Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79 Brulée

Het gezelschap aan tafel oogde tevreden. Zijn schoonvader stak waarderend de duim omhoog. Vanuit de open keuken antwoordde Godfried met een saluerend gebaar dat ook zijn schoonmoeder niet ontging. Ze glimlachte. Het maakte dat hij haar vergaf dat ze bij binnenkomst smalende woorden had geuit over het enigszins verdorde, en volgens haar disproportioneel grote, kerststuk dat aan de kroonluchter boven de eettafel hing. Ze moest nu eenmaal altijd kritiek hebben, maar ze was lovend geweest over zijn zevengangen kerstdiner. Tot dusver. Eva lachte hem dankbaar toe. Hij schonk haar een kushand. Ze had gelijk gehad. Een intensieve, zes maanden durende, kookcursus leek genoeg om het verschil in stand te doen vervagen. Om het uit te wissen, zou hij zich van het voorjaar verdiepen in het impressionisme en de hele familie uitnodigen voor een weekendje Parijs met een bezoek aan het Musée d'Orsay als achteloos geplaatst accent. Nu restte nog het puntje op de i van de avond: de Crème brulée á la Godfried met Stroh Rum van tachtig procent. 'Wij spreken elkaar nog,' baste zijn schoonvader. Godfried knikte tegen de dreigende wijsvinger en kromp ineen toen de voordeur daarna met een alles overweldigende klap werd dichtgeslagen. Even later zag hij door het gebarsten glas hoe Eva hem een verwijtende blik toewierp vanaf de achterbank van de Mercedes die met gierende banden optrok. Vóór haar zat haar moeder. Hij dacht nog wat rook op te zien stijgen vanuit haar gedecimeerde haardos.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat geweldig, moet er zelf bij grijnzen }) Een lager percentage aan alcohol had schoonmama mss nog aanvaard, dan was haar haar niet zo kort geweest :lol:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, goed geschreven verhaal. Zonder het te omschrijven is heel duidelijk wat er is gebeurd. Haar wenkbrauwen en wimpers zullen ook wel naar de gallemiezen zijn gegaan. Ik zou een Bentley o.i.d. gekozen hebben. Een Mercedes is zo gewoontjes, zo alledaags, zo veelvoorkomend. Hier op het kampje rijden ze er allemaal in.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Op dit kampje niet. Bescheiden mensen, bescheiden auto's. In plaats van je dankbaar te zijn, nemen ze je zo'n heerlijk toetje kwalijk. Vreemde familie. Kan je schoonvader nog wel veilig achter het stuur zitten? Het zal je waarschijnlijk een zorg zijn. Jij hebt je best gedaan. Lekker verhaaltje.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Plof! Mooi knallend eind! Sfeer is duidelijk, namen zijn verwijzingen? Eva, Godfried.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de reacties. Ik hou het toch op een Mercedes, vanwege nouveau riches :) De namen zijn geen verwijzingen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, eens zette ik een kip in een oven in den vreemde die ontplofte - de oven, niet de kip - en had toen een zeer lege blik. Je verhaal kon mij dus niet anders dan bekoren. (er ontbreekt een dakje op brûlée en in de titel is het beter de tweede e weg te laten)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nogmaals dank voor de reacties. (Ik ben niet zo van de accenten en leestekens. Als proleet pur sang pluk ik de vruchten van internet. Dan gaat het wel eens mis :o )

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg sfeervol en grappig kerstverhaal. Toch vraag ik me af wát er nu precies mis ging. Zoals je het vertelt lijkt het hoge alcoholpercentage de oorzaak te zijn, maar Stroh rum van 80% wordt juist vanwege het percentage vaak gebruikt om te flamberen.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch verhaal, zag het helemaal voor me. Vind Eva wel een muts hoor. Doet je vriend zoveel moeite en volgt hij maanden een cursus om jouw familie tevreden te stellen en dan ga je hem een beetje verwijtend aankijken omdat hij jouw moeders haar in de fik heeft gestoken. Kan iedereen overkomen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fio en Bart, Dank voor de reacties. Ik snap de ophef ook niet. Het kan de beste overkomen, ook met Stroh Rum van 80%. Daarbij komt dat Eva het overdreven grote kerststuk, tegen de zin van Godfried, weken te vroeg had opgehangen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je.
Een mens kan maar beter zichzelf blijven ;)
Ik ken uitzonderingen op die regel. Ik noem een Patty Brard. (Onzin natuurlijk, want die ken ik niet. Misschien is ze in het echt wel leuk. Ik bedoel: wél leuk.) Laat ik het dan maar op mezelf houden: nog altijd voor verbetering vatbaar.