Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79C O mijn God

Te lezen op de melodie van ‘Dodenrit’ van Drs. P https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw O mijn God Na vier weken eenzaamheid met Jezus van Nazareth Zoek ik troost en ook heil in een hemelgericht gebed ‘O Heer ik verzoek U met klem verlos mij van Uw Zoon Is Hij werkelijk de Uwe of is hij slechts een kloon?’ ‘Als ik het Hem vraag toont Hij zijn stigmata, die zijn echt De littekens op zijn hoofd en handen zijn nooit gehecht Ook bloeden ze als een rund en kreunt Hij soms van de pijn Ik twijfel zeer, maar zou Hij waarlijk Uw Zoon kunnen zijn?’ ‘Op dit onbewoond’ eiland, hartje Stille Oceaan Ben ik geheel in strijd met mijn aard met Zijn lot begaan Hij weent en stort ook menige traan om Zijn aardse lot En al maakt Hij weinig kabaal het grijpt mij bij de strot’ Na ruim een maand zonder mijn copieuze eetpatroon Richt ik mij uit nood en zoetjesaan tot de Godenzoon “Jezus, stel je niet zo aan, het is toch je eigen schuld Wij op aard’ zeggen, het is ook je eigen dikke bult” "Had jouw discipel Judas geen vertrouwen geschonken En had met Romein Pilatus een biertje gedronken Dan was je vast naar mijn idee die kruis’ging misgelopen En had mij niet verleid tot elisie en apocope" "Schei toch eens uit met dat gezeur hoe je hebt geleden En zie toch hoe de honger in mijn vlees heeft gesneden Mijn bolle buik van toen is nu een concave holte Al mijn gespaarde reserves aan vet zijn gesmolten" "Jij was indertijd zo bedreven in enigerlei Ik denk nu aan bovennatuurlijke goochelarij Onze entertainer Hans Klok weet ook van jouw bestaan Maar heeft het bij lange na nooit zo goed als jij gedaan" "Ik herinner mij nu vijf broden en een vis of twee Ook een verhongerde meute van hier tot aan de zee Allen aten -ongelooflijk- hier overvloedig van Laat na twee millennia eens zien of je het nog kan" "Sodeju, ik zie al dat je er dit keer niets van bakt Onlangs met waterlopen ben je ook in zee gezakt Met de angst van een drenkeling ben je toen omgekeerd Mijn geloof in jou was niet groot, is nu geheel verteerd" ‘O Heer in de hemel, verlos mij toch van deze kloon Hij die hier onterecht zetelt op de troon van Uw Zoon Verdient niet meer dan dat ik hem voor mijn eigen bestwil Aan U offer, in stukken snijd en hem braad op de gril’ ‘O Heer dit nog, U weet ik ben heel diep ongelovig En voor de colporteurs van Jehova intens dovig Maar in tijden van nood, zoals hier in dit niemandsland Bekeer ik me tot Uw onderdanige bloedverwant’ O mijn God, kom toch gauw Dat wenst ook mijn lieve vrouw O mijn God, kom toch gauw Voor ik mijn geest weer vernauw O mijn God, kom toch gauw Daar loopt mijn wulpse buurvrouw O mijn God, kom toch gauw Voor ik haar mijn huis in sjouw O mijn God, kom toch gauw Want daar gaat mijn huw’lijkstrouw O mijn God, kom toch gauw Haar ogen zijn kobaltblauw O mijn God, kom toch gauw Van mijn charme valt ze flauw O mijn God, kom toch gauw Ik vrees mijn eigen ontrouw O mijn God, kom toch gauw Mijn vrouw slaat mij bont en blauw O mijn God, kom toch gauw U ziet, ik toon al berouw O mijn God, kom toch gauw Ik als aap kom uit de mouw

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelezen op de melodie van :). Ik ben niet verbaasd over wie je hebt uitgekozen. Het verhaal neemt een bizarre wending wanneer je personage Jezus wilt offeren. Om het laatste stuk heb ik gelachen.
O mijn God, kom toch gauw Daar loopt mijn wulpse buurvrouw
:lol: Knap dat je alles op rijm hebt gedaan. Ik vind het een typisch Dos verhaal ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit je verhaal af te leiden moet die Jezus best een enorme zeur zijn. Je hoofdpersoon mag dan wel onreine gedachten hebben, hij heeft na een maand nog niet het heft in eigen handen genomen, dat toont karakter. "Aan U offer, in stukken snijd en hem braad op de gril" = heerlijke zin :) (niet dat dat ik er honger van krijg, dat zou redelijk fout zijn) Zo te zien heeft de Bockwurst je goed gesmaakt om nog even door te gaan in de stijl van Drs. P. Ik vind het enorm knap om én een rijm en een goedlopend verhaal op papier te zetten. Zoals ik bij Blavatski al aangaf had ik bij het bedenken van de opdracht Napoleon in gedachte. Aangezien jij om geen science fiction vroeg (al is dit het toch wel een beetje) verwachte ik van jou wel een onder onsje met de Lieve Heer. Je hebt aan je verwachting voldaan mijnheer Dos, dank je!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik heb maar een rits kaarsjes voor je aangestoken en een gebedje gedaan dat je toch vooral spotdichten - wel of niet op rijm - blijft schrijven. Je fulmineert hier heerlijk over een van je favoriete onderwerpen; je hebt indruk op me gemaakt. Ik volg niet helemaal goed je lustig gebruik van aanhalingstekens en vraag mij af of: [als jou gedaan] niet jij moet zijn. [Elisie en apocope] waardeer ik, het is even een stop en zet aan tot nadenken en googlen. Je stuk is doordacht en knap geschreven. Er komt veel aan bod. Je hebt je uitgeleefd en dat voel je.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelezen op de melodie van :). Ik ben niet verbaasd over wie je hebt uitgekozen. Het verhaal neemt een bizarre wending wanneer je personage Jezus wilt offeren. Om het laatste stuk heb ik gelachen.
O mijn God, kom toch gauw Daar loopt mijn wulpse buurvrouw
:lol: Knap dat je alles op rijm hebt gedaan. Ik vind het een typisch Dos verhaal ;)
Anne, dat ik in mijn verhaal een mens durf te offeren en aan het spit rijg heb ik aan jou te danken. Als Anne het durft, dacht ik, dan ik ook. Het betreft hier overigens niet de echte Jezus, maar een die zich voor hem uitgeeft. Met de authentieke zou ik dat nooit gedurfd hebben. Zo godslasterlijk ben ik niet. Die heeft trouwens al genoeg geleden. Dank voor je aandacht.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit je verhaal af te leiden moet die Jezus best een enorme zeur zijn. Je hoofdpersoon mag dan wel onreine gedachten hebben, hij heeft na een maand nog niet het heft in eigen handen genomen, dat toont karakter. "Aan U offer, in stukken snijd en hem braad op de gril" = heerlijke zin :) (niet dat dat ik er honger van krijg, dat zou redelijk fout zijn) Zo te zien heeft de Bockwurst je goed gesmaakt om nog even door te gaan in de stijl van Drs. P. Ik vind het enorm knap om én een rijm en een goedlopend verhaal op papier te zetten. Zoals ik bij Blavatski al aangaf had ik bij het bedenken van de opdracht Napoleon in gedachte. Aangezien jij om geen science fiction vroeg (al is dit het toch wel een beetje) verwachte ik van jou wel een onder onsje met de Lieve Heer. Je hebt aan je verwachting voldaan mijnheer Dos, dank je!
Richard, zoals ik bij Anna schreef, het betreft in dit verhaal niet de echte Jezus maar iemand die toevallig zijn stigmata droeg -het schijnt voor te komen- en daar misbruik van maakte door te zeuren en zielig te doen. De 'Bockwurst' heb ik met plezier geschreven. Het was de eerste keer dat ik iets dergelijks schreef. Ik vond het boeiend te ervaren waarom de ene zin wel goed op de rijm paste en de andere niet. Dat heeft me een paar dagen bezig gehouden en dat heeft geresulteerd in de oefening 'O mijn God'. Hier lopen de zinnen al beter dan in de 'Bockwurst', al zijn ze nog niet overal perfect. Ik analyseer en studeer er verder op en zal nog wel eens iets dergelijks op vers zetten. Dank voor deze mooie, alternatieve schrijfopdracht en voor je commentaar.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik heb maar een rits kaarsjes voor je aangestoken en een gebedje gedaan dat je toch vooral spotdichten - wel of niet op rijm - blijft schrijven. Je fulmineert hier heerlijk over een van je favoriete onderwerpen; je hebt indruk op me gemaakt. Ik volg niet helemaal goed je lustig gebruik van aanhalingstekens en vraag mij af of: [als jou gedaan] niet jij moet zijn. [Elisie en apocope] waardeer ik, het is even een stop en zet aan tot nadenken en googlen. Je stuk is doordacht en knap geschreven. Er komt veel aan bod. Je hebt je uitgeleefd en dat voel je.
Mili, zo lustig toch niet?! Ik heb er nu zelfs nog meer gebruikt. Ik heb er nog eens kritisch naar gekeken. Ik gebruik enkele aanhalingstekens als HP zich direct tot God richt en dubbele als hij tegen die nep-Jezus praat. Als er geen aanhalingstekens worden gebruikt zijn dat inleidende zinnen. Ik voel dat je kaarsjes al werken. Dat ik indruk op je heb gemaakt doet de eeltlaag onder mijn voeten groeien. Weldra moet ik naar een orthopedisch schoenmaker voor aangepast schoeisel. Het moet natuurlijk 'als jij' zijn. Ik heb me inderdaad een dagdeel uitgeleefd; met plezier. Mili, dank voor je commentaar.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, dat vind ik het fijnste om te lezen, dat een schrijver plezier aan zijn schrijven beleeft :)
Nadat ik de eerste regel op het scherm had gezet wist ik bij God en in de verste verte niet wat er komen ging. Een complete verrassing die zich vers voor vers ontvouwde. Ja, dat geeft wel plezier.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onderhoudend verhaal en op rijm. :thumbsup: Ik ben zeer onder de indruk. :nod: De opbouw van de zinnen en de herhalingen geven het juiste ritme aan. Dit Dos-verhaal met een platina randje, graag gelezen! ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verdorie Dos, je hebt het nog maar eens schitterend voor elkaar gekregen! Hoe gekker, hoe prettiger! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onderhoudend verhaal en op rijm. :thumbsup: Ik ben zeer onder de indruk. :nod: De opbouw van de zinnen en de herhalingen geven het juiste ritme aan. Dit Dos-verhaal met een platina randje, graag gelezen! ;)
Marietje onder indruk van mijn verhaaltje op rijm Ik geef je hier mijn recept met tweecomponentenlijm Neem pen en papier en schrijf dan je eerste zin maar op Draal niet lang, al heb je mogelijk last van hongerklop Wees niet te zuinig en stop er heel wat tragedie in Denk vooral aan het evenwicht zoals bij yang en yin Lach en traan mogen bovenal niet worden vergeten Dan vooral heb je je deugd’lijk van je taak gekweten Wij zitten hier te popelen, wij wachten al te lang Luister naar je onderbuik en geef toe aan je drang Ook Richard kijkt vol verlangen naar je vertelsel uit Zie het als een universele wens uit Limburg-Zuid

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, knap geschreven stukje tekst. En twee opdrachten in één keer nog wel. Mijn complimenten!
Ja, ik heb de rijm nu aan mijn kont hangen. Gaat wel weer over. Het jeukt als een aambei.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos Bolleboos, ik ben sprakeloos, ademloos,hulpeloos, bloedeloos, moedeloos, enfin, er is van alles loos! Hoe goddeloos, hoe uitzichtloos, hoe meedogenloos, hoe bodemloos maar grandioos, is jouw Pandora-doos! Schande hier, laster daar, respect, echt waar! :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst ben ik buitengewoon boos dat je dit geschreven hebt en meer nog dat ik het eerder al las, direct na het lezen van de opdracht, toen mijn kop nog vol zat van mijn ontmoeting met (de ware, dat dan weer wel) Jezus, die maar niets bakte van zijn wonderbaarlijke visvangst, zodat ik mij toch gedwongen zag er iets geheel anders uit te persen, wat na vernemen van het nieuws van vandaag geheel niet eenvoudig was. Vervolgens ben ik zeer blij dat ik je las voor ik mijn ontmoeting met de Here schreef en publiekelijk maakte, want ik had schamel ik je schaduw gestaan.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos Bolleboos, ik ben sprakeloos, ademloos,hulpeloos, bloedeloos, moedeloos, enfin, er is van alles loos! Hoe goddeloos, hoe uitzichtloos, hoe meedogenloos, hoe bodemloos maar grandioos, is jouw Pandora-doos! Schande hier, laster daar, respect, echt waar! :o
Dag Blavatski, Ik lees elders dar er inderdaad van alles met je loos is, houen zo! Dank voor je complimenten.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst ben ik buitengewoon boos dat je dit geschreven hebt en meer nog dat ik het eerder al las, direct na het lezen van de opdracht, toen mijn kop nog vol zat van mijn ontmoeting met (de ware, dat dan weer wel) Jezus, die maar niets bakte van zijn wonderbaarlijke visvangst, zodat ik mij toch gedwongen zag er iets geheel anders uit te persen, wat na vernemen van het nieuws van vandaag geheel niet eenvoudig was. Vervolgens ben ik zeer blij dat ik je las voor ik mijn ontmoeting met de Here schreef en publiekelijk maakte, want ik had schamel ik je schaduw gestaan.
Schrijvenmaar, je kunt vele verhalen over Jezus schrijven, op vele manieren. Ik op mijn manier en jij op de jouwe. Die hoeven elkaar niet te bijten. We zijn hier trouwens niet bezig met wedstrijdschrijven en het schromelijke understatement is jou hier niet vreemd als je over die schaduw praat. Maar ik begrijp je wel. Zelf vind ik het ook niet plezierig om in iemand anders zijn vaarwater te schrijven. Sorry dat ik eerder was. Hoewel, ik schreef over een nep-Jezus. Wat vind je ervan om over Mohammed te schrijven. Wees wel voorzichtig, want voor je het weet vliegt je kop eraf.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik kan de beste invullingen van een opdracht gelukkig nog altijd het beste waarderen, en dat ik ziekelijk eerlijk ben, betekent niet dat ik altijd geheel letterlijk genomen dien te worden voor mijn kop vrees ik niet, maar vooralsnog zit Mohammed niet in mijn directe-associatie-systeem

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onderhoudend verhaal en op rijm. :thumbsup: Ik ben zeer onder de indruk. :nod: De opbouw van de zinnen en de herhalingen geven het juiste ritme aan. Dit Dos-verhaal met een platina randje, graag gelezen! ;)
Marietje onder indruk van mijn verhaaltje op rijm Ik geef je hier mijn recept met tweecomponentenlijm Neem pen en papier en schrijf dan je eerste zin maar op Draal niet lang, al heb je mogelijk last van hongerklop Wees niet te zuinig en stop er heel wat tragedie in Denk vooral aan het evenwicht zoals bij yang en yin Lach en traan mogen bovenal niet worden vergeten Dan vooral heb je je deugd’lijk van je taak gekweten Wij zitten hier te popelen, wij wachten al te lang Luister naar je onderbuik en geef toe aan je drang Ook Richard kijkt vol verlangen naar je vertelsel uit Zie het als een universele wens uit Limburg-Zuid
:D P.s. Ik was begonnen met een reactie op rijm, kon echter niet tippen aan jouw kwaliteit, kreeg een hoestbui en toen liep het internet vast. :(

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onderhoudend verhaal en op rijm. :thumbsup: Ik ben zeer onder de indruk. :nod: De opbouw van de zinnen en de herhalingen geven het juiste ritme aan. Dit Dos-verhaal met een platina randje, graag gelezen! ;)
Marietje onder indruk van mijn verhaaltje op rijm Ik geef je hier mijn recept met tweecomponentenlijm Neem pen en papier en schrijf dan je eerste zin maar op Draal niet lang, al heb je mogelijk last van hongerklop Wees niet te zuinig en stop er heel wat tragedie in Denk vooral aan het evenwicht zoals bij yang en yin Lach en traan mogen bovenal niet worden vergeten Dan vooral heb je je deugd’lijk van je taak gekweten Wij zitten hier te popelen, wij wachten al te lang Luister naar je onderbuik en geef toe aan je drang Ook Richard kijkt vol verlangen naar je vertelsel uit Zie het als een universele wens uit Limburg-Zuid
:D P.s. Ik was begonnen met een reactie op rijm, kon echter niet tippen aan jouw kwaliteit, kreeg een hoestbui en toen liep het internet vast. :(
Dom, dom, Marietje, ik rijmde uitdrukkelijk dat je die tweecomponentenlijm voor het gedicht moest gebruiken, niet om internet vast te laten lopen.