. Goed ingeleefd.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Duidelijke sfeerbeelden: Conclusie: het is zo slecht nog niet aan de Schelde :) Noot: je beginzin lijkt in strijd met het verloop van de 1e alinea - immers de 'ik' wandelt met haar labrador in de regen.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel het grauwe, gure weer ook Blavatski! Regen is er (momenteel) even niet bij. Tja, reizen naar andere werelddelen laat je meer dan anders kennismaken met 'het leven zoals het is', verarmd en gewelddadig. Je hebt het heel mooi verwoord! Ons Belgenlandje is nog zo slecht niet. Met plezier gelezen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kom even spieken, want ik heb geen idee hoe ik van winterdepressie bij 'vakantie gewonnen' kom, maar je hebt het mooi opgelost! Ik mis aan het eind wel een soort afronding, de clou komt voor mij wel erg snel. Maar ik vind dat je meesterlijk negatief doet over prachtige bestemmingen, dus goed gedaan :)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie beelden schrijf je neer en dan die depressieve kleur die je over alle vakantiebestemmingen werpt. Lekker somber, mooi geschreven!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooie invulling, Blavatski. In ieder geval weet ik waar ik niet met vakantie heen moet. (mijn humeur er niet beter op.)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie show hoe de HP in zijn/ haar vel zit: een evenwichtig persoon die weet dat -home is where the heart is- en dat het klokje nergens beter tikt dan thuis. ;) Jij hebt het mooi laten voelen met de treffende terugblikken van de reizen die de HP heeft gemaakt. :nod:

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brr... Ik houd niet van verre reizen, en jij beschrijft precies waarom dat zo is. Mooie overwegingen, en een heel fraai verhaal. Bedankt voor je bijdrage!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nel, fijn dat je even langs kwam en positief commentaar achterliet. En nu maar hopen dat de regen hier een keer ophoudt; een mens wordt er depressief van. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, bedankt voor je positieve reactie. Het blijft maar regenen hier aan de Schelde en gisterenavond nog een storm er bovenop. Je had die kolkende grijze watermassa eens moeten zien. Toch even overwogen om naar de zon te vliegen! :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag PetraO, dank je wel voor je bezoekje en het berichtje. Ik vraag mij nu wel af of ik niet beter naar dat warme zonovergoten land kan gaan; het blijft maar regenen en nog een storm er boven op. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Allie, leuk dat je even kwam spieken. Heb je inspiratie opgedaan? Mijn reisverslag is inderdaad nogal aan de negatieve kant, realiseer ik me. Er waren zeker evenveel "highlights". De wereld is prachtig, de natuur in al zijn verscheidenheid wondermooi, de indrukwekkende gebouwen indrukwekkend enz., maar het "mensdom", daar heb ik het wel wat moeilijk mee! :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Maddbrug voor je bezoekje en het positief commentaar voor mijn depressief verhaal. Stiekem toch in folders met zonovergoten bestemmingen gelezen! :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, bedankt voor je bezoekje en je achtergelaten berichtje. Eén aanrader, ga eens naar Zwitserland, heel hoog in de besneeuwde bergtoppen met zo'n kabelbaan. Doodeng, maar eenmaal boven is het uitzicht van een adembenemende schoonheid. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dana, dank je wel voor je bezoekje en het positieve commentaar :o Er waren gelukkig ook heel veel "highlights" tijdens de reizen, maar het mensdom, he?! Ik blijf er van griezelen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marietje voor het positieve commentaar. En inderdaad, thuis is nog de beste plek voor een mens, maar dat beseft men pas als je gereisd hebt, denk ik! :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank U schrijfcoach Merel voor langs te komen en zo'n leuke reactie achter te laten. Heerlijk zo thuis te zijn terwijl de regen langs de ramen gutst, toch hoop ik en verlang ik naar wat zonneschijn :o