Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 79 Proost!

Ingrid keek de zaal rond. Meer dan 120 aanwezigen. Op hun manier feestelijk gekleed. De jongste was twee jaar oud, de oudste honderd. Ze genoten allemaal van de heerlijke kerstmaaltijd. Er was voor iedereen wel wat van zijn of haar gading, van welke nationaliteit je ook was of welk geloof je ook aanhing. De feestzaal was prachtig aangekleed in roze met paars, ze had alles in één stijl gewild. Er was zelfs een roze kerstboom met glinsterende paarse ballen. Zachtjes voelde ze met haar vingers aan de gladde stof van haar roze jurk, de sleep had ze voor het gemak afgedaan. Maar ze wilde persé eenmaal de jurk dragen. Ze merkte hoe haar vader haar hand zocht en vond. Hij gaf er een kneepje in, alsof hij haar sterkte wenste. Ze trok haar hand terug. Ze voelde zich sterk, zeker na de magnum champagne die ze had gedronken voor het diner. Ze tinkelde met het zilveren mes tegen haar half lege wijnglas om de aandacht te vragen. Langzamerhand verstomde het veeltalige geroezemoes. Ruim 120 gezichten keken haar aan. ‘Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie aanwezigheid, dit doet mij veel. Nadat Hans mij heeft laten staan, bijna letterlijk voor het altaar, ben ik extra dankbaar dat jullie op een dergelijke korte termijn allemaal wilden komen.’ Het kostte haar moeite goed uit haar woorden te komen. Ingrid hief proostend het glas richting de 120 vluchtelingen uit het naastgelegen tentenkamp. Langzaam gleed ze van de stoel af onder de tafel, ladderzat.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Arme Ingrid, gedumpt worden door je verloofde wens je niemand toe. Ik vraag me af wat voor feest dit precies is? Is het een kerstfeest gegeven voor vluchtelingen, georganiseerd door de hoofdpersoon? Is het een "Fuck you Hans, ik heb jou niet nodig voor een knallende bruiloft"-feestje? Of een combinatie van beide? Ik houd ervan dat de hoofdpersoon zo dol is op de kleur roze. Roze jurk, roze boom, roze versieringen. Het is een eigenaardigheid dat kleur (pun intended) geeft aan je personage.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangezien de bruiloft op het laatste moment werd afgeblazen, bleef Ingrid met het diner zitten, wat al helemaal geregeld en betaald was. Dus vandaar dat de vluchtelingen werden uitgenodigd om dit gezellig met elkaar te nuttigen. En het nu dus een kerstmaal werd. Dit is dus (bijna) waargebeurd. Was afgelopen week op tv. Alleen ging het dan om daklozen en werd het geen kerstmaaltijd omdat het daar nog iets te vroeg voor was.