Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#75 Het boze oog.

Ze oogt lief. Ze praat met hem. Ze lacht. Haar lichte gevoelens. Haar vriend, een kus. Ze proost, een slok wijn. Ze luistert. Ze kijkt naar buiten Op vrijdagavond. Door het raam. Door het raam. Hij kijkt naar binnen. Hij oogt boos. Hij is vastberaden. Hij schiet. Zijn donkere gedachten. Zijn gerichte schoten. Hij doodt. Op 13 november 2015 In Parijs. ,

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, kunnen we jouw tekst een oxymoron noemen gevat in twee strofen van ieder tien regels, tel ik? Ik lees je gebruikelijke kunnen, met kleine woordjes en zinnetjes een universum openbreken. Deze stijl weet jij als een van de weinigen te hanteren. Ik kan er jaloers op zijn, zo veelzeggend ben je.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het sterke contrast beweegt iets in mij, zoals alleen jij dat kunt. Het is het vermogen om de juiste eenvoud te vinden in een situatie. Een goede keuze van woorden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mili. Ik heb een verstilling proberen te schrijven en uitersten, positief, negatief. Het raam heeft de functie waardoor de visie binnenkomt, mooie woorden, fijn om te lezen wat je schrijft.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Han, brandend actueel, heb je goed verwoord. Dank je. Tja, dat was mijn intentie. Dank je. Dana, wat een mooi compliment. Dank je. Odile, als ik mij in het onderwerp verdiep, en het raakt mij, kan ik komen tot deze eenvoud, als het ware is het een diepe emotie die ik tracht weer te geven. Dank je voor de inspirerende opdracht.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boze oog kan in al onze personages voorkomen, in min of meerder mate. Is een kritisch oog een boos oog? Misschien kun je een beter boos oog hebben als het kritisch is en mild tegelijkertijd. In feite ligt het dichtbij perspectief en premisse.