Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#78 Een snelle rit

Met twee vrienden zit Tom in zijn achtertuin te kletsen. ‘Hoe is het met je vriendin, Tom?’ vraagt een van hen. ‘Uitstekend. Morgen mag ze naar huis. Vanavond gelukkig voor de laatste keer op ziekenbezoek. Ik word er doodziek van om elke dag zo lang in de bus te zitten.’ Ineens glijdt hij van zijn stoel af en valt op de grond. Zijn lichaam begint te schudden en hij maait wild met zijn armen. Uit zijn mond loopt speeksel. Zijn vrienden schrikken zich wild. ‘Volgens mij heeft hij een epileptische aanval, Bert.’ ‘Ja, we moeten meteen een ambulance bellen.’ Twintig minuten later staat die voor de deur van het ziekenhuis. ‘Maak mij maar los,’ zegt Tom. ‘Het gaat goed met me.’ Als hij op zijn benen staat bedankt hij de broeders voor de lift. Met stevige stappen loopt hij het ziekenhuis in, een brede grijns op zijn gezicht. ‘Een stuk goedkoper dan een taxi en een stuk sneller dan de bus,’ mompelt hij tevreden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waardering. Je moet het maar voor je vriendin over hebben, zoveel speeksel in je mond verzamelen dat het er uit kan lopen... als dat geen ware liefde is...

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik had geen zin om over problemen te praten, hoewel ik terdege besef hoe erg het kan zijn.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weer zo,n handige oplossing.....wat je al niet met epilepsie kunt doen....de was, een snelle lift....ben benieuwd wat er nog volgt :)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongevaarlijk is dat niet. Weet je wel hoeveel ongelukken er gebeuren met ambulances met zwaailichten? En ik weet van een ambulancebroeder dat ze mannelijke epileptiepatiënten altijd in hun ballen knijpen om te testen of ze niet simuleren. Dus, zo gladjes als Tom vertelt, zal hij het niet hebben meegemaakt; de opschepper. Over die blauw gekneusde testikels hoor je hem niet.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mannelijke epileptiepatiënten altijd in hun ballen knijpen om te testen of ze niet simuleren.
Wat bruut, Dos, arme mannelijke patiënten, behalve hoogstwaarschijnlijk spierpijn tot en met en een kapotte tong, ook nog gekneusde testikels. Wat doen ze met de vrouwelijke?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een aantal jaar geleden las ik een nieuwsbericht waarin werd geschreven dat er een ambulance door de politie van de weg werd gehaald. De ambulance vervoerde een houtkachel met hoge snelheid, sirenes en zwaailichten over de autosnelweg. Dat vond ik een zeldzaam komisch bericht waaruit blijkt dat een ambulance gebruiken als taxi ook geen taboe hoeft te zijn. Een mooi praktisch verhaal.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mannelijke epileptiepatiënten altijd in hun ballen knijpen om te testen of ze niet simuleren.
Wat bruut, Dos, arme mannelijke patiënten, behalve hoogstwaarschijnlijk spierpijn tot en met en een kapotte tong, ook nog gekneusde testikels. Wat doen ze met de vrouwelijke?
Vrouwen simuleren dit niet. Zij worden met zorg en egards behandeld; zoals het hoort.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mannelijke epileptiepatiënten altijd in hun ballen knijpen om te testen of ze niet simuleren.
Wat bruut, Dos, arme mannelijke patiënten, behalve hoogstwaarschijnlijk spierpijn tot en met en een kapotte tong, ook nog gekneusde testikels. Wat doen ze met de vrouwelijke?
Vrouwen simuleren dit niet. Zij worden met zorg en egards behandeld; zoals het hoort.
Politiek correct antwoord, Dos, toch heb ik opeens meer waardering gekregen voor de mannelijke epileptische medemens. Dit neigt naar pure discriminatie. Hoe vaak zullen er ploerten zijn die op deze manier de ambulance misbruiken? En ik meende ergens gelezen te hebben, dat meer mannen dan vrouwen last te hebben van aanvallen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sommige mensen bedenken de slechtste dingen om ergens snel te komen. Zijn vrienden wisten dus ook niet dat ze moesten knijpen. Dat is ook niet het eerste waar je aan denkt. Uiteraard gingen ze er niet van uit dat hij simuleerde. Wie doet ook zoiets?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie niet sterk is moet slim zijn, denk ik als eerste. Bovendien, het is en Tja verhaal, je weet zelden waar het naar toe leidt. Daarom is het altijd fijn om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verzonnen, grappig, geslaagd! Ik heb zelf net ook een verhaal over een Tom geschreven. Niet dezelfde, da's wel duidelijk ;)