Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 75 Quantensprong

De quantensprong

Mijn leven heb ik te danken aan Dos Wijnhof en zijn vrouw. Dos werkte van 1985 tot 1994 in Artis op de afdeling mensapen. Ik werd er als halve wees geboren en mijn overlevingskansen waren gering. Dos en zijn vrouw hebben zich toen liefdevol over mij ontfermd; ze noemden mij Bonoïto en ik deelde de moedermelk met hun pas geboren zoon Fred. Nu, vijfentwintig jaar later, heers ik, hoog in de oerwouden van Congo, over dier- en mensenrijk. Hoe dat mogelijk is? Teleportatie is het sleutelwoord. Heel in het kort ligt er de volgende verklaring aan ten grondslag. Het hele universum, ook wij dieren en mensen dus, is opgebouwd uit grove materie, die te herleiden is tot moleculen, atomen en nog kleinere, elementaire deeltjes, de quanten. Van deze deeltjes is bekend dat ze op twee plaatsen tegelijk kunnen zijn, een zgn. superpositie, en over onmetelijke afstanden met elkaar kunnen communiceren. Als het ene deeltje een verandering ondergaat, verandert gelijktijdig het andere deeltje in gelijke mate. Van deze eigenschappen maak ik gebruik, omdat het mij gegeven is daar een uitzonderlijk talent voor te hebben. Alle levende wezens beschikken over die mogelijkheid, omdat ze gelijksoortige elementaire fragmenten met elkaar delen. Wij zijn er ons nauwelijks van bewust. Door mijn denkvermogen veranderen er quanten in mijn brein, die ik instantaan teleporteer in het brein van mijn ‘mensbroer’ Fred, die momenteel op te TU Delft werkt aan de ontwikkeling van een quantumcomputer, die gebaseerd is op bovengenoemde eigenschappen, nl. teleportatie en superpositie. Ik voed Fred, zoals wij vroeger gevoed werden door dezelfde moedermelk. Met dit verhaal teleporteer ik tevens de gedachte dat Dos Wijnhof een arrogante fantast is, die niet serieus genomen mag worden. Als je dat nu denkt, ben ook jij gevoelig voor mijn gedachten en is het raadzaam voortaan op je hoede te zijn, want wat ik naar Delft teleporteer tot nut van ons allen, kan ik ook misbruiken. Bonoïto.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik moest ook ontzettend lachen. Dat heb ik niet hardop gedaan, omdat ik bang ben dat je me dan kunt horen. Ik hoop dat je me negeert.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, Wanneer ik uitgelachen ben, kom ik hier op terug. Dat kan even duren. :D
Willemina, ik zie je graag terug als je uitgelachen bent. Neem de tijd.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest ook ontzettend lachen. Dat heb ik niet hardop gedaan, omdat ik bang ben dat je me dan kunt horen. Ik hoop dat je me negeert.
Tja, voor mij hoef je niet bang te zijn. Het is die aap Bonoïta waarvoor je op je hoede moet zijn. Hij vangt vele signalen telepathisch op en als hem iets niet zint, kan hij uit zijn slof schieten. Ik zal hem laten weten dat je herstellende bent en jou moet ontzien. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. 'Arrogante fantast', inderdaad :) Wat ben je toch een rare quant. Ik denk dat we dit maar postmoderne ego-SF moeten noemen. Leuk stuk, dos.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, Wat kan ik hier nu over schrijven, behalve dan dat het goed bedacht (of waar) is :) . Ik heb er van genoten. Gewoon te gek. Instantaan heb ik instantaan toegevoegd aan mijn woordenschat.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Duivelse @Dos, toen ik Bonoïto las, zag ik coïtus staan en dat duurde even. Waarom schrijf je namelijk niet voluit? Je verhaal heeft AIVD-gehalte en ook moest ik aan de 'gedachtenpolitie' denken. Je laatste alinea is subliem te noemen. Kan ik trouwens mee naar de Congo? Zeg niet nee.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn boze oog is volledig in de war, en nu weet ik wie de schuld heeft, een aap die moedermelk dronk en zijn menselijke drinkgenoot. Zoveel freudiaanse kolder heb ik vandaag nog niet gelezen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent een geweldige vent, Dos. Dank je wel.
Nog niet getroffen door zijn boze oog? Fijn, dan heeft hij goed naar me geluisterd.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. 'Arrogante fantast', inderdaad :) Wat ben je toch een rare quant. Ik denk dat we dit maar postmoderne ego-SF moeten noemen. Leuk stuk, dos.
Dat ‘Arrogante fantast’, inderdaad :) ’ had je niet moeten schrijven, Ostinato. Ook nog eens voorafgegaan door een laconiek haha. Heeft Bonoïto je al weten te vinden? Wees op je hoede. Veiligheidsrisico substantieel, zou ik zeggen. Stuur hem een tros bananen, daar is hij gevoelig voor. Toch dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, Wat kan ik hier nu over schrijven, behalve dan dat het goed bedacht (of waar) is :) . Ik heb er van genoten. Gewoon te gek. Instantaan heb ik instantaan toegevoegd aan mijn woordenschat.
Jij bent verstandig, Willemina, je blijft een beetje op de vlakte en loopt hier geen enkel risico. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Duivelse @Dos, toen ik Bonoïto las, zag ik coïtus staan en dat duurde even. Waarom schrijf je namelijk niet voluit? Je verhaal heeft AIVD-gehalte en ook moest ik aan de 'gedachtenpolitie' denken. Je laatste alinea is subliem te noemen. Kan ik trouwens mee naar de Congo? Zeg niet nee.
Mili, jij leest in eerste instantie vlug, dus diagonaal; wilt meteen weten waar het verhaal over gaat. Nadeel is dat je je snel verleest en dat slechts één woord aanleiding kan zijn om een deel van je onderbewuste naar boven te halen ... dat wat boven op de hoop ligt ... dat waar je hart vol van is. Wat die Bonoïto al niet vermag. Waarom ‘namelijk’ niet voluit? Een vastgeroeste gewoonte van mij. Als jij vindt dat het hier beter is van niet, zal ik het nooit meer doen. Volgens mij ben jij vaker in Congo geweest dan ik er mijn gedachten over heb laten gaan. Maar de eerst volgende keer dat ik er Bonoïto opzoek, nodig ik je uit. Hij zal blij met je zijn.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik kan niet meer zeggen dan dat ik het een geweldig verhaal vind :)
Han, ook jou zal het boze oog niet treffen. Wees blij. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn boze oog is volledig in de war, en nu weet ik wie de schuld heeft, een aap die moedermelk dronk en zijn menselijke drinkgenoot. Zoveel freudiaanse kolder heb ik vandaag nog niet gelezen.
Odile, jij hebt lef, om het schrijfsel van Bonoïto ‘freudiaanse kolder’ te noemen. Jij bent helemaal niet onder de indruk van de kracht van zijn boze oog. En dat is ook de juiste houding die je kunt aannemen ten aanzien van ‘boze ogen’. Ze zijn apekool, gevoed door haat van een tegenstander en gedijen op angstgevoelens. Geen aandacht aan schenken. Haat verteert de tegenstander van binnen naar buiten; kat in ‘t bakkie. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, ik wil ook een brein met quanten; kan ik eindelijk mijn bestseller schrijven! Mag ik Bonoïto zijn adres? :o
Blavatski, dat brein heb je al. Die grijze massa onder je schedel bestaat uit evenveel quanten als er sterren in de miljarden sterrenstelsels staan. Gebruik ze goed, dan schrijf je een boek dat alle andere boeken overbodig maakt. Als je zijn oerwoud in Congo vanuit het noorden nadert, dan is het het vierde bospad naar rechts. Dat volg je en na vierduizend passen van één meter kom je bij de hoogste boom van de omgeving. Daar woont hij. Je kunt hem ook telepatisch benaderen. Je gaat dagelijks naar een kapel en steekt een kaars voor hem op. Vervolgens bid je tot hem en vraagt hem om hulp bij het schrijven van dat boek. Ben benieuwd naar de inhoud.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was niet naar bedoeld, Dos. Heb je trouwens echt in Artis met de apen gewerkt?
Ik heb geantwoord in de geest van mijn verhaal. Tuurlijk heb ik nooit met apen gewerkt. Maar ik vind wel dat we veel op apen lijken. Sommigen van ons dan.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was niet naar bedoeld, Dos. Heb je trouwens echt in Artis met de apen gewerkt?
Ik heb het ook niet als onaardig opgevat. En al had je het naar bedoeld, wat dan nog, Bonoïto zit daar niet mee.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik schreef over elementaire deeltjes en dat ze op de TU Delft op basis hiervan aan een quantumcomputer werken, berust op waarheid. De rest is kul, uitgelokt door Odile.