Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #79 - Stille nacht

Vrijdag 24 december Goede reis gehad, alleen bij aankomst in het hotel kregen we te horen dat er geen plaats meer voor ons was. Onzin natuurlijk. Ze wilden geen huilende baby in de eetzaal tijden het kerstdiner. Ik kan ze geen ongelijk geven ook. Maar ja, kunnen wij er iets aan doen dat de baby te vroeg werd geboren? Gelukkig heeft het hotel ook een paar losse appartementjes met een eigen keukentje. Omdat de winkels inmiddels dicht waren, gaven ze ons ook wat eten mee. Het leek dus allemaal nog goed te komen, maar toen M. de tafel dekte, werd er op de deur gebonsd. Er stonden drie verwarde mannen op de stoep, die zeiden dat ze op Facebook hadden gelezen van de baby en op kraambezoek kwamen. (Zucht, Marietje!!). Afijn, ze waren best aardig, ze hadden zelfs wat prullaria meegenomen, een geurkaars (dennen), een tube babyzalf en zo’n nep-gouden bedelarmbandje. Ik vroeg waar ze vandaan kwamen en toen wezen ze naar het oosten. Volgens mij waren ze niet helemaal jofel. Eentje zei dat het kind zo mooi was dat het nooit van mij kon zijn. Ha, ha, geestig (NOT). M. kreeg wel een kleur. Toch nog eens voorzichtig informeren. Maar ja, het eten was intussen koud geworden, dus het meeste konden we weggooien. Daarna nog even naar The Voice gekeken. Die baardaap die M. zo leuk vindt won. Johannes bleef zeuren over de naam van de baby. Plaagde hem door te zeggen dat we haar ‘je zus’ gingen noemen. Maar het wordt Christina. Ze loenst een beetje. ’s Nachts wakker geworden van een stel Duitse herders die op de etensresten waren afgekomen. Verder een stille nacht. Morgen baby C. aangeven.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verder een stille nacht :). Grappig verhaaltje waarin ik een aantal overeenkomsten zag met een ander verhaal dat ik ooit las. Ik weet het niet precies. Niets met kerst in ieder geval want er komt geen kerstman in voor.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zeer originele invulling! :nod: :thumbsup: De afgemeten zinnen geven een lekker leesritme weer: kortaf, ietwat ongeïnteresseerd. Ik vraag mezelf alleen af waar Johannes ineens vandaan komt. Typo: tijdens het kerstdiner Ik ben blij dat mijn Facebook naam anders luidt. :D

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoorde onlangs in een documentaire dat - in hele oude teksten, ouder dan de bijbel - Eva beschreven werd als de derde vrouw van Adam. Lilith was zijn eerste vrouw en de naam van de tweede is me ontschoten. De bijbel (of the torah, of de koran..), in welke versie of vertaling ook, is slechts één van de vele interpretaties van oude mythen en legenden. En ze blijven inspireren tot het schrijven van nieuwe invalshoeken en variaties. In dit gezinnetje is eerst een jongetje geboren, Johannes, die, toen hij zijn eerste stapjes zette Johannes de Loper werd genoemd, maar later, toen hij regelmatig stoned thuis kwam Johannes de Doper. Christina heeft in haar korte leven heel wat met hem te stellen gehad. Dank jullie voor het lezen en Maria, bedankt voor de correctie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, leuk verhaal uit het jaar 1 voor Chr. met het gemak van Facebook; haha. Je kunt het einde volgens mij vebeteren. "Je zus' komt een beetje raar uit de lucht vallen. Niet logisch om met zulk een naam op de proppen te komen. Ik stel voor om M. als eerste het voorstel te laten doen hem naar Christina te noemen, waarop J. verontwaardigd reageert met: 'ja, je zus (als wegwerpgebaar). Ik ken een Christina die loenst, dus mooi niet.' Waarop M. enthousiast reageert: 'Jezus-Maria, Jozef ... dat is'm. We noemen hem Jezus.'

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, wat een heerlijk verhaal. De moderne versie van... Wel met de opmerking van Dos eens. Met veel plezier en een lach gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, je tekst staat bol van ludieke spot en geestige verwijzingen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met ontzettend veel plezier gelezen heb. Niet één keer, meer keren. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In een woord GEWELDIG. Heerlijk verhaal Bart. vreselijk genoten, kan geen kerstdiner tegenop.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
https://bartswritesite.files.wordpress.com/2015/12/12377617_1698515517035075_8123112195741672760_o.jpg Mijn hond en ik wensen iedereen fijne feestdagen en veel inspiratie (en kluifjes) in 2016.