Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 79 B - Geintje

‘Ze hebben je Clint genoemd, Clint Eastwood. Naar de film A Fistful of Dollars. Behalve dat je een Chinese wezel en stinklaarzen droeg, had je een rolletje honderd dollarbiljetten in je jatten. We komen je aanhouden voor openbare zedenschennis. Artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht. Je bent niet tot antwoorden verplicht.’ De politieman boert. ‘Sorry, goedkope champagne.’ De agente trekt haar neus op en doet een stap naar het bed. ‘Je ligt nu wel in een wegwerpjurk, maar dat heb je te danken aan een verpleegstertje die viel voor je peinzende oogopslag nadat ze die eeuwige sigaar uit je mondhoek bikte. Waarom liep jij over straat in een te korte wezel met je tollie in volle glorie?’ ‘En,’ zegt de politieman, ‘je had je revolver eraan opgehangen.’ Hij grinnikt en kijkt betrapt naar zijn collega. ‘Maar waarom lig ik in het ziekenhuis?’ ‘Je schreeuwde lellebel naar iedere vrouw tot een kerel je bekant het leven uitroste.’ ‘Ik wil naar m’n chick, ze gaf me een Xperia voor oud en nieuw omdat ik van de MDMA ben afgebleven. Nou ja, dat denkt ze.’ ‘Praat eens normaal, heb je aan de LSD gezeten? Ik heb wel wat anders te doen.’ ‘Je kan wel zeggen dat je van de popo bent, maar heb je onlangs in de spiegel gekeken? Hollywood in de polder!’ ‘Voordat ik je muil dichtsla, wens ik je een gelukkig negentienhonderdtweeënzeventig.’ ‘Huh? Bro, je bent niet echt bij de tijd, we leven in … ‘

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, of de politie nu echt jatten bezigde begin 1972 en of er wegwerpjurken waren, is te betwijfelen. Chinese wezel moest ik opzoeken en dat is best wel irritant. Verscheurt je fictieve droom, dat gezoek op Google. En wie in godsnaam gaat begrijpen dat de politieagente een Suri is met haar bloemrijke tollie? Voor lellebel heb je je best gedaan want je hebt naar oude scheldwoorden gezocht. En dat uitroste is zeker omdat Clint op paarden zat. Ik heb je wel een beetje in de gaten. ;) Er zit wel humor in je tekst, ik geef je een zeven min. ***Wens jullie een heerlijk schrijfjaar***

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, of de politie nu echt jatten bezigde begin 1972 en of er wegwerpjurken waren, is te betwijfelen. Chinese wezel moest ik opzoeken en dat is best wel irritant. Verscheurt je fictieve droom, dat gezoek op Google. En wie in godsnaam gaat begrijpen dat de politieagente een Suri is met haar bloemrijke tollie? Voor lellebel heb je je best gedaan want je hebt naar oude scheldwoorden gezocht. En dat uitroste is zeker omdat Clint op paarden zat. Ik heb je wel een beetje in de gaten. ;) Er zit wel humor in je tekst, ik geef je een zeven min. ***Wens jullie een heerlijk schrijfjaar***
Hahaha... ik kom straks terug. Voor je eigen commentaar krijg je alvast een negen plus. +++Ook een heerlijk schrijfjaar gewenst+++

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, @Mili, wat pak je uit in dit nieuwe jaar. Het lijkt wel of je een fles champagne als schrijfelixer hebt genuttigd. Tollie ken ik nog uit mijn duistere, ondeugende verleden*). Een heerlijk woord dat de spreker typeert. Om toch nog wat te zeuren te hebben: de stemmen lijken te veel op elkaar. Vinnik dan. Dat duidt erop dat je niet vanuit het personage hebt geschreven. Lijkt me. Niet dat dat heel errug is, maar met onderscheidenlijke stemmen voelt het échter. Vinnik dan. Denk daarover maar eens na, @Mili. Of niet. ------ *) Om begrijpelijke redenen kan ik hierop verder niet ingaan, zelfs niet in 2016.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, De stemmen lijken inderdaad op elkaar. Desondanks heb ik lekker zitten lachen tijdens het lezen van jouw invulling van de opdracht. Eens een heel andere Mili maar toch wel weer een Mili. Mooie details: dollarbiljetten, boerende politieman, kijkt betrapt. Deze zorgen ervoor dat ik beelden krijg, waardoor het onwaarschijnlijke toch écht lijkt. Nou ja, bijna...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jemig, @Leonardo, mijn eerste schrijfdeceptie. Quelle horreur, op elkaar gelijkende stemmen. :( En ik dacht nog wel dat de politieman masculien is neergezet, de agente als een Suri en Clint eigentijds. Ik moet bekennen dat ik mij er een beetje makkelijk van heb afgemaakt. Ik zal het nooit meer doen. Promis, juré! - er hangt nu een briefje aan mijn computer: Mili, v/u het personage schrijven! - Dank je.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, mooi dat je hebt gelachen, dan is dit stemmengelijkende stukje niet voor niets geweest. ;) Dank je.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Een mooi verhaal. Een leuke chick heeft die hp, dat ze hem een Xperia geeft. Ik heb weleens begrepen dat de combinatie tussen MDMA en LSD geweldig is. En aangezien hij de telefoon toch al heeft... Overigens vind ik niet dat de stemmen op elkaar lijken. Popo blijft geweldig. Een razendsnel verhaal. Erg mooi.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Mag ik eerlijk zijn? Suri of niet, je agente komt me voor als een klein en kordaat vrouwspersoon en je hebt de dialogen pittig gehouden, en het tempo hoog. Alsof de popo tegen hun zin de eerste dag van het jaar aan het werk zijn. En daarbij ook nog eens agressief, als ze muilen willen dichtslaan...leuk jaarbegin  ;) Ik beeld me de stemmen wel in, zoals ze horen te zijn! Vind het best wel grappig verhaal! Succesvol schrijfs gewenst dit jaar!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, altijd eerlijk zijn, dat is een voorwaarde. Vroeg me ineens af of ik de Suri zou zijn. Fijn dat je stemmen onderscheidde en lol had. We gaan allebei op de succesvolle toer dit jaar. :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een flitsend stukje. :thumbsup: Zonder google kwam ik eruit! ;) Juist doordat de personages dezelfde stemmen hebben vulde ik in dat ze niet voor elkaar onder deden. Een soort gevecht in taal waarin ze elkaar versterken. De gemoederen in de kamer lopen duidelijk hoog op. Grappig want hoewel ze op dezelfde golflengte zitten qua taal communiceren ze niet met elkaar. Jouw #1 vind ik formidabel! :D Heb ik je al een liefdevol 2016 toegewenst? :{}

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, de meningen over de stemmen variëren, lees ik. Mooi, voor ieder wat wils. Grappig dat jij als chicklitqueen de meest ondeugende passage onberoerd heb gelaten. ;) Nee, dat heb je me nog niet gewenst, ik wil inderdaad bakken met liefde. Al het goede voor jou!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat jij als chicklitqueen de meest ondeugende passage onberoerd heb gelaten. ;)
Ik roer me nooit in goed geschreven, ondeugende en beeldende passages. Moet ik vrezen voor mijn titel? ;) Houdt de agente ook zo van kokosgeuren? :p

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, dank voor je lieve wensen. Las over je komende verhuizing en aan mij jou energie en kracht toe te wensen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, zoals altijd bij het lezen van jouw inzendingen zit ik enerzijds met een grote bewondering voor je schrijftalent en anderzijds snap ik weer een heleboel zaken niet. De chinese wezel begreep ik wel, maar wat is dat nu met die stemmen? Welke stemmen? Waar slaat dat op. Ik moest wel lachen om je eigen commentaar. Goede vondst! Ondanks...graag gelezen. :o (prachtig die "tollie in volle glorie!) :lol:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, ik moet om uw reactie lachen. Welke stemmen? Die van Clint, de politievrouw en de -man. Lezers hebben er diverse meningen over. Hoe ze overkomen. Heerlijk om te lezen dat u ondeugend bent/wordt.