Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#75 niet goed

Heeft iedereen dat? Een stem in je hoofd die zegt wat je wel en niet mag doen. Vooral dat niet is dominant. Zo deelde hij me vanmorgen fijntjes mee dat ik er echt niet uitzie in die broek. Ik word er zo moe van om er steeds maar tegenin te gaan dat ik op mijn zwakkere momenten toegeef en me gewonnen op de bank smijt. Soms komt de stem uit de mond van mijn schoonmoeder. Ik verdenk haar ervan onder een hoedje te spelen met dat wat in mijn hoofd huist. Een complot zoals je wil. Als ik dan toch iets buitengewoon goed heb gedaan dan is het stom toeval. Waarna ik met een vies gevoel mijn niet verdiende applaus in ontvangst neem. Natuurlijk heb ik geprobeerd om de stem de mond te snoeren. Met een goeie slok op wordt hij milder, zachter, bijna aardig om dan de volgende dag des te venijniger uit de hoek te komen. Chemische aanvallen met pillen van zwak tot het zware kaliber, ach allemaal verloren moeite. Toch zou ik hem missen als hij echt zou verdwijnen. Ik ben nooit alleen. Soms zijn we zelfs eensgezind en richten we al onze boosaardigheid op een toevallige voorbijganger. In stilte dat wel. Zolang mijn oren geen boxen worden blijft iedereen bespaard van de dialoog in mijn hoofd. Gelukkig maar. Het is niet al te proper wat zich daar afspeelt. Ik glimlach en loop door, niemand die het weet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han, je moet echt niet 'ik wordt' met een t schrijven, gewoon nooit meer doen. ;) Voor mij heb je vloeiender geschreven dan je eerder deed. Het was ook aangenaam te lezen. Keep on going the good work.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, whaaaaaaa word plus t oke ben me aan het schamen nu :) Ja ik begrijp wat je bedoeld met , je hebt al vloeiender geschreven. Ik ben nu teveel aan het denken geweest waar ik allemaal op moet letten (alle tips en adviezen die ik al gekregen heb) en blijkbaar remt me dat heel erg af.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, ik heb je met plezier gelezen maar ik kijk er naar uit dat je ook iets valser durft te zijn. Een 'boos oog' dat zich bezig houdt met de vraag of een broek al dan niet goed staat, is wat aan de brave kant - naar mijn smaak. Taalzeurtje: mensen blijven gespaard van/voor iets, of het blijft hen bespaard.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bartsnel....het vals oog richt zich naar de ik persoon, naar haarzelf dus. al heeft ze soms ook geluk en spant ze samen met het oog naar buiten toe. had je dat door? maar op jou vraag ga ik zodra de kans (opdracht) zich ervoor leent eens ongenuanceerd vals uit de hoek komen :)

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een geslaagde tekst, Han. In dit geval was het misschien wel leuk geweest om die stem in je hoofd een paar keer letterlijk te citeren: 'Meen je dat nou, die broek?'
Toch zou ik hem missen als hij echt zou verdwijnen. Ik ben nooit alleen. Soms zijn we zelfs eensgezind en richten we al onze boosaardigheid op een toevallige voorbijganger.
Ik zou hier een alinea van maken. Die eerste zin hoort echt bij de volgende twee, en niet bij de vorige alinea.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig stukje, heel aangenaam om te lezen, tikje humor erin verweven Lang leve de complotsmedende schoonmoeders

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, "Zolang mijn oren geen boxen worden" vind ik erg leuk gevonden. Ik zag het al helemaal voor me. :) Ik ben het met Mili eens, dat je dit vloeiender hebt geschreven. Een opvallende verbetering in je laatste twee verhalen gezien!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dana, odile, Willemijn, bedankt voor jullie positieve, hart onder de riem , keep me going woorden :) Willemina door jou reactie zie ik dat ik mili verkeerd begrepen had. Ik dacht dat ze schreef je hebt al vloeiender geschreven. Toen ik het schreef voelde het juist niet vloeiend. Ik was niet tevreden maar het toch gepost met we zien wel wat het word idee. Tot lees

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Han, een stemmetje in je hoofd, ik herken het. De tekst is leuk om te lezen, de ondertoon geeft de boodschap door, mooi gedaan!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelfs tot hier word je achtervolgd door een stem die je zegt wat je wel en niet mag doen. Zo bont heb je het gemaakt met dit verhaal. Toch had je er iets meer vuurwerk in mogen brengen, door bijvoorbeeld enkele onpropere gedachten te spuien. Niet te bang zijn, wij kunnen tegen een stootje. Maar toch een leuk verhaal.