Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#74 Steek eens een kaars voor me aan

Marjan fluit bewonderend als ze de mooi gedekte tafel ziet en tovert bloemen van achter haar rug vandaan. ‘Gefeliciteerd met onze derde verjaardag,’ lacht ze en ze trekt me met één hand naar zich toe. Mijn benen worden slap van de vurige kus die ze me geeft. ‘Ik heb me niet voor niets zo uitgesloofd in de keuken,’ grap ik. Marjan rolt met haar ogen. ‘Zal ik raden wat je klaargemaakt hebt? Gourmet of fondue?’ Ze schatert als ze merkt dat ze gelijk heeft. Ik steek alvast de elektrische fondue aan zodat de olie kan opwarmen. Daarna toosten we op de rest van ons leven samen. Wanneer we aan tafel gaan, knijpt Marjan even in mijn arm. ‘De tafel ziet er geweldig uit. Een paar romantische kaarsjes nog ….’ Ik voel dat ik boos word maar probeer me te beheersen. Ze weet toch dat ik geen kaarsen in huis wil. ‘Vergeet het, laat ons maar eten.’ Ik spies een paar stukjes kip op een fonduevorkje en steek ze in de sissende olie. Marjan bekijkt me onderzoekend: ‘Het geeft niet dat je geen kaarsen wil, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de reden.’ Maar ik wil niet vertellen over die Kerst toen ik zes was en zonder toestemming de kaarsen aanstak. De kerstboom vloog in brand en er viel een tak op mijn kleine broertje. Zijn gekrijs martelt nog vaak mijn dromen. Ik voel de woede in me opborrelen zoals de hete olie in de pan en ik spring recht. ‘Wil je nu eindelijk zwijgen over die stomme kaarsen?’ Verontwaardigd loop ik weg, maar ik struikel over het snoer en de fonduepan valt om. Als een zoutpilaar blijf ik staan als haar gekrijs mijn oren pijnigt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag, @Christine, leuk dat je meedoet aan de schrijfopdrachten. Ik heb je aandachtig gelezen en wil je het e.e.a. voorleggen: - Vind je bloemen niet voldoende i.p.v. ruiker bloemen? Ruiker is zooo 2000. ;) - Is Marjon zo sterk dat ze haar vent met één hand naar zich toetrekt? - [Ik voel dat ik boos word maar ik probeer ...]; kan de tweede ik niet weg? - Ik vind het vreemd dat de fondueman Marjon heeft gezegd geen kaarsen in huis te willen maar niet de reden. Je zet ze namelijk nogal close neer. - Dromen kunnen niet gemarteld worden. - [ik spring recht;] [kamer uitbenen]; beetje formeel, vind je niet? - Excuses, maar je einde vind ik niet geloofwaardig. Het ligt er te dik bovenop. En waarom doet de fondueman niets behalve zijn oren laten pijnigen? Lekker ding is dat. Christine, we pijnigen elkaar hier op dit forum maar doen het met alle liefde. Lees je graag weer een volgende keer.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Dank je wel voor je opmerkingen. Ik zal er zeker rekening mee houden. BTW. de fondueman is eigenlijk een vrouw maar ook dat was dus niet duidelijk :-(

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Christine, Ik sta achter de kritiek van Mili. "maar ik ben niet nieuwsgierig" "Maar ik wil niet vertellen" is twee keer "maar" vlak achter elkaar. Is niet mooi. Waar kan ik romantische kaarsen kopen? Die heb ik nog niet. ;) Dat de fondueman een vrouw was, had ik wel door. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ging ook voor de fondueman. Mijn vooroordeel: een vrouw zou in mijn beleving niet snel zeggen dat ze zich heeft uitgesloofd in de keuken als er fondue op tafel staat. Het is op zich een prima plot, maar ik heb het idee dat de ruimte te klein is om het geloofwaardig neer te zetten. Een dappere poging, dat wel!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Christine, ik heb wel even getwijfeld over de hp, of het een vrouw was met een vrouwelijke partner. Iets meer hints geven helpt. Soms is een woord genoeg of een halve zin. Er zit een echte opbouw in je verhaal. Misschien zou het de spanning ten goede komen als je in het begin een hint geeft over de kaarsen?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb van een langer verhaal, waar ook flashbacks in zaten, een kort verhaal dat hier paste binnen de opdracht willen maken en dat is duidelijk geen goed idee. Weer iets bijgeleerd ;-)