Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

I Brink its gonna be a long long time 79B

‘Bedankt voor de koffie.’ Agent Spencer stond met de armen over elkaar in de hoek van de ruimte. Zijn collega Hill zat tegenover me. Hij had mijn smartphone in zijn hand. ‘Gisteren zei ik nog tegen mijn vrouw; wat een larie dat Star Trek, rare ruimte kwibussen, met hun vreemde walkie talkies. En nu heb ik er zelf één in mijn hand. De datum leest 1 januari 2025. Mag ik daaruit afleiden dat u… van de toekomst bent?’ Agent Spencer schoot in de lach. ‘Rustig Spencer, laat de knappe man praten.’ ‘Alles wat ik zal vertellen, zult u afschrijven als lariekoek, het heeft geen enkele zin om u uitleg te geven.’ Hill boog zich voorover en staarde me indringende aan. ‘We gaan nergens naar toe, praat.’ ‘Oké, ik ben inderdaad van de toekomst. Uit een tijdperk waar tijdreizen mogelijk is.’ ‘Belachelijk!’ kwam Spencer er weer tussen. ‘Spencer, nog één keer en je kunt de ruimte verlaten!’ Spencer werd vuurrood, maar wist zich in te houden. ‘Ja, baas.’ ‘Ga verder, schoonheid.’ Ik knikte. ‘Waar was ik? Oh ja, het tijdreizen. In 2025 weet de slimste mens op aarde, Professor Brink, het ruimte-tijdcontinuüm open te breken en heeft het mogelijk gemaakt om terug in de tijd te reizen. Om het reizen te realiseren heeft ze een bontjas ontwikkeld, gemaakt van otterhaar, uit onderzoek bleek dat hun haar een elektrische lading afgeeft en in de combinatie met een pot pindakaas met THT 22-05-2014, dat tijdreizen mogelijk word.’ Het werd stil in de ruimte, agent Hill’s mond stond wagenwijd open. ‘Waarom bent u dan naar deze tijd afgereisd?’ vroeg hij voorzichtig. ‘Drukt u maar eens op dat schermpje daar.’ Agent Hill tikte tegen het scherm en er kwamen twee balkjes op het scherm die een blokje heen hen weer vervoerden. ‘Wat is dit?’ ‘Wij noemen het Pong. Ik ben hierheen gestuurd om een videospel te ontwikkelen, want Professor Brink is er van overtuigd dat videospellen het beste is dat mensen ooit zal overkomen.’ Spencer kwam er bij staan en werd er helemaal warm van. ‘Het is net als voetbal, of tennis! Geniaal!’ ‘Juist, binnenkort zal de hele wereld dit spelen.’ Beide agenten waren laaiend enthousiast. ‘Ik vind dit een hele goede uitleg. Alleen snap ik één ding niet. Waarom noemde de verpleging in het ziekenhuis u, Clint Eastwood? We hebben er al één in Hollywood zitten. ‘Ik denk dat mijn Cowboylaarzen dat het beste kunnen uitleggen.’ Ik trok mijn laarzen uit en zette deze op de tafel. De linker laars begon te praten. ‘Dit is professor Brink. De man die u voor u ziet is een androïde die de gedaante aanneemt waar mensen op geilen. Ik had er in het begin wat moeite mee maar het went.’ ‘Dat lijkt me zeer plausibel, Spencer, kom we gaan verder met het inventariseren van de drugsvangst, groetjes.’

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Ongekend! Waarom niet gewoon in de tegenwoordige tijd? Een knallend uiteinde... voor morgenavond toegewenst! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte heer Otten, Naar aanleiding van uw verhaal het volgende. Het lijkt mij dat een schrijver van uw kaliber meer dan capabel is om de tekst nogmaals te herzien. Imperfecties zijn heel erg. Nee... niet de juiste toon. Best Richard, Hierbij ontvang je feedback op jouw verhaal. Het is een verdomde vaag verhaal. Die Brink lijkt me een gekke professor. Nee... Richard Otten, Je hebt een fantastisch verhaal geschreven. Met name het detail van de houdbaarheidsdatum van de pindakaas raakte me diep. Ik heb een traantje weggepinkt. En een jas van otterhaar? Mag ik dat omschrijven als briljant? Heb je ook weleens dat je iets leest en beseft dat het leven voor altijd anders is? Heftiger en intenser. Richard Otten, mag ik je tot in het diepste van mijn nieuwe zijn bedanken voor jouw verhaal? Dank je. Groetjes, Annemieke

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brink... Nee... Annemieke, Het zij zo... Opnieuw... Brinkiewinkie, Ergens in deze meesterlijke vertelling ligt een diepere boodschap. Hier zullen filosofen nog jaren over discuswerpen. Banaan. Veerboot, te veel introducties. Achteraf, Luister, De tafel, het bestaat. Sambal, Mikeracket tot het eind der tijden. Maar nu serieus... Graag gedaan, Groetjes, Tot dan, Dag, R.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Richard, Dank je voor jouw reactie. Uiteraard begreep ik de diepere betekenis van het verhaal meteen. Ik vind het ook een schande dat pantomimespelers en lichtschakelaars steeds meer worden benadeeld. Soms vraag je je af waar het heen moet met gevlekte eenhoorns. Maar dat is uiteraard een kwestie waar we niet binnen nu en drie secondes uit zullen zijn. Enfin... Nogmaals dank voor jouw prachtige verhaal

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ergens heb je de essentie weten vast te leggen. Al missen we nog 73% van het totaalbeeld. Je hebt de storm nog niet aangekaart. De blauwe Neushoorn die stijlbreuk maakt. Maar ja, niet iedereen zal binnen en paar seconden het mysterie van Sammy Davis Jr kunnen ontrafelen, het is helaas bijna, meestal, ongeveer, tot een zekere hoogte, onmogelijk. Dank dat je het probeert, het doet me wel wat :)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil toch even snel je stukje wat hoger op de leeslist plaatsen Richard! Ik vind je te gek om te lezen, je bent geweldig in dit soort schrijven, echt je ding :thumbsup: en de woorden vloeien moeiteloos uit je pen! Een pratende laars en een androïde... wat je pausibel noemt, alle gekheid op een stokje! Ik zeur niet graag : Alles dat ik zal vertellen... wat indringend... je hebt iets te snel getypt kwam Spencer weer ertussen ... weer tussen? (twijfel van mijn kant!) 'uit onderzoek bleek dat hun haar een elektrische lading afgeeft en in de combinatie met een pot pindakaas met THT 22-05-2014, dat tijdreizen mogelijk word.’ eventueel ...na 2014, wordt tijdreizen (mogelijk). (of nog ... en geeft in combinatie met pindakaas met THT toegang tot tijdreizen... je bent creatiever dan ik) twee balkjes vervoerdeN een blokje een linkse laars? eerder een linker! Ik kijk uit naar je volgende stukje! Nog veel inventief en opgewekt schrijven toegewenst!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, dank voor je fijne woorden en ik zie de opmerking van de mede schrijvers hier niet als zeurtjes, vind het juist prettig dat we elkaar open feedback kunnen geven :) Ik denk doordat ik als zesjarige al met Monty Python werd bestookt, dat dat een bepaalde afwijking heeft gecreëerd :P. @schijvenmaar, Ja! Toch?