Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79 Huis werk

Huis werk ‘Fijn dat je vanmorgen op tijd bent opgestaan.’ Ik kijk Marlies met een schuin oog aan om te zien of zij niet te veel aandacht heeft voor haar iPad. ‘Oom Marc en tante Marja komen met hun twee kinderen eten en Oud en Nieuw met ons te vieren. Er moet veel gedaan worden vandaag en je moet mij maar helpen. ‘Pap, op mijn lijstje staat boodschappen doen maar dat gaat niet, mijn fiets is kapot’ zegt ze met een vrolijk stemmetje. ‘Een lekke band, en de achterrem kabel is kapot.’ Verbaasd kijk ik haar aan en vlug voeg toe aan mijn lange lijst te doen; fiets Marlies repareren. ‘Dat lukt mij ook wel.’ zeg ik flink. ‘Ga je dan niet schreeuwen van de stress als het uitloopt zoals vorige week?’ Ik kijk verrast op. ‘Nee, natuurlijk niet. Dat was een uitzondering’ Op het einde van de middag, staan wij in ons schuurtje, haar gerepareerde fiets te bekijken. ‘Dat heb ik toch knap gedaan he?’ zeg ik vol trots. ‘Jouw fiets is nu opgeknapt’ en ik wacht op haar bewondering. ’De rem gaat nu wel zwaar hoor, nog iets bijstellen?’ ‘Ja hoor, maar dan als de donder haal jij de boodschappen. Het is al laat’ Later, als mijn iPhone gaat, hoor ik gehuil. ‘Mijn fiets is gestolen met alle boodschappen van de supermarkt. Kom me halen want ik heb het koud.’ klinkt het verdrietig. Even ben ik verloren. Ik bonk keihard met mijn vuist op de tafel en brul een harde oerschreeuw. ‘Ik kom er aan.’