Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bon Apetit #74

Een smeuïge geur drong Jean Jac’s neus binnen. ‘Wat is dat?’ ‘Dat zijn worteltjes ala crème.’ ‘Inderdaad, ik kon het zoete niet zo goed plaatsen.’ Marie Claire’s heldere oogjes glinsterden, ze pinkte zelfs een traantje weg. ‘Ik heb zo mijn best gedaan voor je.’ ‘Dat is duidelijk zichtbaar, het is een heel bord vol.’ Jean Jac nam zijn zilveren vork erbij en nam een flinke hap. Marie Claire transpireerde hevig, zijn mening was alles voor haar. Jean Jac bewoog zijn mond op en neer en ging met zijn tong achter zijn tanden. ‘Het zoete en het zure complimenteren elkaar, zeer goed gedaan. Al vind ik dat je weinig vlees hebt gebruikt.’ ‘De Boeuf Bourguignon is als eerste erin gegaan, omdat ik dacht dat dat het langste nodig had.’ ‘In deze situatie kon je beter het vlees als laatste doen, dan heb je nog goede stevige stukjes. Verder een heerlijk gerecht.’ Ze ademde opgelucht en nam een fles Chateau Mouton Rothchild erbij. ‘Nu ben ik wel benieuwd naar jouw gerecht Jean Jac,’ zei ze terwijl ze de wijn inschonk. ‘Ik heb mijn best gedaan, ik hoop dat je het lekker vind. Wil je op het bord of vers uit de bron, zoals gewoonlijk?’ ‘Zelfde procedure als altijd, Jean Jac.’ Jean Jac knikte, stond op, maakte netjes zijn mond schoon met een zijden servetje en ging naast Marie Claire staan, haar mond was al wijd open. Hij stak twee vingers in zijn keel en net voordat het gerecht naar buiten kwam, wist hij nog “Bon Apetit” te zeggen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Richard!!! Gatver... :puke: Een fluim voor je verhaal. :D Wat een ongelooflijke, bizarre fantasie heb jij toch! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@JP, leuk dat je de stijl en namen opvalt, ging voor elite volk dat geen plezier meer had in "normaal' dineren. @Marietje, lekker fluim :). De bizarre fantasie... Annemieke had me aangespoord om iets smerigs te schrijven, wie ben ik om daar nee tegen te zeggen :) @Mieke, goed zo, lach maar :D

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
argggg getver. Vind je verhalen altijd leuk om te lezen...tis nooit gewoon, altijd verrassend :-D

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@JP, leuk dat je de stijl en namen opvalt, ging voor elite volk dat geen plezier meer had in "normaal' dineren. @Marietje, lekker fluim :). De bizarre fantasie... Annemieke had me aangespoord om iets smerigs te schrijven, wie ben ik om daar nee tegen te zeggen :) @Mieke, goed zo, lach maar :D
Dat zegt iets over de innerlijke smeerput. Ik vind het wel zielig voor Marie Claire dat haar tafelgenoot misselijk werd. Ps. Gelukkig was het geen vis.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han, leuk om te horen dat ik je weet te verrassen :), dank voor het lezen @Mieke, je hoeft het niet zielig te vinden, zij was ook misselijk...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
getsie, Richard, wat ben jij toch een vies jongetje. maar je verhaal vind ik wel geslaagde satire, dat dan weer wel; ik zie ze ook zo voor me, dat stel. ik zal verder alleen commentaar op de eerste en laatste zin geven: ik geloof niet geuren smeuig kunnen zijn en tweemaal 'nog' in een zin vind ik niet mooi.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben vooral benieuwd naar hoe die laatste 'Bon appetit' geklonken zou hebben. Ik stel het me - met die twee vingers ondertussen ook in de mond - voor als een hese 'Broeapetieurp!' Zoiets? :puke:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, gelukkig het gewenste effect gecreëerd :) @Schrijvenmaar, zal me gedragen de volgende keer ;) @etiket, je zit er niet ver naast :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, "nog voordat het gerecht. enz." zou ik veranderen in "net voordat het gerecht..." omdat je nu twee keer "nog" vlak op elkaar hebt staan. Smerig verhaal zeg, waar haal je het vandaan :puke: Geen commentaar verder :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, dat verklaart waarom hij stevige stukje vlees wilde, anders blijft er bij het regurgiteren helemaal niets van over :-) Bedankt voor het recept (ik zou er een beetje zout bij doen). PS Was je ook al zo'n kwajongen voordat je mevrouw Brink tegenkwam?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, het merendeel bij de supermarkt ;) @Bart, ze proberen juist te minderen met zout, hoge bloeddruk en al. Mevrouw Brink is een zeer aardig persoon. Ze bekijkt louter de vele opties met me die er zijn in het schrijven. Het is ik die niet verder luistert.