Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#77 zure ochtend

Ik sta in de tram op weg naar mijn werk. Een hand om de plakkerige stang boven mijn hoofd terwijl mijn voeten een dansje maken op het ritme van de bochten. Langzaam trekt het bloed uit mijn gezicht weg terwijl een druppel koud zweet onder mijn muts vandaan rolt. O waarom wilde ik dit zo graag. Pffffffffff, ik puf een kleffe golf misselijkheid weg. Met mijn vrije hand trek ik de prikkende muts van mijn hoofd. Focus, naar buiten kijken. Ik sper mijn ogen open en probeer mijn blik te fixeren op een punt ver voor mij maar de ramen zijn beslagen. Die man achter me heeft gisteren knoflook gegeten en staat maar in mijn nek te hijgen. Ik voel mijn mond vol speeksel lopen. Zijn imposante buik duwt in mijn rug, nog even dan kan ik dat ook. Mijn god ik moet nu naar buiten, waar is de deur. Ik klauw met een hand om me heen op zoek naar houvast op weg naar buiten, de andere houd ik voor mijn mond. ‘Au’, een meisje met angstaanjagende eyeliner kijkt me verontwaardigd aan. Sorry, probeer ik met mijn ogen te zeggen, mijn lippen stijf op elkaar. Het verdere traject leg ik af zonder tenen te pletten en mensen vast te grijpen. De deur zwaait open, ik laat me naar buiten vallen terwijl ik de trap onderkots. ‘Getver’. ‘He moet dat nou’. ‘Jezus man’. ‘Goor’. Gelukkig klappen de deuren weer dicht en wordt het verdere commentaar me bespaard. ‘He gaat het?’ Het is Kris, thank god, hij pakt me vast en trek me mee het perron af. ‘Ik ben zwanger’, Ik klap dubbel en kots op zijn schoenen. ‘Liefje wat geweldig’, hij kust me op mijn zure mond.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han73, je hoeft niet aan het einde te zeggen dat hp zwanger is. Je hebt het daarboven al laten begrijpen. Kijk maar: [Zijn imposante buik duwt in mijn rug, nog even dan kan ik dat ook.] [Langzaam trekt het bloed uit mijn gezicht weg terwijl een druppel koud zweet onder mijn muts vandaan rolt.]. Hoe weet je dat van het bloed? Dat zie je toch niet in de beslagen ruiten? Die druppel kan je voelen. Wie is die Kris, de zure-mond-kusser? Het zal haar vent toch niet zijn, die weet toch al lang dat hp sinds geruime tijd in verwachting is? Voor de rest sprankelt je tekst. ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik denk dat je het kunt voelen dat het bloed uit je gezicht wegtrekt...vaak in combinatie met koud zweet.... die kris, de zure mond kusser weet het nog niet....ze is net zwanger, (je kan misselijk worden vanaf het moment dat je zwanger wordt, vaak verdwijnt het tegen je 3 maanden zwanger bent)....ze moest het nog vertellen :) ja die laatste zin, dat ze verteld dat ze zwanger is, is wat info betreft niet nodig...maar ik had hem nodig om het verhaaltje af te ronden ;) merrie voor het lezen

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Han, ik voel met HP mee. Je hebt het beeldend geschreven. Ik zou er bijna zelf misselijk van worden ;) Kris is een man naar mijn hart, als hij je met ondergekotste schoenen nog geweldig vindt. (alvast een voorproefje op kleine kinderen)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hahahah inderdaad. zo heb ik zelf nog een paar laarzen waar een uitgebeten vlek inzit van mijn zoontje die reflux had :-D

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik me met name kan herinneren van mijn zwangerschappen, is dat reizen met openbaar vervoer een verschrikking was. Met name omdat ik alles ineens smerig vond. Dat gevoel van jouw Hp is herkenbaar. Ik vind dit realistisch geschreven. Mooi.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Ik sta in de tram op weg naar mijn werk. Een hand om de plakkerige stang boven mijn hoofd terwijl mijn voeten een dansje maken op het ritme van de bochten.] Sublieme tweede zin: die zou ik naar voren trekken en de eerste zin erin verwerken. Sugg: Met een hand om de plakkerige stang boven mijn hoofd maken mijn voeten een dansje op het ritme van de bochten , in de tram op weg naar mijn werk. Maar waarom naar haar werk en niet naar huis waar Kris wacht? Anders komt het mij vreemd over waarom hij ineens opduikt. De eyeliner zin vind ik ook fantastisch! :thumbsup: Ik wil het een smakelijk verhaal noemen. ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heeft ze hem geen briefje overhandigd waarop stond dat ze zwanger was? Zou ik wel leuk hebben gevonden. Best een lieve man.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
he marietje.....goeie om de tweede zin naar voren te halen bedankt :) tja waarom omweg naar haar werk ipv naar huis....ik dacht aan ochtendmisselijkheid. waarom Kris dat plots staat...ja groot mysterie...wat is eraan vooraf gegaan? heeft ze heen briefje achtergelaten? heeft hij gezien dat ze afspraak met de dokter of gynecoloog heeft? vermoed hij iets.....? allemaal vragen waarop ik het antwoord nog niet weet.... haha. fijn dat jullie meegelezen hebben x

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werd alvast zelf een beetje onpasselijk van je beschrijving, han73, dus dat heb je in elk geval goed gedaan :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, `Ik ben zwanger`, dat is nog eens een boodschap om mee thuis te komen ;) . Je hebt een leuke, vlotte, moderne manier van schrijven. Ik hou er wel van en ik heb dit weer met plezier gelezen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Han 73, Ik betrapte mezelf erop dat ik bij de de kus op de zure mond heel vies keek. Jakkes... Heel beeldend beschreven, ik zie het voor me. 'Pffffffffff, ik puf een kleffe golf misselijkheid weg.' Leuke zin; iemand die zelf ooit zwanger is geweest weet mede door het puffen hier al dat ze zwanger is. Her en der een cliché: - bloed uit mijn gezicht - een druppel koud zweet - in mijn nek te hijgen Gezien de originaliteit van de rest van je tekst valt dit extra op. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank je Corry voor je opbouwende feedback...moeilijk soms die clichés om ze te omzeilen. Ik ga er nog meer op letten :) Wilhelmina , bedankt voor je compliment :)