Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#79c op een onbewoond eiland

De zilte zeelucht lijkt voor zijn kapsel wel te werken, maar zijn hakken zwikken ongemeen op de rotsen. En dan die legging, dat ding is zo strak, die kan elk moment knappen. Niet kijken. Niet. Kijken. “Ik eis een betere toekomst.” “Ik geloof niet dat we hier in een positie zijn om -” “Vandaag hier, morgen vertrokken.” “Dat lijkt me rijkelijk optimistisch.” “Laat me naast je slapen.” “Pardon?” “Laten we de nacht samen doorbrengen.” “Ik weet niet -” “Ik kan het niet uitleggen.” “Neuh.” “Ik blijf vergeten ...” “Wat?” “Het is niet gemakkelijk.” “Vertel mij wat.” “Ik ben ongewassen en op de een of andere manier enigszins ontdaan.” “Volstrekt de weg kwijt, zul je bedoelen.” “Een ruimte rariteit.” “Een idioot.” “Haal me niet onderuit.” “Sorry. Maar je conversatie neigt een tikkeltje naar het surrealitische.” “Laten we dansen.” “Dansen?” “Dansen met de grote jongens.” “Er is hier niemand.” “Dansen op straat.” “Er zijn hier niet eens straten!” “Magische dans!” Ik wou dat hij zijn lange jas weer aandeed. Die broek is echt te strak.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou. Je hebt 'm wel erg definitief overstuur gemaakt. Veel mensen hebben het erover. Een gevatte dialoog :). Maar? Wat is te strak?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, You remind me of the babe... Je hebt me hier volledig te pakken. Groot deel van de dag staat Bowie hier op repeat, nog altijd ontdaan van het nieuws. En dan kom jij met deze prachtige dialoog, geïnspireerd door één van mijn favoriete films. Je moest eens weten hoe vaak die strakke broek een conversatiepunt is met andere filmliefhebbers :D Daarnaast vind ik het gebruik van andere hits geniaal. Ik vroeg het me al af hoe het zou zijn om met Bowie op een eiland te stranden. Je hebt me het antwoord gegeven. Ik ben je zeer dankbaar :) Jareth forever!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, ik begrijp nu wat je eerder bedoelde met het nieuws van vandaag. Ik had er nog naar willen vragen. Had ik iets gemist? Nee, ik wist het ook. Maar ik ken Bowie niet goed genoeg om jouw dialoog op de juiste waarde te schatten. Ik neem van Richard aan dat je het grandioos hebt neergezet. In zekere zin was Bowie ook voor velen een soort Jezus, met vele volgelingen en een miljoenen platenverkoop. Ook deze excentriekeling moest sterven, zij het niet aan het kruis.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke: te strak? wellicht een kwestie van smaak. soms valt het gewoon erg op. @richard: What babe? ik had je ook wel als fan ingeschat @dos: elke zin van Bowie hier is een letterlijke vertaling van een titel van een van zijn liedjes (daardoor wordt het gesprek wat absurd, maar dat past dan ook wel weer bij hem, dacht ik). Voor mij persoonlijk blijft mijn eerste kennismaking met Bowie, de film Labyrinth met die fantastische strakke broek, de belangrijkste - het bepaalt mijn Bowie-beeld voor altijd, ondanks al het andere wat ik daarna nog van hem hoorde en zag. Sterven doen we uiteindelijk toch allemaal en ieder draagt zijn eigen kruis.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk ligt het aan ons leeftijdsverschil dat ik juist deze vertalingen van zijn liedjes niet ken. Andere songs zijn door mij grijsgedraaid. Let's Dance hebben we gemeen. :thumbsup: Een zeer actuele invulling van de opdracht. Bijzonder, onbegrijpelijk, excentriek. Precies David Bowie. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: het zijn niet per se mijn favorieten; de selectie ging tamelijk willekeurig, eigenlijk, behalve dan dat het moest eindigen in de Magic Dance, die is wel bijzonder voor me, en inderdaad een jeugdherinnering.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken niet al zijn songs, het zou voor mij wel wat denk (opzoek)werk gevraagd hebben. Ondanks zijn strakke legging kon hij er wel wat van - van zingen bedoel ik. Dank je voor de zangerige en spitsvondige dialoog! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je intrigerende dialoog nu met tekst en uitleg begrepen. Het is absoluut knap gedaan.