Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #80 Zonnestralenland

Als je alles hebt gehad, krijg je dit nog. Een prijs. Naar de zon. Als het nou naar een ondergrondse grot was, oké, maar de zon is wel het meest gehate natuurverschijnsel dat er bestaat op het ogenblik. Ik zie het even niet meer zitten. Het is een zware depressie, zegt die arts. Mij vrijwillig blootstellen aan zonnestralen is mishandeling. Die stralen steken mij. Dat licht verblindt mij. U mag de bestemming van de reis zelf kiezen, lees ik. “Gefeliciteerd met uw reis naar de zon”, staat er in hoofdletters. Ik denk dat ik het aan mijn moeder geef. Ben ik er vanaf. Wanneer heb ik meegedaan aan dit vrolijke gesodemieter? Zeker toen ik nog gewoon was. Ik bel mijn moeder. 'Mama, wil je naar de zon?' vraag ik. 'Waarom, kind,' zegt zij argwanend en ik vertel van die prijs. Zij gilt als een viswijf door die telefoon, je wil het niet weten. 'Je gaat, het is goed voor je' en dat soort raadgevingen schreeuwt zij mij toe. 'Nee, jij moet het doen, zoiets is persoonsgebonden.' Durft ze te zeggen. Onderaan de brief staat het inderdaad. Persoonsgebonden en niet overdraagbaar of inwisselbaar. Het lijkt wel of ze het over een ziekte hebben, verdomme. De bestemming mag ik zelf uitzoeken. Onder mijn elektrische deken kijk ik op mijn i-pad, als ik niet ga krijg ik zoveel gezeik aan mijn kop. Gewoon googelen naar het meest depressieve gebied in zonnestralenland. Waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb natuurlijk. Ik heb nergens zin in. Soms in eten. Ik heb alle weersvoorspellingen nagetrokken en ik kom uit in Noord -Italië. Daar regent het volgens die weersvoorspellingen van 14 dagen, het meest. Over tien dagen is de temperatuur extreem laag. Allemaal van die zwarte wolken staan erbij. Het gaat regenen en onweren, de temperatuur is vreselijk laag. Mooi zo. Een rugtas is genoeg, geen gesleep met een koffer. Ik blijf gewoon zeven dagen binnen in dat appartement en laat pizza's bezorgen. Zal ik die maffe psycholoog afbellen dat ik niet kom, omdat ik weg ben? Misschien stort ik daar wel van een rots.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, Maddbrug, het zit wel heel diep in je. 'Het vrolijke gesodemieter' vind ik een leuke woordcombinatie, die alleen maar kan gebruikt worden door iemand met een depressie. En dan het somberste zonneland uitzoeken, ik denk dat je psykoloog zichzelf vd rotsen zou laten vallen, depressief dat hij je nooit heeft kunnen redden. Ik hoop dat voor jou nog steeds alles goed gaat! Heel graag gelezen, onder een donkere wolk!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maddbrug, Heerlijk, krachtig depressief. Mooi. terzijde: dit is wat teveel uitleg:
Ik ben somber, zie het even niet meer zitten.
het meest gehate natuurverschijnsel wat er bestaat
dat er bestaat
okee
de enige juiste spelling is oké

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, oké en andere punten aangepast. met wat en dat ben ik steeds aan het rommelen. Ik las wel dat dat en niet wat, de meeste voorkeur heeft in een zin. Dank je wel voor je oplettendheid en reactie!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, naar gelang ik gelezen heb, ben je de enige die begint met de reis om dan vol in een overtuigende depressie te gaan. Je houdt het vol van het begin tot het einde. Reactie van mama is sterk neergezet. Zo zijn ze, moeders. Zoals wij zijn. ;) Mijn favo: [Zeker toen ik nog gewoon was.]

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, ik moest even lachen bij die ondergrondse grot maar verder is het behoorlijk deprimerend. Mooi begin ook. Zit je in een geweldige dip, krijg je *&^%$ ook nog een prijs ;) . En natuurlijk klinkt mama argwanend. Ze kent haar kind. Met plezier gelezen. ( Is plezier hier wel het juiste woord? :D )

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dank je wel, Nel, het was een inspirerend onderwerp! @Blavatski, zelfs met een depressie is humor een prachtig redmiddel. Dank je! @Petra, absoluut! Dank je ! @Han, dank je wel... dat begrip deel ik met jou. @Mili, precies zoals jij het schrijft, ik heb de reis en de depressie direct met elkaar verbonden in het verhaal.Dank je ! @Willemina, dank je !

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Maddbrug, Dat is nog een somberheid ten top... Herkenbaar. Heel leuk hoe je de opdracht hebt gedraaid, het is een mooi stuk geworden! Bedankt voor je bijdrage!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ow, en ik zou persoonlijk een gat in de lucht springen als ik een reis zou winnen. De wereld is oneerlijk verdeeld. :mad: Nu heb jij het voor elkaar: jouw verhaal maakt me depri dus missie geslaagd! :p

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's nog eens een depressie; je brengt het simpelweg overtuigend door het gesprek met de moeder. (Alleen ... bij mij weten lig je (in Europa) op een elektrische deken.)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, ik heb niet zoveel kennis van de elektrische deken behalve dat mijn moeder er een had waar ze onder lag. dank je! Marietje, gelukkig, de zon schijnt voor jou vandaag; maar als je werkelijk depressief bent kan je die wil schieten. Dank je! Coach, het was ook zo opgeschreven.. ervaring noem ik het maar voor de goede orde. Dank je!