Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#75 Koffieautomaat

Zo het grootboek is bijgewerkt, ik vind dat ik wel een kopje koffie verdiend heb. Gadver, daar staat net Jan-Maarten van Marketing & Communicatie bij de koffieautomaat. Laat zich het liefst JM noemen, aansteller. Zal ik teruglopen en straks terugkomen? Hij heeft me al gezien. Nou ja, vooruit. “Dag Jan-Maarten.” “Goedemorgen David. Fijn weekend gehad?” “Jawel hoor.” Nu moet ik natuurlijk ook vragen hoe zijn weekend is geweest. Helemaal geen zin in. Let op, hij heeft natuurlijk weer iets heel spannends gedaan. Gewoon boodschappen doen, zoals ik met Judith in de draagzak en Jelle trekkend aan mijn arm door de overvolle Jumbo op zaterdag is er voor hem niet bij. Nee, hij zal wel weer een of andere survivaltocht in de Ardenne hebben gedaan. Of heel ontspannen in een kleermakerszit aan een Oosterse meditatie hebben deelgenomen, geheel gehuld in macrobiotisch verantwoorde wierooknevel. Vorige week nog. Was hij met zijn moeder parachute gaan springen op Texel. Want niet alleen Jan-Maarten is hip. Nee, heel zijn familie is hip. Hippe kinderen, hippe ouders, hippe hond. Zelfs zijn goudvissen zwemmen hip door een vissenkom van een ongetwijfeld zeer bekende Scandinavische designer. Ik ben benieuwd wat het dit weekend weer is geweest. “En hoe was jouw weekend?” “Niet zo fijn. Mijn moeder is zaterdag overleden.”

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mark, Het gras blijkt toch niet altijd groener te zijn aan de andere kant van de heuvel :) . Ik heb er geen "boos oog" gevoel bij maar ik vind het wel een fijn verhaal. Misschien voor "aansteller" nog "de" zetten?

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Fijne tekst. Bij de goudvissen vliegt ie wel uit de bocht :D om precies te zijn, bij:
een ongetwijfeld zeer bekende Scandinavische designer
Maar verder: erg leuke tirade. In dit geval kun je aan de alinea's al zien dat de tekst heel abrupt gaat eindigen, waardoor ik al wel snel iets van de clou aan voelde komen. O ja:
Ik ben benieuwd wat het dit weekend weer is geweest.
Daar is deze hp toch juist niet benieuwd naar?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk bedacht. Mooi einde. Nou ja, mooi? Ardenne - Ardennen. Dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Vorige week was hij nog met zijn moeder ... (vind ik mooier) Ik ben benieuwd - Toch ben ik benieuwd wat hij het afgelopen weekend heeft gedaan. Dit klinkt volgens mij logischer omdat hij er eigenlijk niet in geïnteresseerd is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mark, het hip-hip-hip-gedoe is hilarisch en deze is mijn favoriet: [macrobiotisch verantwoorde wierooknevel.]