Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#75, Zwangerschapsangsten

'Zonder burka kan ik echt niet naar buiten, hoor.' 'De oplossing is heel eenvoudig, gewoon de andere kant opkijken. Dan zie je het niet, dan merk je er niets van.' Maria probeerde de zwangere vrouw gerust te stellen. 'Dat is toch je reinste flauwekul? Een gevalletje kop in het zand steken, wat je niet ziet, is er ook niet.' Schichtig blikte zij om zich heen, de glimmende materie vol twijfel in haar hand.. 'Het werkt hoor!' Maria legde zoveel overtuiging in haar woorden, dat iedere onnozele hals het direct zou geloven, maar de zwangere vrouw tuinde er niet in. 'Daar geloof ik geen ene biet van. Wanneer iemand het boze oog op je richt, kan je er de donder opzeggen dat ongeluk over je heen stort. Daar is geen ontkomen aan.' Kon ze er maar zo'n rotsvast vertrouwen in hebben, dan zou ze tenminste met een gerust hart kunnen slapen en ontspannen haar bevalling tegemoet zien. 'Ja,' verzuchtte Maria: 'Daar zit hem nu net de kneep, dat lastige ongeloof van je. Dan zit er inderdaad niets anders op, dan protectiereflectie.' De zwangere vrouw hees zich in de positieburka van aluminiumfolie, en ging met een gerust hart de straat op.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hum. Ik heb dit op mij afgeroepen. Een verloskundige die op een zeer creatieve manier omgaat met een zwangere vrouw met een religieus probleem. Je moet er maar op komen... Humor zit vaak op het randje.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt er weer een bijzonder verhaal van gemaakt, Dana. Waar kun je positieburka's in aluminiumfolie kopen? Of krijg je die gratis?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hum. Ik heb dit op mij afgeroepen. Een verloskundige die op een zeer creatieve manier omgaat met een zwangere vrouw met een religieus probleem. Je moet er maar op komen... Humor zit vaak op het randje.
Het is volgens mij, over mij afgeroepen, ik hoop niet dat ik over de schreef ga, maar precies op het randje blijf balanceren, Odile

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, er bestaan ook aluhoedjes. Draagt m.i. een stuk lichter. ;)
Bedankt voor de tip, Mili, ik moet nog veel leren, dat blijkt wel

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt er weer een bijzonder verhaal van gemaakt, Dana. Waar kun je positieburka's in aluminiumfolie kopen? Of krijg je die gratis?
Ik vermoed dat het een creatieve geest is geweest die achter dit ontwerp staat, Tja, haute couture of zoiets dergelijks, best prijzig, Maar voor een rustige gerustgestelde zwangere dame, is niets te duur

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe creatief kan je worden met dit gegeven, nou, dat bewijs jij wel,Dana! Prachtig!
Wat een bijzonder compliment, en dat terwijl deze dag al zo leuk begon, het kan niet op, dank je wel, Maddbrug

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzonder welbespraakte vrouw in burka. Oer-Hollandse uitdrukkingen gebruiken en niks aannemen van een ander. Het alu hoedje doet de deur dicht. Graag gelezen. de zwangere vrouw gerust te stellen Achter 'stellen' hoort nog een puntje.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het alu hoedje doet de deur dicht. Graag gelezen. de zwangere vrouw gerust te stellen Achter 'stellen' hoort nog een puntje.
Het alu hoedje was trouwens niet in het verhaal zelf ter sprake gekomen, Mili gaf het als tip, dat het veel makkelijker te dragen zou zijn. Het puntje is toegevoegd, dank voor je oplettendheid