Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #75: Krankzinnige Carmelita

‘Hoe durft ze hier zo parmantig te verschijnen, die sloerie die het leven van mijn lieve Pablo probeert te verwoesten!’ gromde oma Carmelita. Lisa ging staan, streek haar rode jurk glad, en stapte beheerst op oma Terreur af. De rest van de familie volgde haar heupwiegende stappen ademloos, in vervoering door Lisa’s voluptueuze billen. Oma Carmelita plantte haar wandelstok in het grind, rechtte haar rug en strekte haar kin net zo hoog tot ze op Lisa neer kon kijken. Alle zuurstof werd in één gezamenlijke snik uit de lucht gezogen. ‘Goedemiddag oma, wat fijn u weer te zien’ ‘Waar is mijn kleinzoon’, knarste ze van tussen haar tanden. ‘ Pablo? Die parkeert even de auto’ ‘ Jij… jij…’, oma Carmelita’s stem ging nu in crescendo, ‘jij valse... jij geniepige … feeks!’ spuugde ze. Haar knokige wijsvinger schoot de lucht in en iedereen veerde recht. Plots ging de ruimte gonzen. ‘Tante!’ ‘Oma!’ Pablo’s moeder sprong tussen hen in. ‘Moeder! Doet u toch rustig, denk om uw hart’ Maar Carmelita was niet te stopppen, haar wandelstok trilde onder haar venijn. ‘Ik ken jouw soort wel, ay, in mijn Cuba zijn er genoeg! Achterbakse heksen die misbruik maken van de pure harten van jongens als mijn Pablo…Maar ik zie wel wat je doet!’ Dat gebaar weer. ‘Ik heb je trucjes door’, en ze kneep haar ogen tot een kier, terwijl haar wijs- en middenvinger Lisa’s ogen sidderend naderden. ‘Ik ZIE je en je spelletje is bij-na uit’ bitste ze zo dicht bij Lisa’s gezicht, dat Lisa spetters spuug op haar wang voelde landen. ‘Hey! Wat heb ik gemist?’, prikte Pablo opgewekt door het gedonder heen. Oma knalde haar stok tegen Lisa’s scheen. ‘Pablito! Daar ben je dan! Geef oma Carmelita een zoen’ Lisa ademde diep in en blies haar laatste restje geduld uit.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maaike-Lisa. Ik vind 'm erg leuk. Pas wel op dat je het er niet te dik bovenop legt. 'Oma Terreur' is bijv. misschien iets too much. Het zinnetje met de zuurstofsnik begreep ik niet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maaike_Lisa, een spetterend stuk hoewel het voor mij iets te veel van het goede is. Ik vermoed dat het zit in de werkwoorden die je gebruikt na dialoogzinnen. Gromde, spuugde, bitste, prikte ... Je maakt het voor je lezer uit. Ik wil het er zelf uit kunnen opmaken. Tot een volgende keer.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
punt achter zien. Ook achter auto, hart en zoen. kleinzoon?' ik zou het aanhalingsteken acht de komma plaatsen uit,' bitste ze ... gemist?' komma weg. Leuk verhaal. Wat zijn we slecht, hè?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maaike, ik zou het nog wat zangeriger maken zoals een Latijns-Amerikaanse dans. Zet Salsa op of Meringue en probeer bloemrijk te schrijven. Lees anders Gabriel Marquez en herschrijf.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maaike, Ik ben het met de voorgaande opmerkingen eens. De laatste zin vind ik mooi gevonden. Ik ben benieuwd wat daarna volgt... :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt voor jullie feedback, kan ik zeker wat mee! Ik heb totnogtoe vooral verhalen geschreven in het Engels, waarbij 'sprekende' werkwoorden eigenlijk gestimuleerd worden... Ik probeer volgende keer wat gematigder te zijn :)