Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#77 Een alarmerende brief

De hagelstenen tikken zo hard tegen het raam dat het wel lijkt alsof ze naar binnen willen. Heerlijk weer om een boek te lezen. Ik pak er een uit de kast en nestel me op de bank. Opeens valt er een brief op mijn schoot. Vermoedelijk heeft Jim die als boekenlegger gebruikt. Onwillekeurig kijk ik wat erop staat. Ik verstrak en ga rechtop zitten. Het begint met liefste. Daaronder staat, vakantie op één van de Balearen, juni, drie weken, roodkanten bh, rode string, bikini, iPad, make-up, zonnen, genieten … ik kijk niet verder. Wat moet dit voorstellen? Heeft Jim een vriendin met wie hij op vakantie wil? Wat een geniepige vuilak. Ik heb hem altijd vertrouwd. De brief en het boek leg ik op de salontafel. Met mijn handen onder het hoofd gevouwen ga ik weer liggen. Elke dag sloof ik me uit om een heerlijke maaltijd te breiden. Jim is een echte smulpaap. Vanavond kan hij het vergeten. Eén voor één ga ik alle vrouwelijke vriendinnen en kennissen langs. Ze zijn allemaal getrouwd. Maar wat zegt dat? Opgewekt komt hij een uur later binnen. ‘Hallo schat, wat voor lekkers heb je vandaag klaargemaakt?’ ‘Je kunt kiezen tussen gebakken lucht en gekookte lucht.’ ‘Wat bedoel je?’ ‘Ik had geen zin om te koken.’ ‘Hé, daar zijn mijn notities,’ zegt hij verrast. ‘Waar heb je die gevonden?’ ‘Notities?’ ‘Ja, daar staan trefwoorden op voor mijn nieuwe roman.’ Zo nonchalant mogelijk zeg ik: ‘De brief viel uit het boek dat ik wilde lezen. Zal ik Chinees halen?’

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gebakken lucht of gekookte lucht. Erg goed gevonden Tja. Ik heb je verhaal met plezier gelezen. Heel herkenbaar die overhaaste conclusies die we soms trekken. Wel zou ik het logisch vinden dat ze wel eens vaker briefjes met aantekeningen van Jim vindt en dat ze dit briefje dan ook als zodanig zou hebben herkend.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke inzending, Tja. De eerste zin vind ik ongelooflijk mooi. De hagelstenen die binnen willen. Maar het hele verhaal is leuk en lekker vlot geschreven. :o

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, leuk verhaal. Goede opbouw, origineel, en goed einde, wat wil de mens nog meer. Gebakken lucht, een van de gevleugelde uitdrukkingen van mijn vader. Vond ik een extraatje.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, ik houd ervan dat je naast al die wuftigheid aan bh's in de Balearen ook een pistool vermeldt. Dit geeft diepgang aan inslaande kogels. Tenminste, dat hoop ik. ;) Je zorgt altijd voor verstrooiing. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Ik zou "pistool " weglaten. Het maakt de reactie erna ongeloofwaardig. Je gaat je zorgen maken over het pistool niet over de mogelijke vriendin. Ook zou ik "prima" aan het eind weglaten. Dat eindigt prettiger. Mooie invulling van de opdracht. Met veel plezier gelezen. Gebakken lucht en gekookte lucht vind ik schitterend :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Opdracht uitgevoerd. Ik aarzelde ook over 'Prima'. Je hebt gelijk dat ik het woord pistool beter weg kan laten.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat eeuwige wantrouwen. Onhandig iets, dat is het. Hp kan weer rustig naar het aanrecht. Of toch niet? Wantrouwen. Bah. Mooi verhaal, Tja.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het was ook de eerste keer dat ze wantrouwig was. Nee, als ze nog met koken moet beginnen wordt het wel heel laat. Bovendien is ze dol op Chinees. Gewoon zichzelf even verwennen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Opdracht uitgevoerd. Ik aarzelde ook over 'Prima'. Je hebt gelijk dat ik het woord pistool beter weg kan laten.
Haha, "opdracht ", ik zou niet durven ;) maar ik vind het nu wel mooier.

Rol

  • Anoniem
Hallo Tja, Weer een originele invulling van de opdracht met dit keer een lijstje met notities. Zo snel als de aanname in het hoofd van de HP ontstaat, zo snel laat ze het ook weer los als het anders blijkt te zijn. Leuke wending. "Met mijn handen onder het hoofd gevouwen ga ik weer liggen." Met deze houding wek je indruk dat de HP het onderwerp eens even lekker gaat overdenken en niet het beeld van een vrouw die boos is op die geniepige vuilak... Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal, van gekookte bananen en gebakken notities, of nou ja, zoiets dan. (mag ik de notities lenen?)