Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht#79C - ontmoeting op onbewoond eiland

Vind ik het erg om alleen op dit onbewoonde eiland te zijn? Dit is de vraag die ik mij elke avond stel wanneer ik ga slapen in mijn zelfgemaakte hut. Voor de geciviliseerde wereld is deze hut een krot. Voor mij is het een paleis. Ik ben mijn eigen architect geweest, mijn bouwheer, mijn lastige klant die alles perfect wilde hebben en uiteindelijk mijn eigen timmerman, mijn eigen metser en loodgieter. Het uitvoeren van het bouwplan had mijn geest zodanig bezig gehouden dat ik me niet meer druk maakte om het feit dat ik vast zat aan een oceaan, een strand, enkele palmbomen en bessendragende struiken. Er is hier geen levende ziel te bekennen. Geen grappige aap om mee te spelen, geen kaketoe om mee te praten, geen geit om te melken, geen haas om te strikken. Mijn dieet bestaat uit kokosnoten, kokosmelk en zurige bessen. De oceaan is gevuld met zeevruchten die ik vang met een zelfgemaakte hengel en rooster op een vuurtje dat ik vertroetel als een pasgeboren baby. Roken is ongezond maar ik dank de hemel dat ik een verstokte roker ben. Ik vond sigaretten en een aansteker in mijn rugzak. Het is vreemd om helemaal alleen op de wereld te zijn, om helemaal op jezelf terug geworpen te worden. In de eerste weken had ik het er moeilijk mee, maar ik begin me steeds vrediger te voelen. Geen drukte, geen lawaai, geen haast om ergens acte de présence te geven. Ik slaap, ik wandel langs het strand, ik stoei met mezelf in de golven en kijk naar mooie zonsondergangen. Soms vaart aan de horizon een schip voorbij. Op een dag zal ik proberen de aandacht te trekken, maar nu nog niet, nu nog even niet. In mijn vorig leven was ik een bekend persoon. Met een overvolle agenda, met iedere week een jetlag, met op geld en seks beluste mensen om me heen. Ik heb er geen zin meer in. Punt uit. Ik doe niet meer mee. Terwijl ik op visvangst ben valt me iets bijzonders op. Een stip op de oceaan. De stip komt zo dichtbij dat ik een man op een surfplank herken. Ik vloek hartgrondig. Welke idioot durft mijn paradijs binnen te surfen?! De idioot springt van zijn plank en loopt met afgemeten stappen naar me toe. Waardig, ondanks zijn hoge lieslaarzen en een kletterende sabel aan zijn zij. Het generaalsuniform zit hem als gegoten maar kan de brede buikomvang niet verbergen. Een rijtje indrukwekkende medailles onderstrepen zijn waardigheid. Onder een blauwe steek priemen intelligente ogen die mij keuren. Ik onderdruk de neiging om in het gelid te springen. “Ik heb gehoord, mijnheer Depp dat U in Uw volgende film een markante persoonlijkheid uit het verleden moet vertolken. Tijdens de jaren dat ik eenzaam op een eiland verbleef, heb ik mijn mémoires geschreven. De geroosterde vis ruikt heerlijk. U zou mij te dineren kunnen vragen. Daarna kunnen we samen mijn mémoires doornemen. U gaat de rol van Uw leven vertolken.”

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Johnny Depp, alleen op een eiland, is eigenlijk een schande ;). Die man hoort zoveel mogelijk op het witte scherm thuis (al mag hij wel een paar typetjes weglaten). Het verhaal pakte me meteen, hier laat je uiteindelijk zien dat een bekend persoon geen diva hoeft te zijn en sterk genoeg is om zichzelf te redden in een mistroostige situatie. En dieet op basis van kokos is zo slecht nog niet :). Alleen dat roken he, maar ja als je al zoveel hebt moeten opgeven. Het einde heb ik even moeten laten bezinken. Je hebt voor een overleden persoon gekozen die bij het bedenken van de opdracht zelfs bij mij door het hoofd spookte (kun je gedachten lezen?). Hij komt aan op een surfplank... geniaal! Je laat goed in het midden of arme Johnny langzamerhand gek het worden is of misschien heeft de oude generaal de eeuwige bron gevonden. Al met al heb ik me zeer goed vermaakt :D Dank je!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat fijn Richard dat je je hebt vermaakt met het lezen van mijn eilandverhaal. Dank je voor dit mooie compliment. Als je bij het woordje "eiland" aan Elba denkt, dan hebben we dezelfde persoon in gedachten. Het verhaal steekt niet logisch in elkaar, wat wil je met zo'n rare, maar originele opdracht! Als we elkaar maar vermaken zo af en toe. :o Een fijn weekend toegewenst.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, mijn complimenten, wat ben je een charmante schrijfcoach. ;) @Blavatski, leuke woorden: bouwheer en metser. Beziggehouden is nog aan elkaar (antiboeiend) en ik hoop dat er sloffen en sloffen sigaretten in de rugzak zaten voor een verstokte roker. Ik vind het een geweldig verhaal, het lijkt wel of u steeds meer andere stijlen laat zien. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk om je weer te lezen Blavatski :)! Wat een enorme verrassing dat het Johnny Depp bleek te zijn, leuk! Je hebt mooi taalgebruik :thumbsup:.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, je maakt me helemaal aan het blozen... Misschien als ik een bijdrage van jou mag verwachten, worden we nog charmanter... ;)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, een mooi, goed geschreven verhaal. Al lezende dacht ik, goed dat je kiest voor een verblijf in je eentje op dat eiland. De rust die je beschrijft is zo weldadig dat ook ik vond dat die niet verstoord zou mogen worden. Ik ging er vanuit dat de HP een vrouw was. Allereerst omdat ik wist dat het verhaal door een vrouw geschreven was. Als die een ik-figuur poneert, ga ik er vooralsnog vanuit dat dat ook een vrouw is. Temeer daar die persoon zich laatdunkend uit over ‘op geld en seks beluste mensen om zich heen’. Een dergelijke gedachte verwacht ik eerder van een vrouw dan van een man. Dus toen ik las dat de eenzame eilandbewoner Johnny Depp betrof moest ik even schakelen. Napoleon in vol ornaat op een surfplank vind ik een geweldige vondst. :nod: Wanneer draait de film? Een paar taalziertjes: diëet >> dieet kokosnootmelk >> kokosmelk op jezelf geworpen te worden >> op jezelf terug geworpen te worden Punt. Uit. >> Punt uit!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, mijn complimenten, wat ben je een charmante schrijfcoach. ;)
Ik ben het met Mili eens. In je commentaren heb ik je nog nooit zo breed -en ook gefundeerd- van stof meegemaakt. De moeite die je je getroost komt goed aan. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt héél goed Blavatski! :thumbsup: En ik ga volmondig akkoord : Napoleon op een surf-plank is een geniaal idee :nod: 'Welke idioot durft mijn paradijs binnen te surfen?!' Het zou bijna egoïstisch klinken! Maar ja, het is een mooie gedachte, om het stresserende dagdagelijkse leven niet meer op te nemen en elke vorm van (idiote) inmenging uit te sluiten.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, dank je wel voor het mooie commentaar. Ja, ik voel dat ik een andere toer opga, mede door de schrijfcoache die mij aanmaande om meer te experimenteren en uit mijn comfortzone te komen. Mede door :o het lezen van de verhalen en commentaren hier op SOL durf ik meer uit mijn pijp te komen!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, fijn dat je langskwam om mijn eiland te bezoeken en positief commentaar hebt gegeven. Ik kan me voorstellen dat het even slikken was toen je merkte dat de HP Johnny Depp was en geen vrouw. Ik vond het leuk om het eens van mannelijk standpunt te bekijken. Ik ben een echte kluns op gebied van techniek, dus ik vond het heerlijk om mijn paleis in elkaar te knutselen met onvermoede talenten. De taalzeurtjes zijn in dank aanvaard en in de tekst verwerkt. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, fijn dat je bent langsgekomen om mijn eilandverhaal te lezen en van positief commentaar te voorzien. Dank je wel. Voor alle SOL-duidelijkheid: ik stopte sigaretten en "een aansteker" in Johnny's rugzak om een vuurtje te kunnen stoken. Ik vond namelijk geen vuurstenen op het eiland. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johnny Depp op een verlaten eiland is altijd een fijn idee; Napoleon die als een idioot zijn rust komt binnensurfen een tamelijk fantastische vondst. Kortom: ik las deze Balvatski-nieuwe-stijl met plezier.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook weer enthousiast. :nod: Misschien wel omdat ik houd van de kokosgeur, Johhny Depp een goede acteur vind maar vooral omdat Napoleon op een surfplank zijn entree maakt. Fantastisch fantasievol verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, dank je wel voor je bezoekje op mijn fantasia-eiland en ik vind het fijn dat je de inzending kon smaken met een surfende Napoleon. :D Blavatski nieuwe stijl? Misschien wel, of misschien was ik in een zotte bui. :o

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schitterend Blavatski! Chapeau! Ik heb dit met heel veel plezier gelezen. De entree van Napoleon op een surfplank is natuurlijk grandioos. Welk een fantasie. En natuurlijk nodigt de generaal zichzelf op een charmante wijze uit voor het diner. Ach en Johnny Depp... tja ; een mens is nooit te oud ;) Vriendelijke groet, Willemina

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, fijn dat je mijn inzending met plezier gelezen hebt. Ja, Napoleon op de surfplank, dat was een leuke ingeving. Af en toe zo'n vonkje inspiratie is bemoedigend om verder te gaan met schrijven. :o