Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79- Het laatste scharrelei

Het laatste scharrelei Blote voeten foezelen over haar keukenzeil. Ze rukt de koelkast open. Een eitje staat eenzaam in de deur, met de laatste melk en bloem klopt ze beslag en giet het in de hete koekenpan. De Smiley-spatel lacht haar toe. Ze knuffelt zichzelf, drukt haar neus in zijn shirt en sluit haar ogen. In gedachten troetelen haar lippen weer zijn rug. Zijn huid smaakt zoutig. Ruikt aangebrand. ‘Shit!’ Ze zet het gas lager. De loeiende afzuigkap absorbeert de walm. Een zwarte koek verdwijnt in de prullenbak. Ze haalt diep adem. Goudgele boter kleurt bruin. Ze schenkt beslag in de pan, verspreidt het gelijkmatig en duwt de randen los. Bij het omdraaien slaat de pannenkoek dubbel. Als suikertante is ze toch kampioen bakken? ‘Wist je dat mijn shirt net te lang is?’ Slechts gekleed in zijn jeans, met zijn armen voor zijn borst, leunt hij grinnikend tegen de deurpost. Ze krijgt zin in iets heel anders maar richt zich weer op de pan. Haar impulsieve kerstontbijt-belofte maakt schuld. Hij kijkt over haar schouder mee, legt zijn handen op haar heupen en kust haar nek. Zijn handen schuiven naar haar billen. De pannenkoek glijdt op het bord. ‘Jij bent niet echt een keukenhulp.’ Ze spreidt nieuw beslag. Zijn handen dwalen over haar lichaam. Het sist in de pan. Ze leunt tegen hem aan. De pannenkoek bolt op. Haar maag trekt samen. Ze draait zich om. Onder haar lippen verbreedt zijn mond. Hij tilt haar in zijn armen. De rookmelder roept hen haar slaapkamer uit.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Fraaie titel! En ik kan het verhaal volgen :) al vind ik deze: 'Zijn handen dwalen onder zijn shirt.' lastig te plaatsen. Een moment eerder schuiven zijn handen nog naar haar billen De staccato zinnen voorafgaand aan de laatste vind ik heel sterk. Toch nog een zeurtje: 'het laatste melk' (?)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Fraaie titel! En ik kan het verhaal volgen :) al vind ik deze: 'Zijn handen dwalen onder zijn shirt.' lastig te plaatsen. Een moment eerder schuiven zijn handen nog naar haar billen De staccato zinnen voorafgaand aan de laatste vind ik heel sterk. Toch nog een zeurtje: 'het laatste melk' (?)
Dank je wel! :) Het laatste melk is idd fout: zo zeg ik het zelf altijd. :thumbsdown: Ze heeft zijn shirt aan maar ik begrijp de verwarring. Ik was teveel bezig met het inkorten van het te lange verhaal en ik heb zelfs nog een paar woordjes over. ;) Ik maak ervan: -Zijn handen dwalen over haar lichaam.- Dat moet duidelijker zijn, toch?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ja, is duidelijk. Je schreef: 'Ze heeft zijn shirt aan'. Dat had ik niet door, die info geeft deze passage iets extra's:
‘Wist je dat mijn shirt net te lang is?’ Slechts gekleed in zijn jeans, met zijn armen voor zijn borst, leunt hij grinnikend tegen de deurpost.
Mooi plaatje wel ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ja, is duidelijk. Je schreef: 'Ze heeft zijn shirt aan'. Dat had ik niet door, die info geeft deze passage iets extra's:
‘Wist je dat mijn shirt net te lang is?’ Slechts gekleed in zijn jeans, met zijn armen voor zijn borst, leunt hij grinnikend tegen de deurpost.
Mooi plaatje wel ;)
:) Met deze zin heb ik het al eerder duidelijk willen maken: [Ze knuffelt zichzelf, drukt haar neus in zijn shirt en sluit haar ogen.] Maar dat is misschien te kort door de bocht. ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar een ei toe leiden kan! :) Ik had het al eerder gelezen met de tekst ' zijn handen dwalen onder zijn shirt' Bij herlezing kon ik de link leggen naar 'Ze knuffelt zichzelf, drukt haar neus in zijn shirt en sluit haar ogen.' Hoewel ik niet denk dat dit kan : Weer troetelen haar lippen zijn rug. Zijn huid smaakt zoutig. Of heeft ze het T-shirt achterstevoren aan? Van ontbijt dus niet veel in huis gekomen, 1 pannenkoek in de vuilbak, de andere bleef in de pan. Hoeveel kan je bakken met slechts 1 ei? Je eerste zin zie ik wel helder voor me. En er zit wel tempo in je verhaal, soepel geschreven!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De titel is geweldig! Lekkere woordjes als foezelen en troetelen zetten mij in de oe- oe sfeer. Prettig kerststukje, licht sensueel, heerlijk smaakvol in een prettig sfeertje.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Mooie uitwerking van de schrijfopdracht! Leuke scharrel ook! :) Als het de laatste is, heeft ze de ware te pakken! Bij foezelen heb ik een andere beleving dan dat blote voeten het doen, maar het bekt wel lekker.
(...) met de laatste melk en bloem klopt ze beslag en giet het in de hete koekenpan. (...) Weer troetelen haar lippen zijn rug.
Hier zag ik niet hoe ze staan, ten opzichte van elkaar. Als je pannenkoeken bakt, sta je met het gezicht naar het vuur; hoe kun je dan iemands rug kussen? Dan draai je je om, of 'hij' is ertussen komen staan?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik had dezelfde reactie als @marlie. Met een restje melk, slechts één ei, scharrel of niet, kom je er niet. En als de eerste pannenkoek dan ook nog eens aanbrandt ... Ik sta er versteld van hoe jij toch (bijna) iedere keer een opdracht weet uit te werken in halfblote mannen, heupjeans, zilte huidoppervlakken, vrouwen die niet willen eten maar kussen (ze drinken weleens cocktails), zich losscheurende lippen ... Dan moet je toch wel heel professioneel in je schrijfgenre zijn. :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dezelfde dingen als de voorgangers vielen mij op. Die hoef ik dus niet te herhalen. Met het laatste beetje melk zit je altijd goed. Ooit eerder een pannenkoek gebakken? Dat hoeft ook eigenlijk niet als je liever naar bed gaat.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel ik niet denk dat dit kan : Weer troetelen haar lippen zijn rug. Zijn huid smaakt zoutig. Of heeft ze het T-shirt achterstevoren aan?
Ze sluit haar ogen en denkt terug. Het woordje -weer- moet aangeven dat ze dit eerder heeft meegemaakt. De geur van zijn shirt brengt de herinnering boven. Ik vrees toch iets meer woorden te moeten gebruiken. :nod: Bedankt voor je complimenten. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De titel is geweldig! Lekkere woordjes als foezelen en troetelen zetten mij in de oe- oe sfeer. Prettig kerststukje, licht sensueel, heerlijk smaakvol in een prettig sfeertje.
Ik geniet altijd zo van jouw eerlijke reacties. :D Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie uitwerking van de schrijfopdracht! Leuke scharrel ook! :) Als het de laatste is, heeft ze de ware te pakken! Bij foezelen heb ik een andere beleving dan dat blote voeten het doen, maar het bekt wel lekker.
(...) met de laatste melk en bloem klopt ze beslag en giet het in de hete koekenpan. (...) Weer troetelen haar lippen zijn rug.
Hier zag ik niet hoe ze staan, ten opzichte van elkaar. Als je pannenkoeken bakt, sta je met het gezicht naar het vuur; hoe kun je dan iemands rug kussen? Dan draai je je om, of 'hij' is ertussen komen staan?
Foezelen als friemelen. http://www.encyclo.nl/begrip/FOEZELEN Dit om de sfeer aan te geven: lichtvoetig loopt ze over het keukenzeil. ;) Bij het genoemde fragment is hij nog niet in beeld. Zie ook #11 : ze herinnert zich het moment dat ze zijn rug troetelt en proeft. Dank je wel voor je leuke reactie! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van ontbijt dus niet veel in huis gekomen, 1 pannenkoek in de vuilbak, de andere bleef in de pan. Hoeveel kan je bakken met slechts 1 ei?
@Marietje, ik had dezelfde reactie als @marlie. Met een restje melk, slechts één ei, scharrel of niet, kom je er niet. En als de eerste pannenkoek dan ook nog eens aanbrandt ...
Een eitje staat eenzaam in de deur, met de laatste melk en bloem klopt ze beslag en giet het in de hete koekenpan.
De laatste melk is in dit geval minstens nog een half pak. http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=9731 Hiermee kan men acht pannenkoeken bakken. Mijn HP is pas bij nummer 3. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sta er versteld van hoe jij toch (bijna) iedere keer een opdracht weet uit te werken in halfblote mannen, heupjeans, zilte huidoppervlakken, vrouwen die niet willen eten maar kussen (ze drinken weleens cocktails), zich losscheurende lippen ... Dan moet je toch wel heel professioneel in je schrijfgenre zijn. :)
Jij zet het zwart op wit. :D Ik doe er alles aan om mijn titel te behouden. ;) Hartelijk dank. :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dezelfde dingen als de voorgangers vielen mij op. Die hoef ik dus niet te herhalen. Met het laatste beetje melk zit je altijd goed. Ooit eerder een pannenkoek gebakken? Dat hoeft ook eigenlijk niet als je liever naar bed gaat.
Ik houd ook niet van herhalingen. Zie mijn #. :p Bij een goede pannenkoek draait alles om de juiste verhouding. Mijn Smiley-spatel lacht me ook toe bij andere bakkunsten. Bedankt voor je reactie. Ik ga nu slapen. :nod:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt toch ook geen pannenkoeken bakken als er een mooie man voorhanden is. Dat zou wel gek zijn. Ik had het gasfornuis gewoon uitgelaten. Men zegt dat ik goed ben in prioriteiten stellen trouwens. Ik vind het een aangenaam verhaal. Het is chicklit +. Maar ik moet het zeggen, ik kan er niets aan doen. Het woord foezelen vind ik verschrikkelijk. Vermoedelijk is dat persoonlijk. Maar ik raakte er volledig door uit het verhaal. Foezelen doet me denken aan bejaarden. Of dat terecht is? Ik weet het niet.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaaltje dat - voor mij - in een keer duidelijk was. @Annemieke: Is foezelen voor bejaarden? Er staat hier toch ook nergens hoe oud ze zijn. Ik zat aan vijftigers te denken. Jij?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaaltje dat - voor mij - in een keer duidelijk was. @Annemieke: Is foezelen voor bejaarden? Er staat hier toch ook nergens hoe oud ze zijn. Ik zat aan vijftigers te denken. Jij?
Veertigers met een voorliefde voor pannenkoeken, dacht ik. Foezelen betekent hier trouwens zoiets als seks hebben.